super gezellig ponykamp gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 18:57

Metaxa schreef:
Bij fjordenpaard mag je volgensmij vanaf 8 jaar komen?

Kom er net van terug en is super leuk en gezellig.

Is wel een buitenrijd kamp , dus daar moet je van houden. Superfijne en gezellige sfeer, je doet allemaal leuke dingen: door het meer rijden, naar het springbos, met de huifkar naar het dorp, dagtocht, naar de veulenweide etc.
Mooie omgeving, ligt in drenthe, tegen friesland en groningen aan volgensmij? Ligt tussen de weilanden , net naast een bos, en er is een meer in de buurt waar je gaat zwemmen, en een ander meer om met je paard door te rijden, ik vond het erg mooi gelegen.
Vond elke rit daar supergaaf. Wil ook niet meer anders dan daar op kamp.

O en het enige nadeel is dat (ik tenminste) met erge heimwee terug komt en meteen weer wilt :')
Hoop dat ik volgend jaar weer mag van mijn ouders :))

Hoeveel dagen zijn het?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:58

gabixcoen schreef:
Mooi! Ik vind het alleen niet zo mooi daar, vond het zelf wel ok, maar meer zielig voor de paarden, maar ligt eraan wat jij vind! :o

Wat is er zielig voor de paarden?
Ik vond het juist een voordeel dat ze 24/7 in de wei staan inplaats van de dag in de stal te slijten, zoals op de meeste maneges .

Wel vond ik sommige paarden niet zo goed opgevoed O:)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:58

sardientje schreef:
Metaxa schreef:
Bij fjordenpaard mag je volgensmij vanaf 8 jaar komen?

Kom er net van terug en is super leuk en gezellig.

Is wel een buitenrijd kamp , dus daar moet je van houden. Superfijne en gezellige sfeer, je doet allemaal leuke dingen: door het meer rijden, naar het springbos, met de huifkar naar het dorp, dagtocht, naar de veulenweide etc.
Mooie omgeving, ligt in drenthe, tegen friesland en groningen aan volgensmij? Ligt tussen de weilanden , net naast een bos, en er is een meer in de buurt waar je gaat zwemmen, en een ander meer om met je paard door te rijden, ik vond het erg mooi gelegen.
Vond elke rit daar supergaaf. Wil ook niet meer anders dan daar op kamp.

O en het enige nadeel is dat (ik tenminste) met erge heimwee terug komt en meteen weer wilt :')
Hoop dat ik volgend jaar weer mag van mijn ouders :))

Hoeveel dagen zijn het?

Het is precies een week

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 18:59

Lijkt me ook leuk :j

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:59

Metaxa schreef:
gabixcoen schreef:
Mooi! Ik vind het alleen niet zo mooi daar, vond het zelf wel ok, maar meer zielig voor de paarden, maar ligt eraan wat jij vind! :o

Ik vond het juist een voordeel dat ze 24/7 in de wei staan inplaats van de dag in de stal te slijten, zoals op de meeste maneges .

Ze stonden bij mijn kamp 10 uur lang aan een balk zonder eten en drinken.. en ik werd in groep 3 ingedeeld, had niks te doen, springbos viel iedereen eraf dus heb niet kunnen springen, heb geen leuke buitenritten kunnen maken omdat iedereen viel en bang was voor galop enz..

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:05

gabixcoen schreef:
Metaxa schreef:

Ze stonden bij mijn kamp 10 uur lang aan een balk zonder eten en drinken.. en ik werd in groep 3 ingedeeld, had niks te doen, springbos viel iedereen eraf dus heb niet kunnen springen, heb geen leuke buitenritten kunnen maken omdat iedereen viel en bang was voor galop enz..

Ow bij ons stonden ze de hele tijd op de wei, alleen voor het poetsen aan de balk maar dat was maar een halfuur ofzo. Wanneer was je er geweest? Is erg veranderd denk ik dan!

Ik zat ook in groep 3, maar dat was eigenlijk de tweede groep 2 omdat iedereen in deze week wel oke kon rijden. Er viel wel de eerste rit 3 mensen af, omdat iemand had opgeschept over haar rijervaring en een te moeilijk paard kreeg. Daarna gebeurde er in onze groep niks meer. Ja dat lijkt mij wel echt stom, wij sprongen 6 x, en iedereen durfde te galopperen. Wij waren gewoon het kleine groepje wat hierdoor juist erg hard ging in galop :)

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:06

Metaxa schreef:
gabixcoen schreef:

Ow bij ons stonden ze de hele tijd op de wei, alleen voor het poetsen aan de balk maar dat was maar een halfuur ofzo. Wanneer was je er geweest? Is erg veranderd denk ik dan!

Ik zat ook in groep 3, maar dat was eigenlijk de tweede groep 2 omdat iedereen in deze week wel oke kon rijden. Er viel wel de eerste rit 3 mensen af, omdat iemand had opgeschept over haar rijervaring en een te moeilijk paard kreeg. Daarna gebeurde er in onze groep niks meer. Ja dat lijkt mij wel echt stom, wij sprongen 6 x, en iedereen durfde te galopperen. Wij waren gewoon het kleine groepje wat hierdoor juist erg hard ging in galop :)

Het was daarom ook stom! :j ;) Het was 3 jaar geleden volgensmij

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:06

Ik vind Manege Stal de Eik super leuk!
Hele leuke leiding, je doet veel leuke dingen en leuke paarden!

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:16

Lauwtjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:20

Stal Jacobs in Voorthuizen!

Ik begeleid hier al een paar jaar de kampen en crossen in de bossen doen we zoveel mogelijk! Elke dag zo veel mogelijk paardrijden en indien de groep het toelaat gaan we ook crossen op Kootwijkerzand!

Buitenritten, schriktraining, voltige, mennen, dressuur en springen staan ook allemaal op het programma.
We slapen in grote tenten en ik vind het altijd enorm gezellig! website is http://www.staljacobs.nl, maar je kunt beter op de facebook pagina kijken http://www.facebook.com/staljacobs.jacobs

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 11:07

Lauwtjuh123 schreef:
Stal Jacobs in Voorthuizen!

Ik begeleid hier al een paar jaar de kampen en crossen in de bossen doen we zoveel mogelijk! Elke dag zo veel mogelijk paardrijden en indien de groep het toelaat gaan we ook crossen op Kootwijkerzand!

Buitenritten, schriktraining, voltige, mennen, dressuur en springen staan ook allemaal op het programma.
We slapen in grote tenten en ik vind het altijd enorm gezellig! website is http://www.staljacobs.nl, maar je kunt beter op de facebook pagina kijken http://www.facebook.com/staljacobs.jacobs

Voor hoeveel dagen?

AfricanLady

Re: super gezellig ponykamp gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:14

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 11:26

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 17:49

Hoi allemaal, heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Maar ik ben er uit hoor! Ik ga volgend jaar op ponykamp bij stal (manege) de eik. :) lijkt me gewoon super! :D nogmaals heel erg bedankt!! Xxx *D *\o/*

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:59

sardientje schreef:
Hoi allemaal, heel erg bedankt voor jullie antwoorden! Maar ik ben er uit hoor! Ik ga volgend jaar op ponykamp bij stal (manege) de eik. :) lijkt me gewoon super! :D nogmaals heel erg bedankt!! Xxx *D *\o/*

Ik bedoel ermee dat ik meega in de mening van dat kamp.
Haha

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:10

Ik ben net als Quanneh op trektocht bij het lamoen geweest! Indd onwijs gaaf! Maar vorig jaar ben ik daar op ponykamp geweest! Het was superleuk! Elke dag een buitenrit maken. Maar wel 1x springen. Maar voor de einddemonstratie kun je ook springen. Het is niet aan het strand maar de omgeving is prachtig en superleuk om te rijden. Ze hebben leuke paardjes en er is lekker eten. Het is 300 Euro dacht ik en je bent alleen maar z'n 15. En de leiding natuurlijk. Tis echt een qanrader! Succes met zoeken

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:10

Oh laat maar haha

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:22

AfricanLady schreef:
sardientje schreef:

Ik bedoel ermee dat ik meega in de mening van dat kamp.
Haha

Oh, hihixx

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 22:23

soesje321 schreef:
Oh laat maar haha

Toch bedankt!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:50

sardientje schreef:

Je krijgt het daar echt geweldig!
Super leuke begeleiding, leuke pony's en leuke activiteiten!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 11:49

Nico_lette schreef:
sardientje schreef:

Je krijgt het daar echt geweldig!
Super leuke begeleiding, leuke pony's en leuke activiteiten!

kon jij daar dan ook?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:34

Ik ben d'r dit jaar geweest!
Ik weet nog niet of ik volgend jaar ga maar het was wel super leuk!!

MelissaKB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:46

Ik kom ook elk jaar bij het fjordenpaard. Echt een aanrader!

Hardstikke gezellig! Bosritten voor zowel de minder ervaren ruiters al de gevorderden. (Je moet wel alle basisgangen onder de knie hebben) Leuke paarden en voor iedereen wat. Een springbos, meer en een zandvlakte waar je met de kampen doorheen gaat. Elke dag 2 uur rijden en 1x een dagtocht van 5 uur. En ook extra dingetjes zoals: Zwemmen, naar het dorp, spelletjes, voltige, enz.

Het enige nadeel is idd dat de paarden daar minder goed verzorgt worden dan bijv een manege zou doen. Maar dit komt ook grotendeels omdat hun hun paarden zo natuurlijk mogelijk proberen te houden. Daardoor heeft een paard wel is een wond of gespleten hoeven maar niet zover dat het echt erg word. De paarden staan daar ook wel is 1/2 uur aan de balk voor de verhuur. Want een paard voor 1 uur terug zetten in de wei lijkt me ook niet geweldig. Langer dan dat heb ik de paarden ook nooit aan de balk zien staan.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:26

ik ben ook een keer bij fjordenpaard geweest! was heel erg leuk lieve mooie pony's en veel leuke activiteiten. vind het zo jammer dat ik nu 'te oud' ben voor ponykamp wil graag nog een keer weekje met 'eigen paardje' ook weer even leren rijden en leuk knuffelen en borstelen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:22

Lillith24 schreef:
ik ben ook een keer bij fjordenpaard geweest! was heel erg leuk lieve mooie pony's en veel leuke activiteiten. vind het zo jammer dat ik nu 'te oud' ben voor ponykamp wil graag nog een keer weekje met 'eigen paardje' ook weer even leren rijden en leuk knuffelen en borstelen

Een optie voor jou is dan el rancho de verano.
Zelfde paarden en mensen maar dan vanaf 17 jaar en is ook super gaaf