Op wat voor een manege zit jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Falko_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:07

Pascalle90 schreef:
Op de manege hier in de buurt gaan de paarden en pony's van 's ochtends 5 tot ongeveer half 10 op het land en daarna staan ze op stal, de hengst gaat pas naar buiten als de rest binnen is. Ze lopen 1 of 2 lessen per dag.
Binnenkort gaan ze een nieuwe stal bouwen waarin alle (manege)paarden los staan en daar komt ook een soort stro-bed in waar ze lekker kunnen liggen. Hoe het dan met manege lessen gaat snap ik nog niet helemaal want de kinderen moeten dan natuurlijk wel de juiste pony pakken om op te zadelen. In totaal zijn er zo'n 60-70 manege paarden/pony's en rond de 40-50 pensionpaarden.

60-70 manegepaarden, dan klinkt onwijs groot :wow:
Bij ons hebben ze zo'n stal ook, en meestal pakken de kinderen wel de goeie en anders kunnen ze het aan het personeel vragen. Maar met zoveel paarden kan k wel begrijpen als sommigen een beetje op elkaar lijken :=

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:08

Op mijn stal staan alle paarden op de track, hoeven nooit in stal en staan in kuddes.
Zo hoeven ze nooit stil te staan en kunnen doen wat ze willen. De paarden kunnen dus ook gewoon de weide op.
We hebben slowfeeders verdeeld staan over de track.
Verder hebben we een binnenbak en hebben 1 of 2 keer per week les.
We gebruiken de methode parelli en rijden bitloos.
Het grootste deel van de les is grondwerk
Nu staan er volgends mij 21 paarden :o

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:32

MillyH schreef:
Op mijn stal staan alle paarden op de track, hoeven nooit in stal en staan in kuddes.
Zo hoeven ze nooit stil te staan en kunnen doen wat ze willen. De paarden kunnen dus ook gewoon de weide op.

Leuk, een parelli manege! Dat heb ik ooit een keertje geprobeerd, maar het is anders dan dressuur.

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:35

Pascalle90 schreef:
Op de manege hier in de buurt gaan de paarden en pony's van 's ochtends 5 tot ongeveer half 10 op het land en daarna staan ze op stal, de hengst gaat pas naar buiten als de rest binnen is. Ze lopen 1 of 2 lessen per dag.
Binnenkort gaan ze een nieuwe stal bouwen waarin alle (manege)paarden los staan en daar komt ook een soort stro-bed in waar ze lekker kunnen liggen. Hoe het dan met manege lessen gaat snap ik nog niet helemaal want de kinderen moeten dan natuurlijk wel de juiste pony pakken om op te zadelen. In totaal zijn er zo'n 60-70 manege paarden/pony's en rond de 40-50 pensionpaarden.

Leuk, dus dat ze echt los door het gebouw lopen of in loopstallen? En leuk dat er een hengst is! Meestal vinden manege's dat te gevaarlijk. Mij lijkt het eigenlijk wel leuk

SkippyDaphne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 21:38

Falko_v schreef:
Pascalle90 schreef:

60-70 manegepaarden, dan klinkt onwijs groot :wow:
Bij ons hebben ze zo'n stal ook, en meestal pakken de kinderen wel de goeie en anders kunnen ze het aan het personeel vragen. Maar met zoveel paarden kan k wel begrijpen als sommigen een beetje op elkaar lijken :=

Dat valt nog wel mee, ik heb 2 jaar op een manege gereden waar ze meer dan 200 paarden hadden, vind dan maar eens de pony die op heel veel andere pony's lijkt, of als je nog nooit van je leven van die pony hebt gehoord, en dat er dan niemand in de buurt is *zucht*

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:50

SkippyDaphne schreef:
MillyH schreef:

Leuk, een parelli manege! Dat heb ik ooit een keertje geprobeerd, maar het is anders dan dressuur.

Is inderdaad heel anders dan dressuur, vind dit zelf fijner omdat ik nu gewoon rustig kan doen wat ik wil. Op buitenrit ofzoiets, dus vind dit zelf relaxter dan mn vorige manege :o

Emoreoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:25

SkippyDaphne schreef:
[ [url=m/E4qROq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tenzij het er ongeveer zo uit ziet, dan vind ik het niet zo'n groot probleem.
(Sorry voor dubbelpost)

Nop, onze stands zijn iets kleiner.. Wat ik zelf soms wel zielig vindt! Ze staan maar 1 kant op maar kunnen elkaar wel zien tussen de tralies door.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:40

SkippyDaphne schreef:
Pascalle90 schreef:

Leuk, dus dat ze echt los door het gebouw lopen of in loopstallen? En leuk dat er een hengst is! Meestal vinden manege's dat te gevaarlijk. Mij lijkt het eigenlijk wel leuk

Nee het wordt echt 1 hele grote stal. De hengst dekt ook elk jaar een aantal merries en hij loopt ook gewoon mee in de lessen!