Jongerentrektocht op stal 't Reelaer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Re: Jongerentrektocht op stal 't Reelaer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:48

Leuk al die vragen en leuke berichten over t reelaer :)

Ik kom daar zelf al ruim tien jaar. Eerst zes jaar op kamp en nu al vier jaar begeleiden.

Als je vragen hebt . Stuur me gerust een pbtje . Beantwoord jullie vragen graag

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:55

Ik zet even een stipje. Ik twijfel nog over reelaer

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:13

Ik ben een aantal jaar geleden op trektocht geweest, ik denk in het zelfde jaar als Koekeroekus aangezien ik het verhaal van de maandagziekte ken...
Ik vond het ontzettend leuk, hele leuke paarden en erg gezellig. Na 3 jaar was ik helaas te oud, anders was ik zeker nog vaker gegaan.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:13

Er kan met een eigen paard natuurlijk altijd wat gebeuren, net als met de paarden van stal.

Waar je zelf wat aan kunt doen is zorgen dat conditie, hoeven en tuig in orde zijn. Anders krijg je geheid problemen. Ook kun je natuurlijk al oefenen met rijden in een groep als je hier over twijfelt. Het zijn lange dagen op pad dus is het fijn als je paard al wat gewend is.

Ik zie meerdere keren het 'paarden uitproberen' en het 'zelf kiezen' voorbij komen, zo gaat dit niet meer. De begeleiding deelt je in op een paard wat je op zondag gaat uitproberen, gaat dit niet goed kan je wisselen.

@_Nikita tegenwoordig is er ook een groep voor 18 t/m 24 jaar, is altijd onwijs gezellig :D

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:45

Mijn laatste keer was inderdaad het eerste jaar van de TREC, dat was erg leuk ja en ook echt een aanrader! Weet niet of het toen ook al tm 24 was, in mijn herinnering was dat van 16 tm 20 jaar. Al is dat nu niet meer van belang voor mij :o

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:29

Ik volg ook, lijkt mij tot nu toe erg leuk om heen te gaan :)

Lieslisa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:44

Ik ga dit topic ook even volgen, want ik loop al de hele dag een beetje te kijken en nadat ik van allerlei reviews erover heb gelezen lijkt het me een erg leuk idee om te doen! Maar ik twijfel nog heel erg want ik ben pas 14 jaar, en ik moet helemaal alleen, dus zonder vriendinnen ofzo. Dat ik dan in mijn eentje daar een beetje zit. Maar ik blijf dit eventjes volgen want het lijkt me heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:16

Het is inderdaad een hele leuke ervaring! Ik ben zelf al vier keer geweest, help nu in de zomer ook zelf mee. :)
Als je vragen hebt over de week, ponies, locatie of wat dan ook is er ook een 'centraal' topic: [MHK] The party starts when we arrive, Reelaerliefies nummer 5!
En er zijn op youtube hartstikke leuke filmpjes te vinden (deze heb ik zelf een aantal jaar geleden gemaakt met m'n helmcamera):

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:53

Oeh...Leuk filmpje!! Brings back memories....Wil ook weer op trektocht haha. Helaas te oud voor reelaer...Enkele jaren geleden wel in Frankrijk heel gave trektocht gedaan waar ik zeker nog eens terug ga (staat al 2,5 jaar op de planning, maar nog niet gelukt)

Lieslisa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:48

Zomer schreef:
Het is inderdaad een hele leuke ervaring! Ik ben zelf al vier keer geweest, help nu in de zomer ook zelf mee. :)
Als je vragen hebt over de week, ponies, locatie of wat dan ook is er ook een 'centraal' topic: [MHK] The party starts when we arrive, Reelaerliefies nummer 5!
En er zijn op youtube hartstikke leuke filmpjes te vinden (deze heb ik zelf een aantal jaar geleden gemaakt met m'n helmcamera):
[ Video ]

Ik had een paar vraagjes.
Namelijk: Is het verplicht om een bodyprotector te dragen? En zijn er veel mensen van 14-15 of vaak ouder dan dat?
Bedankt! :)

bongartzfran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:11

Ik ga er ook in de zomer naar toe, nog nooit geweest, lijkt me heel leuk, ik ga van 12-18 juli, jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:01

Lieslisa10 schreef:
Zomer schreef:
[ Video ]

Ik had een paar vraagjes.
Namelijk: Is het verplicht om een bodyprotector te dragen? En zijn er veel mensen van 14-15 of vaak ouder dan dat?
Bedankt! :)

Het is volgens mij vanaf een bepaalde leeftijd niet verplicht om hem buiten te dragen (natuurlijk wel met het springen van vaste hindernis), maar het wordt wel sterk aangeraden!
Er zijn wel veel mensen van ouder dan 14-15 hoor, ik zelf ging voor de eerste keer toen ik 16/17 was? Zelfs toen ik 20 was nog gegaan. :o Maar zo leuk is het dus haha.

Lieslisa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:03

[/quote]
Het is volgens mij vanaf een bepaalde leeftijd niet verplicht om hem buiten te dragen (natuurlijk wel met het springen van vaste hindernis), maar het wordt wel sterk aangeraden!
Er zijn wel veel mensen van ouder dan 14-15 hoor, ik zelf ging voor de eerste keer toen ik 16/17 was? Zelfs toen ik 20 was nog gegaan. :o Maar zo leuk is het dus haha.[/quote]

Bedankt!
Ik ben zelf namelijk 14 jaar en ben wel erg enthousiast erover :9
Ik ben vooral bang dat ik als 'jongste' zeg maar minder van alles meekrijg enzo, of is dat niet zo?
Alleen ik heb geen bodyprotector, zou ik die daar dan kunnen krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:26

Lieslisa10 schreef:
Zomer schreef:
Er zijn wel veel mensen van ouder dan 14-15 hoor, ik zelf ging voor de eerste keer toen ik 16/17 was? Zelfs toen ik 20 was nog gegaan. :o Maar zo leuk is het dus haha.

Bedankt!
Ik ben zelf namelijk 14 jaar en ben wel erg enthousiast erover :9
Ik ben vooral bang dat ik als 'jongste' zeg maar minder van alles meekrijg enzo, of is dat niet zo?
Alleen ik heb geen bodyprotector, zou ik die daar dan kunnen krijgen?

Nee helemaal niet hoor, er zijn ook genoeg mensen van 14-15, eigenlijk is er van alles wat en je zit ook altijd bij mensen van je eigen leeftijd. :j En je krijgt altijd een pony die goed bij je past en op jouw niveau is zodat je aan alles leuk mee kan doen.
Ja je kunt daar een bodyprotector huren in je eigen maat!

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:31

Heb zelf ook de trektocht gedaan, jaaaaaren geleden in 2003.

Was toen erg leuk en goed geregeld.

Ik reed toen op een pony, Amber.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:28

Leuk al die vragen en reacties :)

En inderdaad, er komen veel mensen alleen en vinden altijd aansluiting bij de groep.
Aan het einde van de week lijkt het net of je iedereen al jaren kent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:06

_Caitlinnn schreef:

En inderdaad, er komen veel mensen alleen en vinden altijd aansluiting bij de groep.

En dan kan je volgend jaar weer gaan met de mensen die je het afgelopen jaar hebt leren kennen. :D

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:10

Zomer schreef:
_Caitlinnn schreef:

En dan kan je volgend jaar weer gaan met de mensen die je het afgelopen jaar hebt leren kennen. :D

Klinkt bekend he rudy ;)

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:49

Ik ben ook wel benieuwd naar de jongerentrektochten. Ik ga dit jaar samen met een vriendin voor het eerst en van wat ik nu heb gezien lijkt het me erg gezellig.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:04

horserider22 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de jongerentrektochten. Ik ga dit jaar samen met een vriendin voor het eerst en van wat ik nu heb gezien lijkt het me erg gezellig.

Leuk dat je komt :)
In welke week ga je?

Misschien zijn er meer mensen hier die dezelfde week gaan, dan kunnen jullie contact zoeken is altijd leuk!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:20

Ik weet ook nog niet naar welk ponykamp ik ga, maar ik twijfel tussen een KNHS instructieweek eventing of een de TREC tocht bij het reelaer. Ik wil mijn eigen paard graag meenemen, maar waar komt ze dan te staan tijdens de tocht en de maandag en dinsdag? Staat ze dan in haar eentje in de wei of met andere paarden, of staat ze in een stal?
Ik zag in het filmpje dat de stukken galop in het bos echt een beetje als wedstrijd word gezien, de meeste paarden zijn elkaar wel gewend maar mijn paard hun natuurlijk niet, word er dan niet veel getrapt als je bijvoorbeeld inhaalt of je wat docht op een ander paard komt? Want ik wil geen ongelukken en ik weet niet hoe mijn paard daarop reageert, in een groep lopen en crossen is ze wel gewend, maar tijdens het crossen kan ze heel enthousiast worden waardoor ze soms wel wat bij de ander in de kont gaat hangen, ook vind ze het vervelend om een paard achter haar dicht op haar gaat zitten waarna ze ook trapt, ik denk dat ze zo dicht langs elkaar inhalen ook niet op prijs steld..
Zijn er veel verschillen tussen de TREC en de gewone jongerentrektocht en welke? Ik hou wel van wat actie, welke raden jullie dan aan als er echt verschil is?
Stelt de crosswei veel voor? Ik wil met mijn paard gaan crossen en doe dat ook wel vaker met haar, maar dan is het ook de bedoeling dat we hier wat leren.
Dus leer je hier ook veel en is er goede instructie?
Poeh.. dat waren heel wat vragen, ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden :o

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:20

Ik stuur je even een PB'tje

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:25

Ik ben vorig jaar geweest met mijn eigen paard, vond het erg leuk, heb nog nooit zo'n goede manege mee gemaakt als reelaer. Zou het je zeker aanraden!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:46

_Caitlinnn schreef:
horserider22 schreef:

Leuk dat je komt :)
In welke week ga je?

Misschien zijn er meer mensen hier die dezelfde week gaan, dan kunnen jullie contact zoeken is altijd leuk!

Ik ga 2 t/m 8 augustus

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:00

Hoi! Ik ben in 2008 en 2009 bij het reelaer op JT geweest! Ik heb het beide keren super naar mijn zin gehad! De eerste keer zat ik op Kelt tot de dag voor de buitenrit, hij bokte nog al veel in de crosswei en de waterbak toen is er iets in mijn rug geschoten en vond ik hem toch best wel eng dus kon ik voor de trektocht zonder problemen ruilen! Toen zat ik oo Tommy wat een geweldig beest was dat! Heel braaf maar kneiter snel! Ik heb echt genoten van dat beest!
Een jaar later de eerste dag op tijgeroog gereden maar die vond ik in de bak helemaal niet leuk, dus de volgende dag gewisseld met iemand en toen kon ik op Samson! Echt het perfecte paard voor mij! Het was zijn eerste jt dat jaar die hij mee liep dus hij had er nog flink het tempo in terwijl je soms als je hem ziet denkt jahoor echt zon slome goedzak!
Ik was helemaal verliefd op dat paard!
Hierna niet meer gegaan ivm dat ik ook nog naar een ander ponykamp ging en die een stuk goedkoper was maar het staat nog altijd op mijn lijstje om nog een keer op trec te gaan!
Ik weet zeker dat jullie het naar jullie zin gaan hebben! Kan bijna niet anders!