Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Slina schreef:De vorige manege waar ik reed, zitten ook paarden die als je niks moeilijks vraagt (zoals ik, een beginner nog eigenlijk) niks doen. Zodra er een gevorderde op gaat zitten die ze op de achterhand willen rijden en aan de teugel, dan gaan ze bokken.
Dat vind ik ook goed manegepaard. Dat ze je het niet makkelijk maken als jij ook meer van ze vraagt.
ikbencarmen schreef:Het klinkt heel makkelijk uit sommige monden om de maneges maar te verbieden, maar waar moeten dan al die kinderen die van paarden houden leren paardrijden? De meeste ouders kunnen namelijk niet zomaar een paard betalen.
ElineS schreef:Een paard hoort zeker niet te bokken als er wat van word gevraagd. Waarschijnlijk zijn ze dan stijf of hebben ze andere lichamelijke lasten dat gewoon rondhobbelen met beginners prima is, maar als er wat gevraagd word, ze hier lichamelijk teveel ongemak krijgen en dus gaan protesteren. Of er word verkeerd gevraagd.
.
ElineS schreef:Slina: Slecht, denk ik dan. Een paard van een verkeerde houding naar een goede houding brengen, als hij dit niet gewend is, dat kost weken, zo niet, maanden training. In één les is dat onmogelijk om te doen en ook met zoveel verschillende ruiters. Dan moet je het dus forceren en dat is dus ongemakkelijk voor het paard. Dat ze dan in protest gaan kan ik best snappen. Helaas word dat er vaak gewoon uitgemept tot ze het niet meer doen.
@Jillhorses: Geen idee, ik ken die manege niet
misschien zegt de manege aan de snelweg je wat haha 
Kan jij natuurlijk niks aan doen.Oenka schreef:prugelpiet schreef:Dus, dan kan ik nu niet rijden? Jammer ja, zal ik wel nooit leren dan in jou ogen.
Ik ga echt niet trekken en sjorren en rukken en trappen om een paard mooi te laten lopen, zo leren wij dat ook niet.
Wondjes, ja, dat heeft elk paard wel is. Moet je daarom de hele training stilleggen? Als er voor dat er het bit in word gestopt een dikke laag Creme word gesmeerd, en je bent gewoon rustig in je handhouding dan kan je wat mij betreft doorrijden. (Want ik weet volgensmij welke manege je bedoelt)
niet mee eens, hallo, mag het paard ff genezen!!

Of wel? Nouja, hoe dan ook, welke manege het ook is (wil hem best noemen hoor) ik vind niet dat je hoort te rijden met bit als er wondjes in de mond zitten. Daar is van alles mis mee. Mensen die zo denken als jij, die zorgen ervoor dat slechte maneges met zulke praktijken gewoon kunnen bestaan, want mensen komen en betalen wel. Mensen die het eigen plezier van hun uurtje les boven het welzijn van een paard stellen. Dan ben je behoorlijk egoïstisch. ElineS schreef:@prugelpiet: Wat doet het ertoe welke manege ik bedoel? Ik ken je verder ook helemaal niet, denk ikOf wel? Nouja, hoe dan ook, welke manege het ook is (wil hem best noemen hoor) ik vind niet dat je hoort te rijden met bit als er wondjes in de mond zitten. Daar is van alles mis mee. Mensen die zo denken als jij, die zorgen ervoor dat slechte maneges met zulke praktijken gewoon kunnen bestaan, want mensen komen en betalen wel. Mensen die het eigen plezier van hun uurtje les boven het welzijn van een paard stellen. Dan ben je behoorlijk egoïstisch.
Inclusief degene waar mijn pony nu door omstandigheden staat en waar ik over een paar weken weer vertrek, gelukkig maar.
Om het samen te vatten: Donkere, slecht verluchte boxen.
Koia schreef:Maar..als er geen goede manege's bestaan, hoe zijn de tegenstanders in dit topic dan ooit begonnen met paardrijden? Rijke ouders die een pony voor jullie hebben gekocht of meteen zelf (onervaren en wel) een paard gekocht?
Mensen die aan beginners een verzorgpaard aanbieden groeien ook niet aan de bomen![]()
Hoe moet een onervaren,beginnend persoon die graag wil paardrijden en met paarden wil omgaan het aanpakken volgens jullie? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
Ik vraag me dit oprecht af. Binnenkort wil ik ook weer beginnen met paardrijden maar een eigen paard kan ik niet betalen. Hoe moeten mensen in mijn situatie dat dan aanpakken?