Manege chardon.....rijd daar iemand?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:31

Allemaal heel bekende namen ja , Nerts en Lady had je toen ook , daar heb ik vaak op gereden , Ringo meer weet ik er even niet meer want het is al zo lang geleden. Ik ken Dolce ook nog , die tralies van z'n box waren altijd helemaal verbogen ! Ik ben eigenlijk nooit echt bang van hem geweest.Vond hem wel erg imponerend . Ook ik heb les gehad van Len. Met lichtrijden (weet ik nog goed) was het altijd staan , zit , staan , zit...... enz. Ik zit toen in de beginners les. Ik heb er gereden vanaf m'n vierde tot m'n zevende of achtste ofzo , daarna zijn we verhuisd.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:17

Ik heb er twaalf jaar gereden, tot ik vorig jaar zelf een paard kocht. Ben gisteravond even wezen buurten bij mijn oude les, was weer erg gezellig.
Lady leeft trouwens nog steeds. Ze is ondertussen hoog bejaard en loopt alleen nog maar af en toe wat kinderlesjes. Daan leeft ook nog steeds. Die is nu van een zus van een vriendin van mij, hij staat ergens in de buurt van Amsterdam. Verder is van toen ik begon met rijden alleen Saar er nog, voor de rest is alles weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:43

Ireentjuh schreef:
[naam]_vaandrig en Muisz hier op bokt hebben er ook gereden.
[naam] niet al te postitief geloof ik Knipoog

De paarden staan er wel veel beter bij dan bij de prinsenstad, ik ken een paar meisjes die er rijden en die zijn er heel enthousiast over.

Mijn manege zou het niet zijn, het lijkt me niks om met zijn 12-en in 1 bak te moeten rijden en de lessen die ik gezien heb waren alleen saaie rijen achter elkaar aanhobbelen (maar misschien waren dat alleen beginnerslessen.. kan ook).
Sommige paardeneigenaren op chardon vond ik nogal... arrogant overkomen Schijnheilig

Ja, dat klopt Ireen. Ach, wat moet je ervan zeggen? Je moet er vooral heel erg uitkijken wat je zegt enzo. En de ponys niet afgestompt? Dat is op iedere manege wel zo.

Ik heb het er vaak wel naar mn zin gehad hoor, maar ik heb daar jaren de benen onder mn lijf vandaan gelopen (toegeven, dat deed ik ook zelf) maar vervolgens wordt ik op een buitengewoon asiociale manier daar 'weggestuurd'.

en verder... ach het is een blijft een echte manege he. verder vind ik het werken daar een beetje lopende-band-werk;
paarden voeren, paarden losgooien, uitmesten, borstelen. het wordt gedaan omdat het moet en niet uit liefde voor de dieren. niet leuk.

over de verzorging zelf niets te klagen, ze komen weinig te kort laat ik het zo zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:44

Irene, waren trouwens niet alleen de beginnerslesse. de les die je zag kon makkelijk voor zichzelf rijden. (hoewel, met zn twaalven in de kleine bak.......)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:00

Wat leuk om te horen dat Lady er nog is ! Haha! En Nerts ?
Ik ben er een paar jaar geleden nog eens langs geweest , toen hadden ze al 5 sterren , maar wat een verandering zeg. Lijkt me leuk om nog eens te gaan kijken , maar de tijd ontbreekt en het is toch al gauw een eindje rijden vanaf hier . Ik heb zelf jaren in Delft gewoond , dus toen zaten we er zo.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:08

Nerts is al jaren geleden verkocht aan een manegeklant. Ik weet dat ze ongeveer een dik jaar geleden naar een rusthuis is gegaan, maar of ze nu nog leeft?

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:47

Nerts was er idd niet. Lady en Ringo wel

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:56

Ringo is een andere Ringo dan die van jaren geleden.

nicoletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:17

OK dan! het is er heel leuk en heel gezellig ik rij er zelf en sommige paarden eigennaren zijn best aardig hoor Pling en de paarden worden er goed verzorgd en zijn ecgt supper vooral kiddo en snabbel zijn heel leuk kiddo makkelijk soms schikkerig en snabbel heel lief maar affentioe ondeugend dus leuke manege hor

nicoletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:04

het is er echt leuk hoor daar ze hebben ook hele leuke paarden en ze zijn soms mak en het is er echt gezellig OK dan!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 00:18

Echt leuk Haha! om weer eens wat te horen over hoe het daar nu is / gaat !
Als ik ooit een keer de tijd vind en in de buurt ben ga ik zeker weer eens langs Gewoon om even te kijken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:38

saar is inmiddels weg, helaas ook te oud geworden voor het werk.

oja, ik doe nu stage bij chardon. het is idd wel best hard werken om het eruit te laten zien zoals het eruit ziet, maar het resultaat is er wel.
het is een goede manege naar mijn mening. OK dan!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:06

Ik heb er zelf ooit 1 les gereden, maar dat viel me erg tegen. Inderdaad het gevoel riep: "lopende band" bij mij op. Alles heel netjes geregeld, maar geef mij maar liever een wat kleinere, persoonlijkere manege, zoals RCP (waar ik daarna heen ben gegaan in pijnacker). Kreeg van de mensen die er rondliepen ook een beetje het idee dat ik meer in de weg liep dan dat ik er welkom was... Maar dat zouden de pensionmensen kunnen zijn? Ik heb het niet gevraagd...

Wat wel een feit is dat het in ieder geval een betere manege is dan Prinsenstad met zijn 60 paarden en ponys in stands en 22 ponys in een les in een rijtje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 15:49

Saskia schreef:
Gigant, Edelweiss, Maurits (met de 'melkmuil'), Lucas (altijd met zijn oren in zijn nek),

De manege waar je hebt leren rijden vergeet je niet meer.
Bovenstaande namen ken ik allemaal én heb er op gereden. Waarvan Lucas toch mijn favo was. Als er een beginnersles was mocht ik hem altijd opzadelen, want die dikke dreigende kont naar de deur en die oren in de nek hadden op mij geen invloed meer.
Sinds hij een keer mijn pols gebroken had hadden wij een 'bijzondere band' Haha! Hij moest je gewoon even kennen.
Verder ken ik nog Paledo (toen mocht hij nog in de les meelopen) en Witje .
Ik heb er altijd met veel plezier gereden en vooral leren zitten. Want opgooien deden ze wel die koetspaarden Verdrietig
Dat ze 's winters gewoon te weinig uren maakten was wel te merken. Meestal lagen er in de les 3 of meer mensen naast. Bjorno (dacht ik) was hier heel kundig in.

De manier van lesgeven was niet altijd even 'technisch'; Len stond in de hoek en kwam er zelden uit, wat dat betreft heb ik op de Prinsenstad van Toon wel meer geleerd.
Wel kreeg ik graag les van Paulien en natuurlijk IJs-himself maar dat was een uitzondering dat die les gaf.

En de buitenritten naar Meijendel waren natuurlijk fantastisch *LOL*

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:16

ja en teun vond ik ook leuk om les van te krijgen.
mijn favo was kwappo in het begin (wel altijd gebleven hoor) whiskey heb ik nog es gehuurd voor een week.
Later kwamen feedor maxi en kiddo en die vond ik ook heel leuk.
op daan heb ik ook leren paardrijden, en als allereerste heb ik daar op skippie gezten, maar toen ik daar nog wel es kwam is die al ingeslapen.
echt leuk om te weten dat lady nog steeds leeft, dat was echt een schatje..
en kwappo??
weet iemand daar wat vanaf??

paulien was idd superlief en annemiek dr les vond ik altijd wel leerzaam.
maar bij teun moest ik altijd hard lachen.

het leukste vond ik om met mister ijsbrand Haha! Haha! met zn 4 span meegan, die hafligers was ik helemaal gek op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:31

is toch al een oud topic Verward

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:46

Anique_Vaandrig schreef:
is toch al een oud topic Verward

Nou en ??

Er wordt nu toch weer op gepost ?

Trouwens ik sta daar al 15 jaar als pensionklant dus van mij mag dit topic wel blijven hoor Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 09:29

Zolang er nieuwe info wordt aangedragen hoeft een item niet op slot omdat het 'oud' is.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:18

Wat leuk om te zien dat er mensen zijn die mijn herinneringen delen! Ik heb er zelf ook jaren gereden (zoals ik al eerder schreef). Eerst hele dagen op zaterdag (en af en toe 'bar dienst' (was zo stoer toen!)) en later op de avonden. Op het laatst op maandagavond met allemaal mensen die (veel?) ouder waren dan ik (zeker 10/15 jaar). Het was oer gezellig.

Inderdaad waren de paarden 's winters nogal fris. Was vaak 'rodeo-les', zoals wij die noemden. Ik weet nog wel dat Kolonel kwam en ik erop 'moest'. Was altijd afwachten. Heel wat beginners reden toen mee. Die durfden op een gegeven moment niet meer in de buurt te komen Haha!

Er was bij de beginners altijd een 'voorrijder'. Ik weet nog wel dat er een Karin was die altijd op Sindey reed (was geloof ik niet een van de makkelijkste/soepelste paarden) en na een hele tijd mocht zij een keer gratis in de les rijden, omdat ze altijd zo fijn voor kon rijden. Ik was toen zooo jaloers Haha!
Edelweiss was mijn favoriet. Ging altijd sokstijf stilstaan als je er te dicht achter reed. Behalve bij Jan (een jongen/man met Down-syndroom) Hij dreef zoo krachtig aan met zijn benen, dat Edelweiss zich wel twee keer bedacht voor hij bij hem stil ging staan Lachen
Bjorno was de favo van...hoe heet ze ook alweer... Een wat ouder meisje dan ik, die op zaterdag op een gegeven moment de paarden mocht uitdelen.Ik hoor nog haar stem in mijn hoofd (niet negatief! Herinner het me nog gewoon). Ze had ook een jongere
zus.
Mijn vriendin van de zaterdag was hé-le-maal gek van Majoor! Een ramp toen die weg ging.

Het is inderdaad erg veranderd. Niet meer die 'kleedkamer' in de stallen en in de foyer (zenuwpezenhokjes tijdens wedstrijden), meestal dekens onder de zadels, die om de zoveel tijd weer allemaal opnieuw gevouwen moesten worden... Tjonge teveel herinneringen om op te noemen. Ik was er laatst nog eens en dan wordt je als vreemdeling wel even bekeken door mensen die daar lopen(bezoekers/klanten/ruiters), maar voelde me er niet ongemakkelijk hoor.
Ik hoop dat je een fijne tijd gaat beleven (beleeft) op Chardon (ik weet niet meer hoe je heette, die dit topic opende).

Kersje

Re: Manege chardon.....rijd daar iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:12

Hallo...
Ik rijd inmiddels ook al zo'n 7 jaar op Chardon..

Ik weet niet of het voor iemand schokkend overkomt maar ik moet even melden dat Lady inmiddels overleden is, ze had een soort van bloedvergifteging maar ze is tot haar dood gelukkig geweest op de manege..!!
Een hoop andere paarden waar jullie het over hebben zijn helaas ook overleden of weg...
De meeste paarden heb ik zelfs nooit gekent...
Maar er zijn zat ontzettend leuke paardjes bijgekomen en er blijven erbij komen..!!

Kus

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 00:19

@Saskia: bekende namen
Ik reed op zaterdag ook meestal voorop, maar deelde geen paarden uit.

@Kersje: ik ben daar al zolang weg, dat het me niet verwonderd dat de meeste paarden ondertussen 'vervangen' zijn. Van Paledo weet ik dat ie aardig oud geworden is (20 of zo).

Saskia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:00

Ik ben geloof ik een jaar of drie terug nog eens geweest daar, en toen was alleen Gigant er nog en ehm... één van de ponies waar ik ook op heb gereden, maar ik weet niet meer wie

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:55

Van de pony's ken ik alleen Witje nog, die kan nu haast niet meer leven. Hij was toen al op leeftijd, al kunnen die camarque-paardjes wel behoorlijk oud worden.

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:54

De laatste keer dat ik er geweest ben (vorige maand) was er niks meer van toen ik begon met rijden, een jaar of veertien geleden. Toch blijf ik er nog steeds graag komen, zo eens in de twee maanden ga ik er nog wel eens langs. Bovendien werkt mijn instructrise er, dus hoor ik nog wel eens verhalen.

Saskia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:01

Ikzelf kom er eigenlijk nooit meer. De laatste keer dat ik er geweest ben, voelde ik me zo ontheemd. Terwijl het jarenlang mijn tweede thuis was. (Tja, Pennymeisje toen ) Nu ken ik er niemand meer, geen bekende paarden, je kunt de lessen niet horen (ik hoor graag de aanwijzingen die iemand krijgt). Wellicht ga ik er nog ooit wel weer eens kijken, maar niet regelmatig. Ik woon ook helemaal niet meer in de buurt trouwens.