Hoe overleef ik de wachttijd voordat ik kan rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:46

je zou ook eerst op een andere manege de basis kunnen leren en dan daarna naar de manege gaan waar je graag heen wilt. Het is niet heel erg voor die manege denk ik ze verdienen toch wel wat aan de beginners lessen die je er volgt en het is ook veel leuker om gelijk te beginnen in plaats van nog zo lang te moeten wachten

Palmera

Re: Hoe overleef ik de wachttijd voordat ik kan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:51

En als je echt heel graag bij die manege wilt rijden en dus die maanden moet wachten:
Koop een goed boek met duidelijke plaatjes over de theorie: opzadelen, hoe je correct zit, de verkeersregels voor buiten, etc. Zo bouw je toch al een theorie kennis op die je helpt met de praktijk over een aantal maanden.

Fred_Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:54

We rijden regelmatig een buitenrit bij de woelige stal, goede en leuke plek om te leren rijden.
Paarden staan er echt op de eerste plaats, en volgens mij een hoop meiden van jouw leeftijd.
Zou er zeker eens gaan kijken.

Ruitertje991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 16:30

Doedatje schreef:
je zou ook eerst op een andere manege de basis kunnen leren en dan daarna naar de manege gaan waar je graag heen wilt. Het is niet heel erg voor die manege denk ik ze verdienen toch wel wat aan de beginners lessen die je er volgt en het is ook veel leuker om gelijk te beginnen in plaats van nog zo lang te moeten wachten

Ja ik denk dat ik dat nu ook maar ga doen :)

Palmera schreef:
En als je echt heel graag bij die manege wilt rijden en dus die maanden moet wachten:
Koop een goed boek met duidelijke plaatjes over de theorie: opzadelen, hoe je correct zit, de verkeersregels voor buiten, etc. Zo bouw je toch al een theorie kennis op die je helpt met de praktijk over een aantal maanden.

Bedankt voor de tip! Ik lees al sinds kind af aan informatie boeken over (o.a.) paarden dus ik weet er denk al het een en ander van, maar ik zal idd nog even gaan browsen op de echt 'technische' dingen

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:16

Ik heb je een pb gestuurd ts :)

paardXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:43

dit is wel heel erg lang.
ik moest zelf maar 2 weken wachten.
als je vriendinnen zelf pony's hebben vraag dan of je daarop een beetje mag rijden

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:56

Folio zo lang ja????

Ik kan je vertellen dat er in deze omgeving genoeg plekjes zijn waar je vast eerder terecht kan. Idd probeer de Nieuwe Heuvel is

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:36

Ik heb zelf jaren op de Folio gereden bij de oude eigenaren.
In 2007 heb ik de overstap gemaakt naar stal Eikelboom. Ik heb daar echt geen seconde spijt van gehad. Een hele leuke manege waar een goede sfeer hangt. Ook wordt er erg goed met de paarden omgegaan. Ze staan elke dag buiten, in de zomer 24-7 op de wei en in de winter in groepsverband in paddocks.
Ook is de kwaliteit van lesgeven erg hoog in vergelijking met vele andere maneges. Ik heb er erg veel geleerd en ben er alleen maar weg gegaan omdat ik vanwege mijn studie ben verhuisd naar Utrecht en geen tijd meer had. Echt een aanrader :)

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:53

Maar je staat nu op de wachtlijst bij de folio of niet ? Daar geef je geen antwoord op :')

Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een wachttijd bij de folio :')

edit: jeetje dit topic is hartstikke oud joh :')
Laatst bijgewerkt door horses_m op 08-01-16 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:56

Kun je op die manege niet alvast in de stallen helpen? In ieder geval gezellig met je vriendin, je leert de paarden en mensen kennen en je steekt er alvast veel van op

paarden987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:27

Als er bij jouw in de buurt ook andere maneges/pony clubs zijn, kun je daar misschien een privé lesje nemen indien mogelijk, of een uur een paard huren en daarmee in de bak rijden, bijvoorbeeld samen met vriendinnen! (Als je al een beetje ervaring hebt met paardrijden). Oefen je gelijk al een beetje en dan ben je al bezig met de paarden. In de tijd dat je moet wachten, zou ik goed gaan sparen voor de lessen die je gaat nemen. Dan heb je genoeg geld om een tijd te kunnen lessen! /3

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:10

Ik kon direct een priveles afspreken (in oktober 2015), maar misschien omdat dat alleen was om te kijken welk niveau ik had aangezien ik al wel lessen heb gehad bij vereniging.

Nieuwe heuvel ben ik geen fan van := ook al weet ik niet hoe de lessen zijn maar als ik de mensen die daar rijden rond zie rijden dan sla ik bij wijze van spreken de handen voor mijn ogen. Nou ben ik sowieso geen manegeruiter, ik rijd liever alleen of met 2 in een bak en bepaal graag zelf waar ik aan ga werken met mijn paard.

Er zijn al een heleboel genoemd dus zal vast wel lukken :) wel een tip: als je veel met de handen moet doen, zou ik niet op de manege gaan rijden. Uiteindelijk wil je namelijk op je zit en houding rijden en niet op de teugels :)

Ruitertje991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 16:22

horsesm schreef:
Maar je staat nu op de wachtlijst bij de folio of niet ? Daar geef je geen antwoord op :')

Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een wachttijd bij de folio :')

edit: jeetje dit topic is hartstikke oud joh :')

Ja ik sta nu nog op de wachtlijst bij folio, maar ondertussen rijd ik ook privélessen op een andere manege (eentje wel in Lunteren, maar niet de nieuwe heuvel). Ik moet alleen nog even kijken of ik daar bv ook groepslessen zou kunnen nemen, want als dat niet kan moet ik waars uiteindelijk toch naar folio ivm de kosten. Maarja dat moet ik dus nog even kijken.
Enja, dit topic is idd al echt eeuwen oud, maar ik vind het nogsteeds leuk dat mensen tips geven en erop reageren enzo :p

xxdomiixx schreef:
Ik kon direct een priveles afspreken (in oktober 2015), maar misschien omdat dat alleen was om te kijken welk niveau ik had aangezien ik al wel lessen heb gehad bij vereniging.

Nieuwe heuvel ben ik geen fan van := ook al weet ik niet hoe de lessen zijn maar als ik de mensen die daar rijden rond zie rijden dan sla ik bij wijze van spreken de handen voor mijn ogen. Nou ben ik sowieso geen manegeruiter, ik rijd liever alleen of met 2 in een bak en bepaal graag zelf waar ik aan ga werken met mijn paard.

Er zijn al een heleboel genoemd dus zal vast wel lukken :) wel een tip: als je veel met de handen moet doen, zou ik niet op de manege gaan rijden. Uiteindelijk wil je namelijk op je zit en houding rijden en niet op de teugels :)

Ja ik ben dat nu ook idd aan het leren op de manege waar ik nu (tijdelijk of niet) rij. Handen stil houden en alles vooral uit je benen doen, tis lastig, maar ik doe mn best :p En das opzich best wel nice, dat je er al zo snel tussen kon. Ik had er misschien ook nog wel tussen gepast maar het kwam gewoon niet zo lekker uit met mn schooltijden.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:38

Bij welke manege rijd je nu (even)?