Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Hartstikke fijne manier juist van kijken of een eigen paard in je leven en bankrekening past
Lianne86 schreef:First_Unique schreef:Oh my!! Ik schrik echt van sommige bedragen hoor! €450,- voor 7 dgn is echt gekkewerk! Ik lease niet, heb een eigen paard.. maar als je kijk ik betaal voor stalgeld €200,-. Als je nu even 10 maanden spaard ipv dat leasepaard pakt, dan kun je een mega leuk paard kopen incl spulletjes en ben je beter uit dan een leasepaard.. Deze maand komt mijn bijrijdster voor het laatst, zij betaald de helft stalgeld. Ik betaal verder alle extra bijkomende kosten wel, maar als ik dat zo lees heeft ze hem een jaar lang voor een prikkie mogen rijden/verzorgen! ik vind het een beetje gekkewerk, dat leasen!
Ik dus ook!
En het erge: lease je een paard, denkt de eigenaar "jeej een koper" of wat dan ook... dan zie je ook nog dat het paard van de een op de andere dag weg kan zijn(Serieus... gezien... zonder dat er afscheid genomen kon worden...)
En een manegepaard leasen... hoe groot is de kans dat jij op "jouw" dag daar aankomt en iemand anders is hem al aan het poetsen en weet ik veel wat omdat het haar lievelingspony is en ze die dag ook even kwam...
Ik snap het hele leasen ook niet zo... dus ben het er mee eens. Spaar 10 maanden, koop iets en zet elke week 150 euro dan opzij voor iets leuks/ongelukjes/DA....
liedjuh2 schreef:Ik was degene die het over 450 in de maand had. Dat zijn geen manegepaarden, maar de ex sportpaarden van de eigenaar, of die toch bv te klein gebleven zijn. Zij kopen de paarden aan als veulen en kijken dan als 3 jarige hoe ze uitgegroeid zijn en gaan of zadelmak de lease in of worden opgeleid tot sportpaard.
Die zijn echt van jezelf zeg maar of als je met zijn 2e least van jullie samen. De smid is voor eigen rekening, maar de dierenarts wordt door de eigenaren betaald en ze gaan al best snel naar de da.
Je mag ook alles met het paard, wedstrijden ed. Hij mag mee op trainingsweek noem maar op.
Als je kijkt, bij ons is het stalgeld al 410, dus in principe betaal je maar 40 euro extra in de maand, maar hoef je je geen zorgen te maken over enting da kosten enzo.... Dus je bent net zo uit als je eigen paard, zonder de aankoopkosten en als je geen tijd of ander gebrek hebt, dan ben je er ook zo weer vanaf. Zonder eindeloos te koop te staan.
liedjuh2 schreef:Ik was degene die het over 450 in de maand had. Dat zijn geen manegepaarden, maar de ex sportpaarden van de eigenaar, of die toch bv te klein gebleven zijn. Zij kopen de paarden aan als veulen en kijken dan als 3 jarige hoe ze uitgegroeid zijn en gaan of zadelmak de lease in of worden opgeleid tot sportpaard.
Die zijn echt van jezelf zeg maar of als je met zijn 2e least van jullie samen. De smid is voor eigen rekening, maar de dierenarts wordt door de eigenaren betaald en ze gaan al best snel naar de da.
Je mag ook alles met het paard, wedstrijden ed. Hij mag mee op trainingsweek noem maar op.
Als je kijkt, bij ons is het stalgeld al 410, dus in principe betaal je maar 40 euro extra in de maand, maar hoef je je geen zorgen te maken over enting da kosten enzo.... Dus je bent net zo uit als je eigen paard, zonder de aankoopkosten en als je geen tijd of ander gebrek hebt, dan ben je er ook zo weer vanaf. Zonder eindeloos te koop te staan.
dus écht het erf gewoon, waar de kantine op uitkijkt etc. En zo groot is dat niet. Voor het geld wat je eraan kwijt bent..
) : Een Eigen paard wordt over het algemeen maar door 1 persoon bereden, dus hij is vaak ook wat gevoeliger voor hulpen. En dan denk je, tsja. Wat is een manegepaard nou in vergelijking met zo'n paard? Die je vaak nog vaker doet dan op een manege, want daar hebben ze hem nodig voor de lessen..