Wat is jullie leukste ponykamp?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xhanneadje

Berichten: 144
Geregistreerd: 11-12-12
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:07

Fearlien schreef:
Ponykamp Ameland, op Ameland.


Jaaaaaa, ben ik ook 2x geweest! Super leuk en niet zo grootschalig.

NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 00:10

NadjaNadja schreef:
Je wordt gewoon opgedeeld in groepen. De accomodatie en voorzieningen zijn ook gemaakt voor zoveel mensen. Met 2 binnenbakken en 3 buitenbakken is er zowel met slecht als met mooi weer genoeg ruimte om te rijden. Ook hoeft er qua paarden en pony's bijna nooit wat gedeeld te worden.

Je mag me ook wel een PB sturen als je meer wil weten hoor! :)

Oke, Is goedd! :)

NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 00:10

xhanneadje schreef:
Fearlien schreef:
Ponykamp Ameland, op Ameland.


Jaaaaaa, ben ik ook 2x geweest! Super leuk en niet zo grootschalig.

Dat ponykamp lijkt me idd ook superr leukkk!!!

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:28

Reelaer kan ik zeker aanraden! een aantal keer zelf op kamp geweest en inmiddels als leiding op pad. Dit is in raalte. Er zijn verschillende groepen, een ponykamp (8-14) een ponykamp crossweek (10-14) en een trektocht (14-18). als je meer wil weten mag je altijd PB'en

NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 00:37

dmuts schreef:
Reelaer kan ik zeker aanraden! een aantal keer zelf op kamp geweest en inmiddels als leiding op pad. Dit is in raalte. Er zijn verschillende groepen, een ponykamp (8-14) een ponykamp crossweek (10-14) en een trektocht (14-18). als je meer wil weten mag je altijd PB'en

Oke,Top!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:47

Ik ben in 2008 en 2009 bij de huifkar in bakkeveen gehad. 1e jaar vond ik het leuk, 2e jaar niet als prettig ervaren. Vanaf 2010 tot en met 2013 op kamp geweest bij het fjordenpaard in Een. Tijd van mijn leven gehad. dagelijks buitenrit van 2 uur, woensdags dagtocht van 5 uur. elke middag en avond wat te doen. Ook tussendoor wat vrije tijd om wat voor je zelf te kunnen doen. Ook wel heel lekker. Grote groepen omg 50 kinderen per week. Maar hier word super rekening mee gehouden. vanaf 2014 zelf leiding bij het fjordenpaard :D

DeEenhoorn
Berichten: 2941
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:57

Niet noordelijk, maar bv ik ga voor het 2e jaar naar erve meenderinkboer :D en dat het de 2e keer is zegt al wel dat ik het vorig jaar in ieder geval leuk had! :D

NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 13:00

mariekeoo schreef:
Ik ben in 2008 en 2009 bij de huifkar in bakkeveen gehad. 1e jaar vond ik het leuk, 2e jaar niet als prettig ervaren. Vanaf 2010 tot en met 2013 op kamp geweest bij het fjordenpaard in Een. Tijd van mijn leven gehad. dagelijks buitenrit van 2 uur, woensdags dagtocht van 5 uur. elke middag en avond wat te doen. Ook tussendoor wat vrije tijd om wat voor je zelf te kunnen doen. Ook wel heel lekker. Grote groepen omg 50 kinderen per week. Maar hier word super rekening mee gehouden. vanaf 2014 zelf leiding bij het fjordenpaard :D

Oke, dat zijn idd erg grote groepen!
Ik zal zometeen even op de site kijken!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:07

Eigenlijk is dat de algemene grote bij ponskampen, sommige ponskampen wijken daar van af. Maar je hebt er geen hinder van dat het zulke grote groepen hebt. Weinig groepjejsvorming, en iedereen gaat met iedereen om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:21

NadjaNadja schreef:
[naam] schreef:
Ik wil stiekem wel weer terug in de tijd :+ , accommodatie alleen al keurig vergeleken met de andere kampen :j .

Zou ik voor 16 door kunnen als 23 jarige? :')


Ik vind dat je nog wel mag :') ik ben inmiddels ook 18 en ik ga ook nog :o

De groepen variƫren vaak van zo'n 25-45 mensen ;)

Nog steeds pff := , groepen waren toen vaak 30 mensen hooguit 35 dat is verandert in die tijd :=

Heidi95

Berichten: 157
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 16:09

Klein oever! Als kampkind geweest en nu al leiding, kan er niet weg blijven denk ik. :')
Altijd genoeg te doen, een zwembad, leuke activiteiten en altijd erg gezellig.

NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 18:16

Heidi95 schreef:
Klein oever! Als kampkind geweest en nu al leiding, kan er niet weg blijven denk ik. :')
Altijd genoeg te doen, een zwembad, leuke activiteiten en altijd erg gezellig.

leukk!

AmkeE

Berichten: 113
Geregistreerd: 10-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:36

Ik heb een hele slechte ervaring met trektoch op stal 't Reelaer :n, maar wel goede ervaring met ruiterbewijs :j

Ruiterbewijs was echt super! Alles super geregeld enzo :)!
Daarna wilde ik daar dus op trektocht, maar was echt niet leuk! Tijdens ruiterbewijs ging alles super veilig en werd er steeds op gelet of je wel goed met de paarden enzo omging.
De pony waar ik toen op reed (haflinger Rosa) was ook super braaf :j .

Op ponykamp was dat echt tegenovergesteld. Ik kon ik niet eens met mijn eigen pony mee want de paarden van hun trapten de eigen paarden steeds (er waren nog twee andere eigen paarden). Tijdens het rijden gingen we vanuit stap ineens, zonder dat er overlegd werd met de laatsten van de groep, weg in volle rengalop. Hier kon mijn arabier niet zo heel goed tegen dus moest verder op een paard van hun (ijslander Margarita).
Het beestje had totaal geen conditie en hield de groep helemaal niet bij :x

De begeleider die voorop zou rijden was super aardig en had ook door dat het achteraan helemaal niet goed ging, niet met hun paarden en niet met de eigen paarden.
De begeleider die achteraan zou moeten rijden was best arrogant en vond ons allemaal maar zeuren. Ondertussen reed ze steeds mooi naar voren om met de anderen te kletsen en liet ons achteraan maar een beetje afsterven...

Ruiterbewijs raad ik dus wel aan maar trektoch niet ;)

lideli

Berichten: 2453
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:39

Ik vond Manege Stal Sintels in Breda heel erg leuk.
Lekker veelzijdig en hele leuke pony's.

LOVESUSHI

Berichten: 1561
Geregistreerd: 21-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:41

Voor mij ook echt Klein Oever! Jaren geweest als kampkind, soms zelfs twee weken achter elkaar! Als ik de leeftijd had zou ik nog gaan, haha! Zowel kwa paarden(activiteiten) als accommodatie en vermaak.

Ook een keer naar het fjordenpaard geweest, dat vond ik echt niets.. :=

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:43

Bij ons op stal organiseren ze ook ponykampen en dagkampen. Hoeve beukers, wanneperveen ( bij meppel) ik weet niet wat ze aanbieden. Maar het ziet er super gezellig uit iig!

NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:26

Bedankt allemaal voor jullie reactie!

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:36

Ik ga dit jaar naar Paard Centraal in Dalfsen. Gisteren even langs gereden en zag er erg leuk uit. Het is niet een standaard ponykamp. Kleine groepen (max 10), ze willen heel graag dat je er wat leert, niet heel luxe, maar wel heel gezellig.
Ze geven lessen in grondwerk en rijden en kijken per persoon of een priveles of een groepsles van 2/3 personen nodig is.
Ik heb er iig heel veel zin in :)

JoycexEnya

Berichten: 5954
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:44

Ik ga voor de 4e keer naar fjordhestgard in hoenderloo, je moet wel van fjorden houden want die hebben ze alleen maar. Ik ben daar 3x op ponykamp geweest en nu eerste x instructiekamp

NandaXxX

Berichten: 19
Geregistreerd: 06-07-15

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 18:35

Bedankt!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:41

Manege Gerner (Dalfsen)
Erg leuk en ook nog leerzaam. Wordt op een fijne nette manier met de paarden omgegaan. Groepen zijn niet zo heel groot (max 30 geloof ik) en het js net ff anders dan de standaard ponykampen.

Ben ook op Fjordenpaard geweest maar dat raad ik af..

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:10

ik vraag mij dan af waarom jullie het fjordenpaard zo afraden?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:59

Paarden net beleerd hop mee naar buiten
Onverantwoordelijk en niet de vriendelijkste manier van omgang met paard
Etc.

Freekjuhh

Berichten: 75
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:46

AmkeE schreef:
Ik heb een hele slechte ervaring met trektoch op stal 't Reelaer :n, maar wel goede ervaring met ruiterbewijs :j

Ruiterbewijs was echt super! Alles super geregeld enzo :)!
Daarna wilde ik daar dus op trektocht, maar was echt niet leuk! Tijdens ruiterbewijs ging alles super veilig en werd er steeds op gelet of je wel goed met de paarden enzo omging.
De pony waar ik toen op reed (haflinger Rosa) was ook super braaf :j .

Op ponykamp was dat echt tegenovergesteld. Ik kon ik niet eens met mijn eigen pony mee want de paarden van hun trapten de eigen paarden steeds (er waren nog twee andere eigen paarden). Tijdens het rijden gingen we vanuit stap ineens, zonder dat er overlegd werd met de laatsten van de groep, weg in volle rengalop. Hier kon mijn arabier niet zo heel goed tegen dus moest verder op een paard van hun (ijslander Margarita).
Het beestje had totaal geen conditie en hield de groep helemaal niet bij :x

De begeleider die voorop zou rijden was super aardig en had ook door dat het achteraan helemaal niet goed ging, niet met hun paarden en niet met de eigen paarden.
De begeleider die achteraan zou moeten rijden was best arrogant en vond ons allemaal maar zeuren. Ondertussen reed ze steeds mooi naar voren om met de anderen te kletsen en liet ons achteraan maar een beetje afsterven...

Ruiterbewijs raad ik dus wel aan maar trektoch niet ;)


denk dat als je misschien andere week op trektocht was met andere begeleiding dat het anders was verlopen? zijn ook heel veel positieve verhalen over Reelaer. elke week is anders is mijn ervaring maar natuurlijk vervelend dat jij het zo hebt ervaren..

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Wat is jullie leukste ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:16

Het ponyhof in aagtekerke, zeeland. Niet in noord nederland maar wel super gaaf!!!!!