Ponykamp gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xsensibel

Re: Ponykamp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:33

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 15:59

Wow bedankt iedereen! Wat een hoop reacties :) Ze lijken zo allemaal zo leuk! Wordt nog lastig met kiezen :D :P

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:09

Vorige zomer ben ik op jongerentrektocht geweest bij Het Lamoen! Het was ontzettend gezellig! Op maandag koos je je pony en ging je op buitenrit, op dinsdag deed je schriktraining en nog een buitenrit en vanaf woensdag ging je trekken met de pony's! Hoewel het niet echt lessen waren heb ik er ook wel ontzettend veel van geleerd, ook al is het niet dressuurmatig, maar gewoon over je pony, buitenrijden, rengalop en schriktrainingen. Ook deden we naast het rijden veel leuke dingen. De site ziet er eerlijk gezegd nogal kinderachtig uit, maar dat is bepaald niet zo :) Het valt ook qua prijs veel meer mee dan trektocht bij het Reelaer enzo, dit was ook een van mijn redenen om hierheen te gaan. Echt een aanrader dus :D

babbel_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:38

Quanneh schreef:
Vorige zomer ben ik op jongerentrektocht geweest bij Het Lamoen! Het was ontzettend gezellig! Op maandag koos je je pony en ging je op buitenrit, op dinsdag deed je schriktraining en nog een buitenrit en vanaf woensdag ging je trekken met de pony's! Hoewel het niet echt lessen waren heb ik er ook wel ontzettend veel van geleerd, ook al is het niet dressuurmatig, maar gewoon over je pony, buitenrijden, rengalop en schriktrainingen. Ook deden we naast het rijden veel leuke dingen. De site ziet er eerlijk gezegd nogal kinderachtig uit, maar dat is bepaald niet zo :) Het valt ook qua prijs veel meer mee dan trektocht bij het Reelaer enzo, dit was ook een van mijn redenen om hierheen te gaan. Echt een aanrader dus :D

Klinkt heel gaaf!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:46

2 jaar geleden ben ik op ponykamp geweest bij Erve Meenderinkboer. Wat een geweldige tijd had ik daar. Je doet daar alles, hebt daar alles, echt genieten.

Faciliteiten qua paardrijden daar:
- Buitenrijden in een prachtig gebied
- Binnen rijden in een prachtige binnenbak(ik deed toen een dressuur en spring-wedstrijd daar)
- Mogelijkheid eigen paard meenemen maar ook genoeg mogelijkheden voor verschillende ruiters om een paard te kiezen.
- Je slaapt op de boerderij bij de paarden en hebt ze dus de hele dag om je heen
- Je mag ze ten alle tijden lekker vertroetelen en poetsen

Ook ben ik op ponykamp geweest bij manege Groot, ook een fantastisch ervaring. Hetzelfde als bij Erve M., je rijdt buiten in een prachtig gebied(in tegenstelling tot Erve M. heb je bij manege groot heel dichtbij een strand waar je ook lekker heen gaat), je slaapt op de manege bij de paarden en hebt ze dus de hele dag om je heen, je mag ze ten alle tijden lekker vertroetelen en poetsen(maar geloof me, je rijdt vaak genoeg daar dus dat wíl je niet meer op een gegeven moment :p), ruime keuze in paarden en iedere een ander(dit is bij Erve M. telkens dezelfde). Je doet leuke spelletjes en een toilleteerwedstrijd bij manege Groot en het is mega gezellig!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 19:23

Als je eens heel iets anders wil: Silver Ranch.
Voldoet totaal niet aan je eisen omdat het een western manege is, maar je leert wel weer een heel nieuwe tak van de paardensport :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:07

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 21:21

NZ92 schreef:
Heb je inmiddels al wat gevonden?

Ik zou je Les Olivettes in de Ardennen willen aanraden!
Elke dag een gave buitenrit op hele mooie paarden, schitterende omgeving
en veel gezelligheid!

https://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes/

Lijkt me heel gaaf!
Ondertussen is het alleen wat veranderd, door omstandigheden gaan we waarschijnlijk niet. Of ik met een andere vriendin maar is dus nog niet zeker. Er zijn veel kampen hier genoemd die me aanspreken dus daar ligt het in ieder geval niet aan :) Bedankt iedereen! :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:25

Jammer zeg! Het kamp wat ik noemde komen ook veel meiden alleen dus zou je ook alleen kunnen aansluiten ;)

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 23:54

Dat kan ik ook altijd nog doen :j Het klinkt echt super leuk, in die herberg ook :)
Bedankt voor je reactie! :)

Silkee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:58

Manege Stal de Eik in Holten is erg leuk ! Er zijn verschillende activiteiten springles, dressuurles, spelletjes met en zonder paard. De groepen zijn maximaal 18 kinderen van verschillende leeftijden. Uiteraard gaan we (mits het weer het toelaat) 2 keer op buitenrit over de holterberg ! voor meer info http://www.eik.nl

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:24

Gaat er nog iemand naar het ponykamp bij Paard Centraal in Dalfsen de vier dagen vanaf 16 juli?