iemand leuke ideeén waar ik op ponykamp kan gaan? :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flare

Re: iemand leuke ideeén waar ik op ponykamp kan gaan? :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:29

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:29

Gasselte is leuk!
Heb ook goede verhalen over fjordenpaard gehoord.
Elburg raad ik af

LoTjEeExXx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:33

Reelaer vond ik erg leuk!! Maar dat is meer superveel buitenrijden (trektocht) als je meet wilt dressuren en/ of crossenkan je naar het sgw kamp op de treekhoeve.. Vond het daar erg leuk alleen het was niet echt hygiënisch :o Gasselte schijnt ook leuk te zijn, maar mijn zusje is 12 en vond het een beetje kinderachtig en de lessen waren volgens haar ook niet echt spectaculair.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:17

Ik ben op jou leeftijd naar Jan dolfing geweest.
Hun hebben verschillende programma's, en daar kan je dan uit kiezen.
Als je jou paard op de wei wilt hebben daar, moet je alleen wel bijbetalen ( dat was toen zo)

En ik weet niet of je tegen drukte kan, maar daar stonden toen 300 paarden en pony's ( niet allemaal op stal) en als er gewisseld word van paarden ( dus wanneer de stalpaarden naar het weiland mogen en de weiland paarden terug na stal) is het best wel druk daar.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:20

Patrss_ schreef:
Manege Bergemo http://www.bergemo.nl/ponykamp-en-ruite ... ntrum.html
Hier heb ik het echt onwijs naar mijn zin gehad! Ik ben er 3 jaar achter elkaar geweest, super mooie omgeving, hele lange bosritten, mooie bak(ken), mooi complex en super leuke activiteiten! :D

Ik heb er ook een aantal keer gereden toen ik daar in de buurt op vakantie was, je kan er inderdaad echt mooie buitenritten maken!

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:15

het fjordenpaard is een hele leuke als je vooral van het rijden houd. Wel een nadeel dat je niet zo veel met je eigen paard of toegewezen paard mag doen. een gemiddeld dagprogramma ziet er zo uit:

-je staat op dmv mensen die beneden met een bel aangeven dat het eten klaar is. :+
-na het ontbijt ga je je klaarmaken en aankleden enz.
-daarna moet je je eigen paard of de toegewezen pony uit de wei plukken :Y)
-dan moet je je pony vastzetten en even snel poetsen en opzadelen. (helaas krijg je hier heéél weinig tijd voor en moet je binnen een half uur klaarstaan)

-dan volgt er meestal een buitenrit van ca. 2 uur (wel veel dezelfde route)
-als je weer terugbent moet je afzadelen en nog even na-wassen/poetsen als ze vies/nat/bezweet zijn.
-daarna ga je als het mooi weer is naar het Ronostrand of blijf je op de manege (wel een beetje saai). Soms ga je ook met zijn allen spelletjes doen of mag je even bij je pony in de wei.

-later gaat de bel voor het avond-eten en na het eten doe je soms nog een buitenrit als je dat 's ochtends niet gedaan hebt.
-daarna maar gewoon weer naar bed

Hopelijk helpt dit een beetje met je keuze :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:10

LoTjEeExXx_ schreef:
Reelaer vond ik erg leuk!! Maar dat is meer superveel buitenrijden (trektocht) als je meet wilt dressuren en/ of crossenkan je naar het sgw kamp op de treekhoeve.. Vond het daar erg leuk alleen het was niet echt hygiënisch :o Gasselte schijnt ook leuk te zijn, maar mijn zusje is 12 en vond het een beetje kinderachtig en de lessen waren volgens haar ook niet echt spectaculair.

Ik was 16 en vond het geweldig. Gasselte.
Maar gasselte is toch vooral voor het buitenrijden.
De lessen moet je inderdaad niet voor gaan.

irisdepieruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:42

lucaa2 schreef:
het fjordenpaard is een hele leuke als je vooral van het rijden houd. Wel een nadeel dat je niet zo veel met je eigen paard of toegewezen paard mag doen. een gemiddeld dagprogramma ziet er zo uit:

-je staat op dmv mensen die beneden met een bel aangeven dat het eten klaar is. :+
-na het ontbijt ga je je klaarmaken en aankleden enz.
-daarna moet je je eigen paard of de toegewezen pony uit de wei plukken :Y)
-dan moet je je pony vastzetten en even snel poetsen en opzadelen. (helaas krijg je hier heéél weinig tijd voor en moet je binnen een half uur klaarstaan)

-dan volgt er meestal een buitenrit van ca. 2 uur (wel veel dezelfde route)
-als je weer terugbent moet je afzadelen en nog even na-wassen/poetsen als ze vies/nat/bezweet zijn.
-daarna ga je als het mooi weer is naar het Ronostrand of blijf je op de manege (wel een beetje saai). Soms ga je ook met zijn allen spelletjes doen of mag je even bij je pony in de wei.

-later gaat de bel voor het avond-eten en na het eten doe je soms nog een buitenrit als je dat 's ochtends niet gedaan hebt.
-daarna maar gewoon weer naar bed

Hopelijk helpt dit een beetje met je keuze :)

Je vergeet wel te vertellen dat je ook een poetsochtend hebt waarbij je anderhalf uur hebt om je paard te poetsen, in de vlechten, te wassen en te versieren. (ook winnen de 3 mooiste paarden een prijsje) En je gaat een keer spelletjes op het paard doen en voltige. En op woensdag rijd je 5 uur (dagtocht) en je gaat een keer met de huifkar naar een dorpje in de buurt en naar een subtropisch zwembad. En je mag na het ontbijt en voor de warme chocolademelk/thee (s'avonds) gewoon altijd de wei in naar je pony. En je gaat ook een keertje naar de veulenwei toe. Dan mag je gewoon bij de veulens met hun moeders de wei in om fotos te maken en te knuffelen met de veulentjes. En er is ook nog de laatste avond bonte avond en daarna kampvuur.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:59

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:04

Ik ben vroeger altijd bij erve meenderinkboer geweest, was altijd onzettend leuk! :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:17

Reelaer komt vaak voorbij!
Ik ben er zelf ook 5x geweest en als begeleiding.
Super leuk, maar je gaat idd 3 dagen 'op pad'.
Je paard moet dit wel aankunnen qua conditie en staat dan ook buiten.
De dagen vooraf rijd je zo'n 2x per dag, krijg je vooral springles, crossles en buitenrijdtraining.
Begint op zondag met kennismaken en elke avond doe je leuke spellen met iedereen. Vrijdag is bonte avond en zaterdagochtend is het weer klaar.

meandrakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:52

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 13:07

http://www.ervemeenderinkboer.nl

Superleuk kamp, ben er nu 2 keer geweest en deze meivakantie neem ik mijn eigen pony mee. Ik ben ook naar de Burght en de Hoeven geweest maar vergeleken met die kampen is erve meenderinkboer echt véél leuker. Leeftijden variëren van circa 12 tot 18, de keren dat ik er was iig. Heel gezellig, leuke leiding, pony's worden goed verzorgd.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:41