Bij mij op de manege hebben we zondag de selectie, ik doe mee aan catogorie drie ben echt heel erg zenuwachtig en hopen dat ik doorga, er doen 4 mensen mee in mijn cato dus er valt er maar een af.. hopen dat ik dat niet ben haha, wij gaan dit jaar met de regiofinale naar woudenberg waar ik in 2010 ook al een keer de regiofinale heb gereden, vorig jaar reden we de regiofinale in Nijkerkerveen.
Ik ga me weer opgeven voor de selectie wedstrijd bij ons vorig jaar gewoon mee gedaan voor de lol, mijn houding was echt bellabert. Vooral mijn beenhouding, behalve als het serieus word met een pony wat uitprobeert. Wat gebeurd er; ik val eraf met inrijden, pony bokken en steigeren tijdens proef.. Met uitstappen zei ik tegen mn ma dat het 'm nite zou worden, en tot mijn grootste verbazing ging ik dus wel door
Sindsdien erg aan mijn houding gewerkt, en die is met 101% verbeterd. Nog niet perfect, maar wel stukken beter
Shirley__
Geplaatst: 01-03-13 21:39
@ gea_thora De startpas kan je daarna weer aanvragen als je niet door bent, als je doorgaat moet je hem dus voor langere tijd stopzetten. Denk er goed over na, zitcompetitie is maar 1x in het jaar, startpas kan je het hele jaar door aanvragen. Ik heb dit zowel met FNRS als met de KNHS over gehad. Maar uiteindelijk moet je toch bij de KNHS zijn, want je mag gewoonweg niet deelnemen als je de startpas hebt tijdens de zitcompetitie... Daar zal de FNRS in geen mogelijkheid uitzonderingen maken...
@Shirley, ja maar ik kan alleen maar het buitenseizoen wedstrijd rijden zoals het nu lijkt. Dus dan moet ik kiezen, of hele outdoorseizoen wedstrijden rijden, of zitcompetitie. Vorig jaar wel 3 keer mogen rijden (t/m halve finale deurne), maar kan dit jaar net zo goed na de regiofinale afgelopen zijn.. Zitcompetitie kan ik volgend jaar ook weer doen, en wedstrijden is dit echt wrrs het enige seizoen... Weet namelijk niet of ik volgend jaar het zomerseizoen nog wel hier woon, en of ik dus dit paard kan blijven rijden...
Wij hebben eind van de maand de selecties. Ik ben benieuwd! In 2009 halve finale mogen rijden en 6e geworden. 2011 halve en hele finale mogen rijden en 3 geworden. 2012 niet mee gedaan dus ik wil nu wel weer graag mee doen! Heb wel mazzel dat ik op dit moment geen startpas heb! Ben wel van plan weer te gaan starten als alles door gaat zoals ik wil. Maar denk dat ik toch nog 1x voor de zitcompetitie ga! Misschien wel het laatste jaar (omdat ik wil starten).
Iedereen succes met de zitcompetitie!!
MyHu
Geplaatst: 07-03-13 09:18
Balen! Ik viel net buiten de boot! Ja, ik ben 13, en dan komen toch de ouderen aan de beurt.
Ja, bij mij is het ook een probleem die startpas , k rijd net sinds deze winter concoursen met een startkaart bij LR. Arion , dus dat wordt dit jaar geen zitcompetitie voor mij. Vorig jaar wel meegedaan
xxLady
Geplaatst: 12-03-13 21:36
Vorig jaar naar de regiofinale in Sneek geweest, hopelijk dit jaar weer! (:
Hooi! Ik doe ook mee, wij hebben in april de selecties. Zijn echt superveel aanmeldingen in mijn categorie (volgens mij categorie 2) dus dat wordt nog lastig tussen al die meiden waarvan er heel veel echt een mooie zit hebben! Ben benieuwt
Onze manege doet meestal wel mee, maar we hebben nog geen selectie rondes gehad. Als ze komen ga ik zeker meedoen! Vorig jaar was ik in de regiofinale 16e in Assendelft.
Onze manege doet dit jaar voor het eerst mee. Op mijn vorige manege wel eens meegedaan.. Volgens mij zijn onze voorselecties pas in mei ofzo.. Erg laat als ik het hier zo lees.
ik heb een vraagje over de nieuwe proeven voor de zitcompetitie. Ik heb ze net even doorgelezen en er wordt helemaal niet meer alleen gereden door de ruiters? Alles is steeds met z'n allen (vijven)? En is de slagenvolte (punt 8) in stap in verlichte zit?
die staan nergens, we hebben ze van de manege doorgemaild gekregen, om alvast voor te bereiden. vandaag heeft dochter geoefend en het blijkt in draf te zijn (verlichte zit)
Ohhh oke, wel jammer dat er dan geen individueel deel meer in zit.
Ilja000
Geplaatst: 06-04-13 01:40
De zitproef wordt altijd gereden in groepjes van 3 tot 5 ruiters. Daar heeft nooit een individueel deel in gezeten, behalve het 1 voor 1 aandraven zonder beugels. Dat is nu anders geworden. De slangevolte is in draf en verlicht zitten.