Paardrijden in Ede?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desireeee_x

Re: Paardrijden in Ede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 17:16

Foliohoeve aanrader !

Super gezellige sfeer en super mensen daar

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:51

het is een beetje aan de late kant maar ik zal nog even delen hoe de de nieuwe hoeve heb ervaren!

Ik heb gelijk veel van het bedrijf zelf gezien, aangezien ik gelijk verdwaalde daar en geen idee had waar ik moest zijn (lekker typisch), en het is echt onwijs mooi daar! ik heb even de eigenaar gesproken. tenminste dat denk ik want hij woonde daar haha. nadat hij mij de weg had gewezen heb ik me gemeld en kreeg ik te horen op wie ik mocht rijden! Ze hadden mij op het nieuwe paard Windsor (?) gezet! Een schat van een paard! ik had ook gelijk een klik met de mensen uit mijn les en ze kwamen ook gelijk een praatje maken! maar wat ze dus niet wisten is hoe het nieuwe paard was. Nu ben ik niet zo bang aan gelegd en heb ik thuis ook genoeg paarden uitgeprobeerd of ze wat waren voor de manege, dus ik vond het niet zo erg. maar ik zou snappen dat iemand anders zich niet zo prettig zou voelen als ze niet weten hoe het paard reageert op dingen om het het er nog maar een week staat. Maar stiekem voelde ik me wel vereerd dat ze me op hm hadden gezet, ten slotte kenden ze me niet en gingen ze alleen uit van mijn ervaringen die ik had vertelt ^^.

De les was verder ook erg fijn! Een goede instructeur die erg duidelijk is en goede tips geeft! het enige wat ik wel jammer vind, maar dat was vooral omdat ik gewent ben om anders in een les te rijden, was dat ze niet zo veel voor zich zelf reden. de instructeur was hier al wel naar toe aan het werken, vertelde hij, maar dat kost tijd. Ook vond ik het erg leuk om te horen dat iedereen daar zijn "eigen paard" heeft waar hij mee aan de slag gaat voor een tijd!
Ik vond het al met al echt een hele leuke eerste impressie! dus wie weet kies ik die wel!

Ik ga nog wel even kijken bij de Foliohoeve, gewoon omdat ik er erg veel positieve reacties van heb gehoord!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:20

Fijn dat je het naar je zin hebt gehad :)
Wat ik je wel even wil meegeven is om ook te kijken naar hoe een manege qua welzijn en kwaliteit van leven met de paarden en pony's omgaat. Aangezien je als betalende klant toch een manier van met paarden omgaat sponsort als je begrijpt wat ik bedoel.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:15

Edele ster Ede kan ook nog :)

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 14:25

xDreamerx schreef:
Fijn dat je het naar je zin hebt gehad :)
Wat ik je wel even wil meegeven is om ook te kijken naar hoe een manege qua welzijn en kwaliteit van leven met de paarden en pony's omgaat. Aangezien je als betalende klant toch een manier van met paarden omgaat sponsort als je begrijpt wat ik bedoel.

ja dat is natuurlijk wel belangrijk! maar als je daar loopt kan je je amper voorstellen dat de paarden het daar slecht hebben;) allemaal ruime stallen en goede zadels. maar kwa hoeveel uur ze op een dag lopen en of ze naar verhouding goed in de gaten worden gehouden met het eten dat weet ik natuurlijk niet haha

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:22

De manege paarden en ponies op De nieuwe heuvel lopen max 2 uur op een dag.
Komen meerdere keren per week in groepjes in de paddock of in het weiland.
Ze krijgen erg veel hooi, 3x per dag brok.

manege0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:14

Fijn dat het zo leuk was!
Maar je moet bij de nieuwe heuvel wel op passen dat niet alle lessen zo gaan en dat de stalhulpen+instructeurs vaak bazig zijn. Bij nieuwelingen nog niet zo vaak maar na mater je er vaker komt wordt dat sep anders. Dit heet 1e indruk geven en daar zijn ze heel goed in! Daarom stapte ik ook over op foliohoeve.

lhketner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:54

Weet iemand een springstal of een manege waar ze veel aan springen doen in de buurt van ede?

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 22:00

lhketner schreef:
Weet iemand een springstal of een manege waar ze veel aan springen doen in de buurt van ede?

Voor wat ik weet niet..
meeste manege hebben aparte spring lessen hier. maar misschien heeft er een een uitzondering?

paardXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:08

De nieuwe heuvel vind ik een aanrader lieve paarden ruime bak en goede lessen soms een beetje streng en bazig maar dan weet je ook echt dat je wat fout doet maar hele lieve paardjes

rollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:33

Als je het leuk vind kan je eens bij mij komen paardrijden? (Ik ben 14, en je kan oo shadow een lieve Fries)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:37

Ik woon 2kilometer van Quadenoord.Daar kan je kijken of iemand je hulpnodig heeft, of paard/pony leasen..

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 19:39

Ik woon 2kilometer van Quadenoord.Daar kan je kijken of iemand je hulpnodig heeft, of paard/pony leasen..

paardXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:42

De nieuwe heuvel is echt heel goed zeven dagen in de week open en losse les kost 13 euro en kwartaal iets van 140 euro

Jede123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 17:19

Hahah nog bedankt voor de reacties hoor!
maar ik heb ondertussen een paard in Ede gevonden die ik rij ;)

paardXXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 18:07

Super leuk voor je en succes nog met je rijpaard