Ervaringen manege de Gagel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Re: Ervaringen manege de Gagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:01

Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met manege castellum. heb er 2/3 jaar gereden maar vrij weinig geleerd. Ook moesten sommige pony's 4 lessen achter elkaar lopen als het druk was. Stal van Brenk vond ik wel een goede manege. Paarden en pony's komen er zo vaak mogelijk uit, ook in de winter. en ze lopen per dag maximaal 2 a 3 uur. En ik vond het er altijd super gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:12

Dreamybol schreef:
Ik ben 32 en vind het er heerlijk, zo fijn dat je ook als volwassene in een roze rijbroek de les in kunt en mee kunt doen met een pas de deux wedstrijd in thema (zie mijn profiel voor een foto, hihi). edit: da's niet verplicht hoor, iedereen is gewoon goed zoals die is. :D
Het is wel een recreatieve manege, wat voor mij ook heerlijk was aangezien ik van een stal kwam (niet in deze regio) waar je alleen les kreeg op het moment dat je paard in de krul liep. Hier is je tempo en houding van belang en van daaruit moet je paard gaan zakken. Ik heb de afgelopen 2 jaar beduidend beter leren zitten en ben veel meer ontspannen in mijn handen geworden (en dat was hard nodig :o ).
Maar de sfeer die op Castellum hangt, ben ik nog op geen andere manege tegengekomen en die moet je passen, maar dat geldt ook weer voor de sfeer op andere maneges.

Op de site van Castellum staat nu het zomerrooster en daaronder de normale lestijden.

Maar jij rijdt dus op Castellum? :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:24

Ja, ik rijd daar en mijn vriend inmiddels ook.

Jij bent 14 hè? Dan zijn er ook puberlessen, zit je een beetje tussen leeftijdgenoten. Maar over het algemeen rijden in de lessen van 19.00 wel mensen van alle leeftijden.

Weet je, op elke manege is wel iets dat je minder goed bevalt, denk ik. Maar ja, zo lang je niet je eigen paard hebt of een leuk bijrijdpaard hebt waar je mee kunt lessen moet je iets. En door een aantal verhuizingen heb ik inmiddels aardig wat maneges gezien en ik vind het hier ronduit het gezelligst.
Ben ook wel op plekken gillend weggegaan. Eigenaren/instructeurs die alleen maar leuk tegen je deden als je knap, blond en een slijmjurk was, eigenaren waar de paarden ronduit bang voor waren. En dus maneges waar je je paard de krul in moest rijden zonder dat ze je uitlegden dat je dat niet met je handen maar met je benen moest doen. :\
Maar ook op die maneges waren mensen die het prima naar hun zin hadden. Iedere ruiter moet voor zichzelf bepalen waar hij zich prettig bij voelt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:26

Nu ik dit goede verhaal hoor, ga ik daar ook maar eens een kijkje nemen.
Het lastige voor mij is dat ik komend jaar, als ik ook nog ga lessen, ik 6 dagen in de week iets heb. :+ Dus het moet wel mogelijk zijn om bijvoorbeeld om de week te lessen. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:34

Dat moet je dan gewoon even vragen. Ik heb geen idee omdat mijn leskaarten meestal binnen 6 weken wel op zijn. Doe namelijk ook eens in de twee weken mee met de carrouselgroep. Mijn vriend rijd mee in de gewone les, springles en carrouselgroep, dus ook die heeft in no time zijn leskaart vol. :=
Weet ook niet precies hoe het zit met de leeftijdsgrens voor pony of paardengroepen. Er zijn meiden van 15 die nog op een pony rijden en meiden van 13 die in de paardenlessen zitten, dus dat moet je dan ook even uitzoeken.
Nu zijn er gewijzigde openingstijden, maar op woensdagmiddag/avond en donderdagavond zijn er nu lessen en zaterdag overdag. En als er lessen zijn, zijn ze in elk geval ook telefonisch bereikbaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:32

laetitia schreef:
Ooh dat weet ik eigenlijk niet, ben al een tijdje weg uit de regio ;-).

Hoop dat de paarden een beter thuis krijgen dan!

Ik heb daar lang geleden gereden en een ding weet ik Bij Bert hebben(hadden?) de pony''s het goed.
Als er iemsnd op het welzijn van de die dieren letten was het Bert wel.
Vele van die pony''s werden stokoud en waren nog niet kreupel.

Het was er een rotzooi, echt goed les kreeg je niet. Maar de paarden hadden het erg goed.

TS, ik weet niet war je woont maar stal van Brenk in Groenekan is erg goed.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 10:39

Dat is dan erg lang geleden Natasja...

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:32

hey june ik rijd ook op manege de gagel en die dekens onder de zadels zijn niet om dat ze anders niet passen maar om druk pleken van het zadel te voorkomen ik vind het een hele leuke kleine manege ps ik op dinsdag avond bvan 7 tot 8
een lekkere rustige les met 5 a 6 ruiters

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:44

horselover22 schreef:
hey june ik rijd ook op manege de gagel en die dekens onder de zadels zijn niet om dat ze anders niet passen maar om druk pleken van het zadel te voorkomen ik vind het een hele leuke kleine manege ps ik op dinsdag avond bvan 7 tot 8

Jij zal denk voornamelijk alleen op Picasso rijden omdat de rest gewoon vrij klein is

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:58

Drukplekken van zadels ontstaan juist als het zadel niet goed past ;-).

Goed passende zadels veroorzaken geen drukplekken...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:15

Dreamybol schreef:
Dat is dan erg lang geleden Natasja...

een paar jaar geleden kwam ik daar Annebel tegen een pony waar ik als 8 jarige op gereden heb. Pony was 36 jaar oud en nog niet kreupel.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:41

Anoniem schreef:
Nou, ik ben er geweest!

Iets jongere kinderen, zeer, zeer hartelijke ontvangst! Meneer kwam even de les in om te vragen hoe ik het op Lybini deed! Paarden hebben heerlijk pakkie stro, staan helaas veel op stal.
In de les leer je veel, goede vriendelijke uitleg met oog op de paarden. Inderdaad echt een kinder-pony stal. Veel kinderen in de les: 11. Het max is 13. Pony's ogen tevreden.

Ik wil even zeggen dat het niet alleen een kinder manege is. Op maandag en/of dinsdag maar zeker vrijdagavond zijn er ook lessen voor volwassenen. Ik weet niet op welke dag jij een proefles hebt gereden, maar misschien is de vrijdagavond van 18.30 - 19.30 uur wat voor je. Het zijn geen volwassen mensen, maar wel meer jouw leeftijd.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:03

Treace schreef:
horselover22 schreef:

Jij zal denk voornamelijk alleen op Picasso rijden omdat de rest gewoon vrij klein is

nee hoor ik rijd ook op swahili,tadano,francine,laola

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:31

Inmiddels al op Castellum geweest, ts? Ben wel benieuwd wat je ervan vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:37

Nee, maar binnenkort ga ik het zeker doen! :)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:37

manege de gagel.. ik heb er 2/3 jaar gereden en na een halfjaartje is het niks meer, ponys staan in veeeel te kleine stallen rijden 2/3 uur op een dag, de kantine in een soort woonwagen waar je opgepropt zit, en de bak is het ook niet helemaal.

je moet eens gaan kijken bij Natascha op de molenpolder! heeft zo'n 7/8 ponys en paarden aan huis staan waar ze daar les mee geeft, ze heeft een hele grote eigen bak stallen en stapmolen. zelf kan ze heel goed rijden en geeft fijn les, daar leer je nog eens wat! er is daar maar 4 dagen per week les en 1 uur per dag, dat betekent dus dat je nooit op een afgerost paard komt te zitten. ze heeft geen site maar ik zou er gewoon eens langs gaan!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:05

eline128 schreef:
manege de gagel.. ik heb er 2/3 jaar gereden en na een halfjaartje is het niks meer, ponys staan in veeeel te kleine stallen rijden 2/3 uur op een dag, de kantine in een soort woonwagen waar je opgepropt zit, en de bak is het ook niet helemaal.

je moet eens gaan kijken bij Natascha op de molenpolder! heeft zo'n 7/8 ponys en paarden aan huis staan waar ze daar les mee geeft, ze heeft een hele grote eigen bak stallen en stapmolen. zelf kan ze heel goed rijden en geeft fijn les, daar leer je nog eens wat! er is daar maar 4 dagen per week les en 1 uur per dag, dat betekent dus dat je nooit op een afgerost paard komt te zitten. ze heeft geen site maar ik zou er gewoon eens langs gaan!

Met Natascha heb ik ook hele goede ervaringen! TS daar zou ik inderdaad echt even gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:31

Goede tip, heeft iemand haar e-mail of telefoonnummer?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:29

ben helaas haar nummer kwijt maar ga vanavond naar een vriendin die haar nummer wel heeft, ik zal het je zo in pb sturen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:30

ik wil ook graag haar nummer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:37

Oh super! :)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:23

Ik haar nummer niet, en mijn vriendin ook niet. Je kan het beste even langs gaan bij haar. de stal is op de westbroekse binnenweg naast bungalowpark de molenpolder. het nummer weet ik niet.
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:33

Bedankt voor je reactie, maar ik ga niet ''even'' naar Westbroek om langs te gaan. :)

Foksje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:58

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik rij paard op manege van Eck. Ik ben super blij met de manege. Het is geen grote manege, maar zeker een aanrader. De pony's zijn ontzettend lief en het is schoon en verzorgd. Het zijn wel alleen pony's... dus geen paarden. Maar echt een topmanege! :) Over manege Castellum heb ik vervelende verhalen gehoord. Een vriendin van mij rijdt daar en ze zegt dat om de les er iemand van het paard afgegooid wordt. Ook noemt haar instructeur de paarden "knollen." Sommige paarden zijn vals (door hoe ze behandeld worden) en bijten en schoppen snel. Dit zijn mijn ervaringen, ik heb trouwens wel gehoord dat manege Castellum een nieuwe eigenaresse zou hebben en het nu beter is... Ik hoop dat je er wat aan hebt ;) /3

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:19

Pff, nee manege Castellum is volgensmij niet zo'n goede manege.. :n
Ze zijn geen FNRS manege, en ik had twee vriendinnen die uiteindelijk overgestapt zijn naar mijn manege,
Pas na honderd lessen galloperen, 20 mensen in de bak.. Nope, doe mij maar Manege Rijnenburg! +:)+