Goede manege in of rond Amersfoort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:09

Manege den Toom in Doorn? Goede ervaringen mee,
en kundige instructie.

sas391

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:28

Mrc marcriox is erg leuk!! Ook niet heel duur en super gezzelig

Quanneh

Re: Goede manege in of rond Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:07

Ik rij zelf op Manege Vermeer, erg leuke manege, alleen er zijn niet echt bosrit mogelijkheden.
De 4 hoeven ben ik een paar x geweest, vond ik erg streng en niet altijd goede leskwaliteit e.d.
Maar je moet idd gwn een keer proefles nemen, dan weet je wat bij je past! :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:13

Hoe ver buiten Amersfoort wil je gaan? Ik heb ruim 20 jaar op Manege De Burght in Barneveld gereden, en ook t/m M niveau met manegepony's en paarden wedstrijden gereden. Hele fijne instructrices, pony's die er heel goed uit zien en fijn te rijden zijn. Enige minpuntje is dat je niet zo het bos in kan...

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:21

Ik zou lekker naar stal van Helden gaan! Ik heb daar zelf priveles met mijn paard en bevalt me prima. 2 jaar terug reed ik met n pensionpaard mee in de groepslessen en ook daar kreeg iedereen veel aandacht.
Verder de Larense manege in Laren... Kun je ook wedstrijdgericht lessen en ik geloof dat ze ook veel onderlinge wedstrijden hebben en de mogelijkheid tot officieel starten...

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:48

Ik ben ook op zoek! :)
Wat ik tot nu toe heb gezien:
- Vierhoeven is laatste jaren veel verbeterd, heb er een proefles gehad en veel geleerd in een uurtje. Nadeel is dat de prijzen niet normaal hoog zijn :(
- Kraaij lijkt me leuk, maar ik vind dat de pony's in wel erg kleine stands staan, ze kunnen niet omdraaien of liggen o.i.d. binnenkort een keertje proefles misschien.
- Marcroix lijkt me ook wel leuk, alleen daar is nu een ziekte, dus nog even wachten met kijken tot ik van de manege waar ik nu rijd helemaal af ben :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:53

Hallo,
Hier een instructeur van Marcroix!
Tegenwoordig zijn ook burgers van harte welkom bij ons!
Onze paarden komen meerdere uren per dag buiten in een groep en lopen 2 uur per dag. We hebben veel verschillende en fijne paarden.
Naast onze regulieren lessen hebben we ook een springles en een wedstrijdteam, daar worden onze manegepaarden op de KNHS wedstrijden uitgebracht door onze eigen manegeruiters.

Daarnaast hebben we militaire activeiten, onze paarden lopen ook mee op prinsjesdag en de lastdierencursus van de mariniers en we mogen gebruik maken van de Vlasakkers, een geweldig terrein om buiten te rijden, dit gebeurt ook veel, zomer en winter.

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:32

@_xxIresje daar is nu toch droes?!
@tinkerbellp heeee yael ;)

mss goldewijk stables?
en manege vermeer gaat sluiten. :(

sas391

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:33

TinkerbellP schreef:
Ik ben ook op zoek! :)
Wat ik tot nu toe heb gezien:
- Vierhoeven is laatste jaren veel verbeterd, heb er een proefles gehad en veel geleerd in een uurtje. Nadeel is dat de prijzen niet normaal hoog zijn :(
- Kraaij lijkt me leuk, maar ik vind dat de pony's in wel erg kleine stands staan, ze kunnen niet omdraaien of liggen o.i.d. binnenkort een keertje proefles misschien.
- Marcroix lijkt me ook wel leuk, alleen daar is nu een ziekte, dus nog even wachten met kijken tot ik van de manege waar ik nu rijd helemaal af ben :)

De ziekte bij marcriox is over nu.tja elke manege heeft wel eens een ziekte is ons geval was dat droest

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:20

@ sas391 als je goed leest wil ze ook wel kijken maar is ze gewoon voorzichtig omdat het een gevaarlijke ziekte is en ze geen andere paarden wil besmeten :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:56

Wij hebben idd droes. Dus zorg dat je in andere kleren komt dan naar je huidige manege of je kleren wat een schoenen desinfectereerd met dettol voor je naar een andere stal gaat.
Dan is er geen gevaar voor besmetting.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:34

@ sas391 raar, ik heb een paar daagjes geleden iemand van jullie manege (instructrice) aan de lijn gehad en die zei dat het nog niet helemaal over was?
Ik wil er wel binnenkort gaan kijken hoor, en dat maakt niet uit bij mijn keuze, maar ik vind dit een beetje raar?
@Roxyloverr heee megan :)x
@xx_Irisje ja idd dus ik wil er binnenkort wel een keertje komen kijken! Mijn moeder heeft volgens mij al mail gestuurd :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:25

Zie mijn reactie. Wij zijn op Marcroix nog niet droesvrij.

fabiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:27

Beste mensen

Goldewijk stables heeft precies een jaar geleden haar deuren geopend als manege
Daarvoor hadden wij alleen een training /pensionstal
Het is een droom die n in vervulling komt met veel liefde en passie

Wij hebben sportpaarden en pony’s waarvan 90% structureel officieel KNHS wedstrijden lopen
Deze zijn tevens te huur en worden ingezet in alle lessen
Er zijn kleine groepslessen van maximaal 6 ruiters
Ons doel is om onze les klanten op te leiden tot landelijk wedstrijd niveau

Er zijn nu 12 manege ruiters die vorig jaar bij ons zijn komen rijden en hebben nu al een startkaart en komen met onze lespaarden uit op officiële landelijke kNHS wedstrijden
Wij verzorgen ook 1 x per maand daar het vervoer voor
Een ruiter was vorig jaar bijna utrechts kampioen in de klasse L2 met een les pony

En dat bewijst dat je als manege ruiter zonder een eigen paard of pony er ook een kans is om te sporten op landelijk niveau

Daarnaast zijn er ook veel ruiters die het houden bij 1 x per week een uur les en natuurlijk willen wij ook veel plezier maken
Regelmatig bezoeken wij met de groepslessen de treek die direct aan onze stal is gelegen en maken een sprongetje

Bij deze wil ik jullie uitnodigen vrij blijvend voor een gratis proefles!
Mijn nummer is 06 514 102 63
Misschien tot gauw!

Met vriendelijke groet Fabiana

Goldewijk stables

sas391

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:17

TinkerbellP schreef:
@ sas391 raar, ik heb een paar daagjes geleden iemand van jullie manege (instructrice) aan de lijn gehad en die zei dat het nog niet helemaal over was?
Ik wil er wel binnenkort gaan kijken hoor, en dat maakt niet uit bij mijn keuze, maar ik vind dit een beetje raar?
@Roxyloverr heee megan :)x
@xx_Irisje ja idd dus ik wil er binnenkort wel een keertje komen kijken! Mijn moeder heeft volgens mij al mail gestuurd :)

ja sorry een beetje onduidelijk geweest ik bedoel de pension paarde hadden het nog wel (een paar) maar de les paarden en ponys waren/zijn al genezen

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:45

@sas391 Hopen dat het snel over is!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:42

Marcroix is inmiddels enkele weken helemaal droesvrij en ook weer open gesteld.

Roxyloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:43

Gelukkig maar, mijn vriendin rijdt daar :o