Leuke manege in Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:15

MariekeS_ schreef:
Manege de Prinsemolen heb je ook nog. Ben er verder niet bekend mee

Hier heb ik ook een tijdje gereden, en ik vond dat ze niet goed voor de paarden zorgden.. het is inmiddels wel 4 jaar geleden maar ik zou het niet aanraden.

Sandyislief

Re: Leuke manege in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 13:12

Okee dankjewel!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:29

_Celess schreef:
MariekeS_ schreef:
Manege de Prinsemolen heb je ook nog. Ben er verder niet bekend mee

Hier heb ik ook een tijdje gereden, en ik vond dat ze niet goed voor de paarden zorgden.. het is inmiddels wel 4 jaar geleden maar ik zou het niet aanraden.

Ik ben er laatst op wedstrijd geweest en was ook niet bijster positief op basis van 1e indruk maar goed, het is maar net wat je zoekt natuurlijk :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 13:38

Haha oke dan word het die niet in ieder geval.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:43

Misschien een beetje uit je buurt, maar ik sta sinds kort op de Capelse Manege en vind de lessen erg goed. Heb zelf vroeger op de Hazelaar in Schiebroek gereden en heb het erg naar mijn zin gehad. Volgens mij wordt daar wel van je verwacht dat je vrijwilligerswerk doet.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:51

Manege Waalzicht in Ridderkerk is een hele fijne manege. Dat is op zich wel met het OV te doen, maar dan moet je nog wel twintig minuten lopen. Je stapt dan uit bij Ridderkerk P+R de Oudelande.

Ik heb zelf jaren bij de Rotterdamsche gereden. Altijd fijne lessen gehad, en veel leuke buitenritjes omdat de manege in het Kralingse Bos ligt. Ik weet niet hoe de lessen er op dit moment zijn.

Marisss26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:25

kally schreef:
In de hoek zittende instructie, teveel in de les, en veel van hetzelfde in 1 les...bv ff draven en wijken wijken en wijken, even galop en klaar!
Kan toeval geweest zijn maar ben er niet meer geweest....

De instructrice over wie je het hier hebt is inmiddels ontslagen. Waarschijnlijk heb je op maandag of woensdag gereden? Deze lessen zijn inmiddels overgenomen door een zeer ervaren instructrice van wie je heel veel kunt leren. Ik sta zelf met mijn paardjes op manege de drechterweide

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 02:04

De Rotterdamsche heb ik leren rijden. Is niet in Zuid maar wel goed te bereiken met de bus denk ik.

Ben nog nooit zo vaak eraf gekletterd als daar, strenge instructie... Maar, leuke paarden waar je respectvol om mee diende te gaan, en ik heb daar echt goed les gehad, veel dingen geleerd... Oja en ik weet niet of ze dat nog steeds doen maar je mocht ook altijd gratis het CHIO op omdat je anders de stal niet in kwam *\o/* Dus ik ging als middelbare scholier dan gewoon vier dagen springen kijken... Geweldig :D

sannuuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 02:29

Ponyclub de Schieruiters! Is geen manege maar een vereniging, word ook op een heel andere manier lesgegeven dan op een manege. Ik rijd er zelf al 13 jaar.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 03:35

ook ik heb jaren geleden paar jaar prinsenstad gereden toen hadden ze vooral sterren vanwege de dingen die er voor mensen waren, manege ponys stonden in stands en op zaterdagg hele dag met zadel op (stands zijn weg geloof ik) ook gingen manege dieren niet ofzelde land op

en echt met erg veel in de les

op basis van mijn ervaring zeg ik veeeeel te duur enniet ggeheel paardvriendelijk (destijds)

welke wel? geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:18

Crypto schreef:
ook ik heb jaren geleden paar jaar [naam] gereden toen hadden ze vooral sterren vanwege de dingen die er voor mensen waren, manege ponys stonden in stands en op zaterdagg hele dag met zadel op (stands zijn weg geloof ik) ook gingen manege dieren niet ofzelde land op

en echt met erg veel in de les

op basis van mijn ervaring zeg ik veeeeel te duur enniet ggeheel paardvriendelijk (destijds)

welke wel? geen idee.

Dat is inderdaad jaren geleden. Nu is het héél anders. Stands zijn nergens te bekennen; voor alle dieren is er een ruime stal aanwezig en passend harnachement. Ook gaan alle dieren gezamelijk een heel groot weiland op. Als een dier ziek of kreupel is wordt er een DA bijgehaald en wordt het eerst betergemaakt voordat het weer mee mag rijden in de lessen, en alle dieren gaan optijd naar de smit.

Opzadelen moet je overigens zelf, en als je dat niet kan wordt je geholpen. De dieren staan dus niet de hele dag met zadel op. :)

Maar inderdaad, het is niet altijd zo geweest. Tegenwoordig dus wel, het dierenwelzijm staat echt voorop nu.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:58

Marisss26 schreef:
kally schreef:
In de hoek zittende instructie, teveel in de les, en veel van hetzelfde in 1 les...bv ff draven en wijken wijken en wijken, even galop en klaar!
Kan toeval geweest zijn maar ben er niet meer geweest....

De instructrice over wie je het hier hebt is inmiddels ontslagen. Waarschijnlijk heb je op maandag of woensdag gereden? Deze lessen zijn inmiddels overgenomen door een zeer ervaren instructrice van wie je heel veel kunt leren. Ik sta zelf met mijn paardjes op manege de drechterweide

Klopt....maandag, fijn dat het opgelost is want het was echt drie keer niets en zeer rommelig.

En TS al ergens een les gehad??

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:14

Ik rijd zelf bij manege Hillegersberg! Hele leuke manege, wel wat duurder maar ik vind het het geld waard. Paarden en pony's worden goed verzorgd etc. Als je vragen hebt mag je me altijd pb'en!