Wie kent Remie van manege Poelenburgh nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:44

Welnee, Remy was altijd een vrolijke doerak. Ik vond hem juist een van de pony's die wel zijn weg vond in het manegewerk. Hij had alleen zo zijn voorkeuren voor mensen. Vaders mochten hem niet opzadelen, dan ging hij pletten. Maar leuke meisjes deed hij alles voor. En was je niet leuk of grappig, nou dan deed hij zijn eigen ding.

In zijn jongere jaren was hij geweldig leuk en actief. En dan ging hij in de les nog wel eens boeven met twee van zijn Haflingervrienden. Of met poetstasjes jongleren. Die hingen toen nog aan de stallen. Hij heeft een keer mijn lolly met stokje en al gestolen toen ik even bij hem langs liep. Vond hij grappig.

Hij kon ook geweldig springen maar omdat zijn kogeltjes minder werden mocht hij op een gegeven moment niet meer alle springlessen mee doen. Zeker niet bij de volwassenen. Als een pony 15 jaar daarna nog steeds loopt is daar dan echt niet slecht voor gezorgd.

Ik heb hem ook een keer voorop genomen op een rit. Dat was heel interessant. Boef sprong zo de steile heuvel af toen hij wat dacht te horen. Sta je daar ineens meters lager dan je groep. Maar even cool ging hij weer omhoog.

Ik geloof best dat hij veranderd is in zijn oudere jaren. Maar ik heb vlak voor hij weg ging nog twee dagen met hem gewerkt. En toen was hij een vrolijke, blije pony die maar al te graag liet zien wat hij kon.

Ik vind het nog wel leuk dat er wat met hem gedaan wordt maar zoveel werk met hele trektochten vind ik toch wel heel jammer. Ik dacht dat hij een pensioen kreeg met nog wat licht werk. Hij moet nu rond de 30 zijn. Ben blij dat hij het leuk heeft maar daar moet ik even aan wennen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:36

Ja dat verbaasd mij ook een beetje; klinkt niet echt als pensioen? Die trektochten zijn natuurlijk hartstikke gaaf, maar een paard moet dat wel aan kunnen. Ik kan vanaf hier de conditie van Remi uiteraard niet beoordelen maar gezien zijn leeftijd en tropenjaren op Poelenburgh had ik meer aan een "echt pensioen" gedacht.

Off topic: zijn er hier mensen die nu nog op Poelenburgh komen? Weet iemand of Bastion nog leeft? En hoe het met hem gaat?

CarinaR

Re: Wie kent Remie van manege Poelenburgh nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:53

Bastion is die draver toch. Ik ken m niet, maar stond vaak in de penny.
Hij s vorig jaar overleden. Was net met pensioen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:18

Ja hij was een draver en echt superfijn strandpaardje.
Ik vrees dat de meeste (van mijn lievelings)paarden die ik daar gereden heb niet meer leven |( Miss Ambition, Noran, Bertus, zijn er niet meer...
Image weet ik niet zeker, die was ook met pensioen dacht ik, Super Sonic?
Everest zal er nog wel zijn? Dat was nog een puppy destijds :(:)
Skippy zal er nog wel zijn vermoed ik, en Una (maar zij is geen manege paard meer denk ik)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:30

Nikass schreef:
Ja hij was een draver en echt superfijn strandpaardje.
Ik vrees dat de meeste (van mijn lievelings)paarden die ik daar gereden heb niet meer leven |( Miss Ambition, Noran, Bertus, zijn er niet meer...
Image weet ik niet zeker, die was ook met pensioen dacht ik, Super Sonic?
Everest zal er nog wel zijn? Dat was nog een puppy destijds :(:)
Skippy zal er nog wel zijn vermoed ik, en Una (maar zij is geen manege paard meer denk ik)

Skippy en Everest waren er de laatste keer dat ik er was nog wel (was ergens in mei geloof ik).
Verder is inderdaad erg veel weg :( Ik was er hiervoor voor het laatst in 2012, en nog maar een handjevol paarden kende ik.
Op de site staat een soort ''memoriam'' voor alle paarden die weg zijn.

Ik herinner me na alle bokverhalen opeens dat ik ook wel eens op Remy's nek ben beland met pushballen. Hij werd er zo vrolijk van die 'ie een rotbok gaf en daar zat ik ineens in zn nek _O-

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:09

Skippy en everest staan er nog. Bastion is overleden inderdaad. En er zijn inderdaad veel paarden weg, ze waren of lang kreupel, of zijn verkocht of zijn ingeslapen.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 07:09

Ik wil jullie even gerust stellen, zo een trektocht is niet heel zwaar. 2 uur stappen en water drinken uit de beekjes, plukje gras hier en daar en lekker rond kijken. De hele kudde is mee. Dit komt aardig overeen met het natuurlijk gedrag van paarden in een kudde. Vervolgens lekker lummelen tot de volgende dag. Dat trekt Remy wel. De afstanden tussen die hotel/hostels zijn vrij klein, met een jong paard zou je de afstanden groter kunnen maken door een paar hostels over te slaan o.i.d.. Nee hoor, Remy is wel met pensioen maar zit niet achter de geraniums te verfstoffen. Als er een paar weken/ maanden niets met hem gedaan word gaat hij er echt om vragen (zich vervelen bv de waterbakken omgooien) Remy wil niet als een "oude bok" weg gezet worden! Dat maakt hem ook zo grappig...de huppelende oude man. haha

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:51

Over het karakter die sommige mensen neerzetten verbaas ik me ook een beetje, ben het daarin met Sybelle eens. Hij was juist een ondeugende pony die zijn eigen ding gewoon deed met het manege werk.

Al denk ik wel dat hij 100% gelukkiger is zo lekker op het weiland en met buitenritjes.
Leuke foto's weer hoor!

En roest rust, dus zolang hij het aan kan vooral lekker doen ;)