Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Doedatje schreef:je zou ook eerst op een andere manege de basis kunnen leren en dan daarna naar de manege gaan waar je graag heen wilt. Het is niet heel erg voor die manege denk ik ze verdienen toch wel wat aan de beginners lessen die je er volgt en het is ook veel leuker om gelijk te beginnen in plaats van nog zo lang te moeten wachten

Palmera schreef:En als je echt heel graag bij die manege wilt rijden en dus die maanden moet wachten:
Koop een goed boek met duidelijke plaatjes over de theorie: opzadelen, hoe je correct zit, de verkeersregels voor buiten, etc. Zo bouw je toch al een theorie kennis op die je helpt met de praktijk over een aantal maanden.
ook al weet ik niet hoe de lessen zijn maar als ik de mensen die daar rijden rond zie rijden dan sla ik bij wijze van spreken de handen voor mijn ogen. Nou ben ik sowieso geen manegeruiter, ik rijd liever alleen of met 2 in een bak en bepaal graag zelf waar ik aan ga werken met mijn paard.
wel een tip: als je veel met de handen moet doen, zou ik niet op de manege gaan rijden. Uiteindelijk wil je namelijk op je zit en houding rijden en niet op de teugels
horsesm schreef:Maar je staat nu op de wachtlijst bij de folio of niet ? Daar geef je geen antwoord op
Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een wachttijd bij de folio
edit: jeetje dit topic is hartstikke oud joh
xxdomiixx schreef:Ik kon direct een priveles afspreken (in oktober 2015), maar misschien omdat dat alleen was om te kijken welk niveau ik had aangezien ik al wel lessen heb gehad bij vereniging.
Nieuwe heuvel ben ik geen fan vanook al weet ik niet hoe de lessen zijn maar als ik de mensen die daar rijden rond zie rijden dan sla ik bij wijze van spreken de handen voor mijn ogen. Nou ben ik sowieso geen manegeruiter, ik rijd liever alleen of met 2 in een bak en bepaal graag zelf waar ik aan ga werken met mijn paard.
Er zijn al een heleboel genoemd dus zal vast wel lukkenwel een tip: als je veel met de handen moet doen, zou ik niet op de manege gaan rijden. Uiteindelijk wil je namelijk op je zit en houding rijden en niet op de teugels