f2.. Welke leeftijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:00

Hmm, dan had ik onder de categorie stokoud gepast toen ik met 25 jaar begon met paardrijden en daarna eens een F1-wedstrijdje meedeed :+ !

Leeftijd doet er niet toe. Je rijdt allemaal op het niveau wat bij je past (of komt daar na enige tijd op uit) en wordt dan allemaal gelijk beoordeeld op wat je op dat niveau laat zien. Sommigen beginnen op latere leeftijd met paardrijden, sommigen hebben wel veel plezier maar wat minder dressuurtalent. Uiteindelijk komt iedereen op zijn eigen niveau uit en loopt dan tegen verbeterpunten aan. Hooguit gaan de eerste proefjes wat makkelijker omdat je eigenlijk wel wat hoger aankunt. Geen probleem toch? Dat hebben we allemaal gehad :o .

Bij mij op de manege hebben ze wel een aparte categorie/dagdeel voor alle jeugd en volwassenen van 16 jaar en ouder. Op die manier is er voor de kleineren altijd kans op een prijs zonder het gevoel dat het aan een volwassene wordt gegeven. Daarnaast is er vaak bij de kinderen tevens nog een opsplitsing tussen de allerlaagste F-proefjes en de hogere proeven. Dat maakt het ook nog weer ietsje eerlijker. Hoe dat op jouw manege wordt gedaan, kun je beter even bij jouw manege navragen.

Veel plezier in elk geval :D !!

nutmeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:40

Ik vind ook dat het goed kan hoor!

Ik ben bijna 17 (en rijd al bijna 11 jaar) en ik ga ook nu pas starten met de fnrs en ik was eerst van plan om ook gewoon 'netjes' in de f1 te starten tot ik hoorde over de doorstroomregeling.

Het het is (vind ik) pas een probleem als je er zelf een probleem van maakt! Maak je gewoon niet druk en start lekker in de f2, daar is niets mis mee.

Gewoon plezier hebben en je best doen! :)

Martine

Re: f2.. Welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:02

WD-V -> MA

SimaDeGekke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:35

Bij ons als je laat bent begonnen en de Lage proeven te makkelijk zijn kun je gewoon meestromen met de F3 of F4