Bij F3 aan de teugel rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje_x

Re: Bij F3 aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 19:28

Ik ben geen nieuwe ruiter, het is mn eigen paard en rij ook niet bij een manege. Ik wil m ook niet helemaal in de krul hebben maar als ik gewoon de proef rijd gaat ie vanzelf al ontspannen lopen. Dus niet helemaal in de krul met kin op borst maar wel gewoon omlaag en een klein krulletje

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:30

Nou, geen probleem toch?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:33

Een van mijn laatste proefjes had ik mijn paard prima aan de teugel en bij een andere proef liep mijn paard als een giraffe (manegepaarden). Ik denk dat ze er pas op gaan letten rond F9/F10. Maar ik denk niet dat de jury er een probleem van maakt als je aan de teugel rijd, als je het maar goed doet. En waarom kun je niet wat hoger starten? Je hebt een eigen paard, dan ga ik er van uit dat je goed rijd :) dus dan kan je best F8 rijden. (daar ben ik nu ook :P ) Veel succes!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:41

Hippepony, als je het topic goed doorgelezen had, had je kunnen lezen dat TS al eerder gestart is en dus moet starten waar ze gebleven is. Ze mag niet zomaar naar de F8. Er is ook al geschreven dat vanaf de F9 naar de constante verbinding gekeken wordt en vanaf de F12 naar nageeflijkheid.

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 19:41

Hippepony schreef:
Een van mijn laatste proefjes had ik mijn paard prima aan de teugel en bij een andere proef liep mijn paard als een giraffe (manegepaarden). Ik denk dat ze er pas op gaan letten rond F9/F10. Maar ik denk niet dat de jury er een probleem van maakt als je aan de teugel rijd, als je het maar goed doet. En waarom kun je niet wat hoger starten? Je hebt een eigen paard, dan ga ik er van uit dat je goed rijd :) dus dan kan je best F8 rijden. (daar ben ik nu ook :P ) Veel succes!

Ik wil 1 of 2 FNRS proefjes doen waar ik ben gebleven kijken hoe dat gaat, daarna door naar de KNHS. Omdat je bij de KNHS metteen al een startpas aan moet vragen doe ik even rustig aan en ik heb F1 en F2 al gereden dus ik doe nu maar F3. (ik ging niet verder omdat ik met een ander paard toen al naar de B ging)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:35

Ilja000 schreef:
Hippepony, als je het topic goed doorgelezen had, had je kunnen lezen dat TS al eerder gestart is en dus moet starten waar ze gebleven is. Ze mag niet zomaar naar de F8. Er is ook al geschreven dat vanaf de F9 naar de constante verbinding gekeken wordt en vanaf de F12 naar nageeflijkheid.

Nou het spijt me dat ik tips geef.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:36

waarom ga ge niet gewoon knhs starten als je toch een eigen paard hebt?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:48

Hippepony schreef:
Ilja000 schreef:

Nou het spijt me dat ik tips geef.

Tips zijn nuttiger als ze kloppen :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:11

Je hoeft niet te starten waar je bent gebleven. Je kunt instromen in de F6.

joanne999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:25

volgens mij mag het wel maar krijg je er geen extra punten voor.
:o

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 11:41

Het is natuurlijk geen probleem maar er worden geen punten voor gegeven. Vanaf uit mijn hoofd de f9 krijg je punten voor de constante verbinding en vanaf de f10 voor de nageeflijkheid.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:01

AnnemiekvM schreef:
Je hoeft niet te starten waar je bent gebleven. Je kunt instromen in de F6.

Ik quote uit het naslagwerk: " Het is voor ruiters niet mogelijk om, na bijv. te zijn gestart in de F3, de volgende proevendag F6 te starten. Eenmaal gestart in de F3, moeten alle opvolgende niveaus gereden worden".