Ik vind 4eigenlijk wel een goed aantal, maar meer niet. Dan word het zo enorm druk, ook voor de instructeur lijkt me.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marit_P schreef:Ligt er een beetje aan. Ik rijd in een volwassenen les en wij rijden op de grote pony's (hebben alleen Haflingers en Shetlanders). We hebben maar 5 hafjes dus meer dan dat rijden er bij mij niet
Met de shetlanderlessen zijn het er niet vaak meer dan 6, een enkele keer 8. En als het een gecombineerde les is ook niet meer dan 6.
Oh en mensen die commentaar willen leveren op volwassenen die op Halfingers rijden: de Haflingers bij ons op stal zijn over het algemeen groot en grof gebouwd en kunnen dus prima een gemiddelde volwassen man dragen. Daarbij zijn de volwassenen kundig genoeg om de pony niet in de weg te zitten met hotsen en klotsen.
Mimo schreef:Ik schrik van 12 :-( Als je dan uitrekend hoeveel 'persoonlijke' minuten je dan hebt van je instructeur.... Ik denk dat tussen de 2 en 4 heel mooi is. Mijn instructrice nam er steeds eentje apart en dan werkte ze aan bepaalde punten die speciaal voor die combinatie belangrijk waren. De anderen konden dan voor zichzelf oefeningen doen (of even ontspannen). Zo had je steeds even prive-les en had je niet dat klassikaal achter elkaar aandraven op de hoefslag met paarden die bijna op de automatische piloot hun rondjes liepen.
DesixNorris schreef:Zelf rijd ik in een les van ongeveer 12 personen, maar in de beginnerslessen die worden gegeven op de manege waar ik rijd rijden ze soms met een groep van 20-25 kinderen.. Veel te veel vind ik zelf, leer je maar weinig van..
Toevoeging: en dat in een bak van 20x40m..
? Dat is toch ook helemaal niet fijn voor de paarden, rijden ze zeker in een treintje?DesixNorris schreef:Zelf rijd ik in een les van ongeveer 12 personen, maar in de beginnerslessen die worden gegeven op de manege waar ik rijd rijden ze soms met een groep van 20-25 kinderen.. Veel te veel vind ik zelf, leer je maar weinig van..
Toevoeging: en dat in een bak van 20x40m..