Het gaat uiteindelijk altijd tussen hoe graag wil jij hem hebben en hoe graag willen zij hem verkopen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waves schreef:Ik heb in het verleden een belachelijk bedrag neergelegd voor een manegepony wat ze qua fysiek en prestaties zeker niet waard was. Maar qua karakter.....Het was een zeer populaire pony en ze wilden haar onder geen beding kwijt. Tja... dan moet je de portemonnee trekken...
Het gaat uiteindelijk altijd tussen hoe graag wil jij hem hebben en hoe graag willen zij hem verkopen.
paardjes123 schreef:Maar uhh waaro zou je hem keuren? Je weet dat hij wat gehad heeft, dat hij nu goed is maar dat het terug kan komen. Eeb dierenarts kan ook niet veel anders zeggen. Verder ken je het paard al een tijd en wil je er geen zz mee rijden. Ik denk of het paard nu goed gekeurd word, de kans er echt niet minder om word dat het weer terug komt.
Over de prijs trouwens, dit paard is niet veel waard max 1000 euro. Alles wat je er meer voor betaald, betaal je omdat je hem wil hebben/eigen emotie
quarterH schreef:1 been scannen kost al snel tussen de 80-120 euro.
ik zou op een paard van 1250 euro deze kosten (ook klinisch want die is volgens mij ook meer richting 200 dan 100 euro) niet nemen. je weet wat hij heeft en kent hem lang genoeg om te weten at hij verder geen luchtweg problemen ed heeft.
Jolien87 schreef:Het paard staat niet specifiek te koop, maar het was al wel lange tijd bekend dat ik hem kopen wil. Dat is ook de reden geweest dat ik hem ben gaan huren, om te kijken of er meer uit te halen was, wat dus wel het geval is. Aangezien hij stukken vooruit is gegaan sinds ik hem ben gaan huren. De manege wil hem in ieder geval wel aan mij kwijt, hoewel hij waarschijnlijk niet zou zijn verkocht als ik hem niet zou willen.
Polly schreef:Pin je dus niet teveel vast op de reacties maar kijk serieus naar wat het dier betekend voor het bedrijf, een paard die af en toe moeilijk doet kan ook een goeie zijn voor de gevorderde ruiters.
paardjes123 schreef:Maar uhh waaro zou je hem keuren? Je weet dat hij wat gehad heeft, dat hij nu goed is maar dat het terug kan komen. Eeb dierenarts kan ook niet veel anders zeggen. Verder ken je het paard al een tijd en wil je er geen zz mee rijden. Ik denk of het paard nu goed gekeurd word, de kans er echt niet minder om word dat het weer terug komt.
Over de prijs trouwens, dit paard is niet veel waard max 1000 euro. Alles wat je er meer voor betaald, betaal je omdat je hem wil hebben/eigen emotie
Waves schreef:Jolien87 schreef:Het paard staat niet specifiek te koop, maar het was al wel lange tijd bekend dat ik hem kopen wil. Dat is ook de reden geweest dat ik hem ben gaan huren, om te kijken of er meer uit te halen was, wat dus wel het geval is. Aangezien hij stukken vooruit is gegaan sinds ik hem ben gaan huren. De manege wil hem in ieder geval wel aan mij kwijt, hoewel hij waarschijnlijk niet zou zijn verkocht als ik hem niet zou willen.
Dat kan in je voordeel werken natuurlijk dat ze hem je gunnen, maar ook in je nadeel omdat ze weten dat je hem graag wil. Het hangt een beetje af van hoe erg ze je hem gunnen. Ik zou niet verwachten voor 1000,- klaar te zijn, denk dat je rond de 1500 uit zal komen.
Ik zou wel benadrukken dat als je hem niet voor een gunstige prijs kan kopen, je ook niet op hem blijft rijden. Nu halen ze dankzij jou inkomsten uit een anders niet zo populair manegepaard. Laat ze maar eieren voor hun geld kiezen.
Jolien87 schreef:Polly schreef:Pin je dus niet teveel vast op de reacties maar kijk serieus naar wat het dier betekend voor het bedrijf, een paard die af en toe moeilijk doet kan ook een goeie zijn voor de gevorderde ruiters.
Helemaal met je eens. Daar is ook mijn voorliefde voor hem ontstaan (wat later dus echt een klik en een band werd): de uitdaging om hem ook echt van het treitergedrag af te helpen en hem goed aan het werk te zetten. Voor de gevorderden is het een echt fijn leerpaard, maar je moet er wel wat voor over hebben. Laatst had er iemand op gereden en die had hem naar eigen zeggen een uur lang zitten schoppen en slaan, om hem vervolgens een "afgestompte rotknol" te noemen.
Het paard is wel een slimmerik die je echt niet zomaar respecteert als ruiter. Maar soms is hij gewoon gevaarlijk, hij kan hele rare sprongen maken en er is dan ook menig ruiter vanaf gevallen. Een aantal ruiters is ook echt bang voor hem. Dit betekent echter niet dat hij vals is, maar hij laat zich echt niet zomaar vertellen wat hij allemaal wel niet moet doen van de ruiter. Stiekem moet ik daar altijd wel een beetje om lachen, hij heeft wel een bepaalde arrogantie over zich heen hangen. Onze band is ook absoluut niet zonder slag of stoot verlopen en hoewel hij me er gelukkig nooit heeft afgekregen (misschien is dit ook de oorzaak van een stukje respect van zijn kant?) heb ik menig keren moedeloos en jankend naast hem gestaan omdat het maar niet wilde.
Nu is hij onmisbaar voor me geworden, juist omdat er zoveel energie is gestoken in onze band.
Waves schreef:paardjes123 schreef:Maar uhh waaro zou je hem keuren? Je weet dat hij wat gehad heeft, dat hij nu goed is maar dat het terug kan komen. Eeb dierenarts kan ook niet veel anders zeggen. Verder ken je het paard al een tijd en wil je er geen zz mee rijden. Ik denk of het paard nu goed gekeurd word, de kans er echt niet minder om word dat het weer terug komt.
Dat is altijd zo tenzij je slager bent en slechts naar de kilo's kijkt.
Keuren zou ik overigens ook niet doen. Paard is 13, als hij nu nog niks gehad heeft dan zal het wel goed zijn. Op foto's vinden ze op die leeftijd altijd wel wat, dingen die er helemaal niet uit hoeven te komen in het dagelijks gebruik maar waar je dan wel onnodig door gaat twijfelen. Ook snap ik niet dat je een 13 jarige paard zonder veel waarde gaat verzekeren. De premie zal meer zijn dan je er ooit voor terug krijgt. Maar je moet het natuurlijk allemaal zelf weten
Polly schreef:Jolien87 schreef:Helemaal met je eens. Daar is ook mijn voorliefde voor hem ontstaan (wat later dus echt een klik en een band werd): de uitdaging om hem ook echt van het treitergedrag af te helpen en hem goed aan het werk te zetten. Voor de gevorderden is het een echt fijn leerpaard, maar je moet er wel wat voor over hebben. Laatst had er iemand op gereden en die had hem naar eigen zeggen een uur lang zitten schoppen en slaan, om hem vervolgens een "afgestompte rotknol" te noemen.
Het paard is wel een slimmerik die je echt niet zomaar respecteert als ruiter. Maar soms is hij gewoon gevaarlijk, hij kan hele rare sprongen maken en er is dan ook menig ruiter vanaf gevallen. Een aantal ruiters is ook echt bang voor hem. Dit betekent echter niet dat hij vals is, maar hij laat zich echt niet zomaar vertellen wat hij allemaal wel niet moet doen van de ruiter. Stiekem moet ik daar altijd wel een beetje om lachen, hij heeft wel een bepaalde arrogantie over zich heen hangen. Onze band is ook absoluut niet zonder slag of stoot verlopen en hoewel hij me er gelukkig nooit heeft afgekregen (misschien is dit ook de oorzaak van een stukje respect van zijn kant?) heb ik menig keren moedeloos en jankend naast hem gestaan omdat het maar niet wilde.
Nu is hij onmisbaar voor me geworden, juist omdat er zoveel energie is gestoken in onze band.
Maar dat zijn wel de paarden die uiteindelijk voor je door het vuur gaan.
Ik heb ook zo'n figuur staan en ben er heel wat keren moedeloos van geworden maar inmiddels is hij echt mijn beste vriendje!
Ik duim voor je dat je hem voor een fijne prijs kan overnemen!
anneliesdj schreef:Zo van je beschrijving af rond 1500 maar het ligt ook aan hoe braaf hij is en watvoor blessure dat is geweest, als het aan de benen was keldert de prijs flink.
Maar manege's willen nog weleens droomprijzen vragen voor paarden alleen omdat ze erg mak zijn.
En je hebt het over springgefokt, watvoor papier heeft hij? Dat heeft ook wel invloed op de prijs.
Ga je iemand inschakelen die wat meer ervaring heeft met paarden kopen en verkopen?
Dat lijkt me wel handig, zo iemand kan ook bepalen wat een redelijke prijs is, de onderhandelingen doen ed.
Voor jou is dat wss te persoonlijk omdat je het paard al zo goed kent.
paardjes123 schreef:Hoi Jolien, Ik heb mijn paard bij hippo zorg verzekerd. Onder de 4500 euro hoeft het paard niet gekeurd te worden door de dierenarts. Er komt een inspecteur van de verzekering het paard bekijken.
Succes!
anneliesdj schreef:Zo van je beschrijving af tussen 1250 en 1500 maar het ligt ook aan hoe braaf hij is en watvoor blessure dat is geweest, als het aan de benen was keldert de prijs flink.
Maar manege's willen nog weleens droomprijzen vragen voor paarden alleen omdat ze erg mak zijn.
millennium schreef:@ Anneliesdj: Het paard wat TS wil kopen valt niet onder de categorie 'erg mak' Ik weet welk paard zij bedoelt en ken het paard een beetje, en het is absoluut geen makkelijk dier. Juist daarom is het voor zowel paard als TS erg fijn als zij met elkaar verder kunnen, en denk ook dat de manege dat wel inziet.