Paard leasen van manege

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard leasen van manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:01

Hartstikke fijne manier juist van kijken of een eigen paard in je leven en bankrekening past :)

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:07

Bij ons kan je voor 150 euro een paard leasen, dan rijdt er niemand anders op en heb je m de hele week, tenzij de manege hem in het weekend nodig heeft. Het afgelopen jaar is dat maar 2 keer gebeurd. Voor mij dus ideaal!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:09

Kan je dat niet beter aan het manegepersoneel zelf vragen?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:11

Sonja schreef:
Hartstikke fijne manier juist van kijken of een eigen paard in je leven en bankrekening past :)

Ja voor een maandje, maar ik zou nooit en te nimmer eventjes 400 euro neer tikken voor een knol die niet van mij is... Ja inderdaad, als ik naar mijn eigen bijrijdster kijk, die heeft een jaar gereden voor €100,- p.m. en stopt nu omdat ze haar eigen paard heeft gekocht. In het geval hoe ik mijn paard heb verleased snap ik waarom mensen dit doen, zou het zelf ook wel overwegen, en dit was uiteraard particulier. maar via een manege dat bedrag, en als je even nagaat dat er mensen zijn die een jaar, is het niet jaren dit blijven betalen.. nee daar kan ik totaal niet bij inkomen... sorry.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:17

Lianne86 schreef:
First_Unique schreef:
Oh my!! Ik schrik echt van sommige bedragen hoor! €450,- voor 7 dgn is echt gekkewerk! Ik lease niet, heb een eigen paard.. maar als je kijk ik betaal voor stalgeld €200,-. Als je nu even 10 maanden spaard ipv dat leasepaard pakt, dan kun je een mega leuk paard kopen incl spulletjes en ben je beter uit dan een leasepaard.. Deze maand komt mijn bijrijdster voor het laatst, zij betaald de helft stalgeld. Ik betaal verder alle extra bijkomende kosten wel, maar als ik dat zo lees heeft ze hem een jaar lang voor een prikkie mogen rijden/verzorgen! ik vind het een beetje gekkewerk, dat leasen!

Ik dus ook!

En het erge: lease je een paard, denkt de eigenaar "jeej een koper" of wat dan ook... dan zie je ook nog dat het paard van de een op de andere dag weg kan zijn :') (Serieus... gezien... zonder dat er afscheid genomen kon worden...)

En een manegepaard leasen... hoe groot is de kans dat jij op "jouw" dag daar aankomt en iemand anders is hem al aan het poetsen en weet ik veel wat omdat het haar lievelingspony is en ze die dag ook even kwam...

Ik snap het hele leasen ook niet zo... dus ben het er mee eens. Spaar 10 maanden, koop iets en zet elke week 150 euro dan opzij voor iets leuks/ongelukjes/DA....

Bij ons is dat iig niet zo. Als je least worden daar afspraken over gemaakt. In feite is het jouw paard dan, alleen heb je de aanschafkosten niet. Smid zit er (meen ik) bij in, muv ijzers, en DA is 50/50

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:20

een virenin least een pony 2 dagen per week die betaald er zo'n 269 euro voor per maand!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:28

Damn! Das veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:54

FleurenMien schreef:
een virenin least een pony 2 dagen per week die betaald er zo'n 269 euro voor per maand!

Dan kan ze beter bij mij komen, mag ze drie dagen rijden voor dat geld :')

Sorry hoor maar dan LAAT je je dus gewoon besodemieteren he.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:58

Ik bied 4 dagen! ;)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:40

Ik was degene die het over 450 in de maand had. Dat zijn geen manegepaarden, maar de ex sportpaarden van de eigenaar, of die toch bv te klein gebleven zijn. Zij kopen de paarden aan als veulen en kijken dan als 3 jarige hoe ze uitgegroeid zijn en gaan of zadelmak de lease in of worden opgeleid tot sportpaard.
Die zijn echt van jezelf zeg maar of als je met zijn 2e least van jullie samen. De smid is voor eigen rekening, maar de dierenarts wordt door de eigenaren betaald en ze gaan al best snel naar de da.
Je mag ook alles met het paard, wedstrijden ed. Hij mag mee op trainingsweek noem maar op.
Als je kijkt, bij ons is het stalgeld al 410, dus in principe betaal je maar 40 euro extra in de maand, maar hoef je je geen zorgen te maken over enting da kosten enzo.... Dus je bent net zo uit als je eigen paard, zonder de aankoopkosten en als je geen tijd of ander gebrek hebt, dan ben je er ook zo weer vanaf. Zonder eindeloos te koop te staan.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:48

liedjuh2 schreef:
Ik was degene die het over 450 in de maand had. Dat zijn geen manegepaarden, maar de ex sportpaarden van de eigenaar, of die toch bv te klein gebleven zijn. Zij kopen de paarden aan als veulen en kijken dan als 3 jarige hoe ze uitgegroeid zijn en gaan of zadelmak de lease in of worden opgeleid tot sportpaard.
Die zijn echt van jezelf zeg maar of als je met zijn 2e least van jullie samen. De smid is voor eigen rekening, maar de dierenarts wordt door de eigenaren betaald en ze gaan al best snel naar de da.
Je mag ook alles met het paard, wedstrijden ed. Hij mag mee op trainingsweek noem maar op.
Als je kijkt, bij ons is het stalgeld al 410, dus in principe betaal je maar 40 euro extra in de maand, maar hoef je je geen zorgen te maken over enting da kosten enzo.... Dus je bent net zo uit als je eigen paard, zonder de aankoopkosten en als je geen tijd of ander gebrek hebt, dan ben je er ook zo weer vanaf. Zonder eindeloos te koop te staan.

Allemachtig! bij ons in de omgeving slaan mensen al achterover als er 300 euro betaald moet worden voor stalgeld! of het nou ex/verkeerd uitgevallen sportpaarden zijn of manegepaarden, ik zou het er gewoon niet voor over hebben. Als ik kijk dat je voor meer als de helft minder je hier ook echt een perfecte stalling kan krijgen met alle benodigde faciliteiten, stallen worden uitgemest, eten zit erbij, ze worden voor je op de weide gezet s'morgens en ze gaan er voor de avond weer vanaf, nou dan weet ik het wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:44

liedjuh2 schreef:

Die 480 euro die je per jaar extra betaalt, dat haal ik bij lange na niet aan veeartskosten ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:48

ex-sportpaard of manegepaard moet ook weinig uitmaken.... Het ligt aan de ruiter wat een paard kan bereiken, omscholen is altijd te doen... Lease/koop maar eens een manegepaard en rij hem maar eens goed en consequent, wat die paarden dan nog kunnen....

Dus ik vind "sportpaard' sowieso altijd zo'n onzin... Sportgefokt, ok... dat is bepaalde kenmerken in de bouw die een voorkeur hebben... Maar elk paard kan vanalles bereiken.. Tis alleen dat mensen een voorkeur hebben en voor het ene meer geld over hebben dan voor het andere.... (Zo zie je ook haflingers, fjorden etc die Z dressuurlopen of zelfs springen... Ook niet het "meest logische" of te verwachten...) Toch genoeg mensen die er minderwaardig overdoen omdat het geen "sportpaarden" zijn... Dus ik vind de term sportpaarden zo ehm.. overrated?

karin123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:04

ik heb een paard geleased voor 7 dagen per week samen met iemand anders wij betaalde 390 euro samen per maand in de randstad .. dat was incl dieren arts en hoefsmid en zadel .. wij deden dit omdat ons paard al oud was never meer de verzekering in zou kunnen als we hem zouden kopen ..de normale stalling kosten bedraagt daar 300 euro .. mocht er gelukkig wel alles mee doen ! maar dat ligt daar wel per persoon verschillend ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:16

Als je zo maar even nadenkt over wat zo'n manege daaraan verdient. Misselijkmakend.
Ik bedoel, ik heb een leuke tijd gehad hoor toen ik mijn lieveling van de manege mocht leasen, maar het was ook niet alles. 75 euro voor 1 dagje in de week van 8 tot 17:00u.. Je mocht maximal 2 uur rijden en je moest per se op het terrein blijven. ..En daar hoort de parkeerplaats niet bij 8)7 dus écht het erf gewoon, waar de kantine op uitkijkt etc. En zo groot is dat niet. Voor het geld wat je eraan kwijt bent..

En nu denk ik ook weer, het zijn superleuke paarden hoor, echt waar, maar bij een particulier met een eigen paard betaal je hetzelfde voor een paard wat misschien KNHS ervaring heeft, en waar je heel misschien wel KNHS mee mag starten (als je op de langere duur least). En last but not least ( := ) : Een Eigen paard wordt over het algemeen maar door 1 persoon bereden, dus hij is vaak ook wat gevoeliger voor hulpen. En dan denk je, tsja. Wat is een manegepaard nou in vergelijking met zo'n paard? Die je vaak nog vaker doet dan op een manege, want daar hebben ze hem nodig voor de lessen..