Rotterdamsche Manege of Manege de [naam]?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Rotterdamsche Manege of Manege de Prinsenstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:40

Ja echt he, mijn mond viel open toen ik dat hoorde. :roll:

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:46

Die ballotagecommissie stelt echt niks voor, dat is gewoon een traditie, meer niet. Ik als niet-rijke student met niet geweldig rijke ouders was er zo doorheen, hoor ;) En als je met je eigen paard komt willen ze je nog sneller hebben, aangezien er een aantal boxen leeg zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:00

Dat voorbeeld wat ik noemde ging echt over alleen de stalling, weet niet hoe het verder is. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 22:56

MRIIIS schreef:
Die ballotagecommissie stelt echt niks voor, dat is gewoon een traditie, meer niet. Ik als niet-rijke student met niet geweldig rijke ouders was er zo doorheen, hoor ;) En als je met je eigen paard komt willen ze je nog sneller hebben, aangezien er een aantal boxen leeg zijn.

Ja dat is niet gek dat er een aantal boxen leeg staan zal wel een reden voor zijn.
Maar goed ik denk dat je jezelf en je paard aardig te kort gaat doen als je je zo focust op een stal omdat jij perse verder wil komen in de sport. Daarvoor heb je geen dure manege nodig met alles erop en eraan. Je hebt doorzettingsvermogen nodig en een leuk paard en een goede instructrice en die komen meestal gewoon lekker aan huis.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:04

haha mij zouden ze geld toe moeten geven wil ik daar ooit komen te staan......

Nee echt TS tis duidelijk dat je nog erg jong en onervaren bent, als het er vanaf moet hangen op welke van deze 2 stallen jij moet gaan staan ofdat je iets kan bereiken dan weet ik het wel

Kijk als jij nu een pony bij Anky of zoiets neer zet en ook van dit soort top ruiters les krijgt ja dan heeft het nut.

Kan mij niet voorstellen dat er zulke toppers op die manege zijn.

Bovendien wil je vaak echt wat bereiken dan is ouders met geld ook wel zeer handig om je lessen etc te kunnen bekostigen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:25

ED --> MA

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 08:15

Oh wacht even, de Prinsenstad is die stal langs de snelweg 8)7 ik zat met de Prinsenmolen in mn hoofd.

Ik zou als ik jou was gewoon een goedkopere stalling nemen, en naar de manege toe gaan. Net zo makkelijk en vaak nog goedkoper ook (kost je alleen iets meer tijd).
Ik heb overigens wel prima les gehad op de Rotterdamsche :j en moest met mn 12 jaar ook door de ballotage heen... Maar dat kwam er geloof ik op neer dat mn naam 8 dagen op het bord kwam te hangen, als niemand bezwaar maakte mocht je gewoon lid worden. Niks aan de hand :)
Vond de jaarlijkse jeugdcarrousel altijd wel heerel gaaf daar!

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:13

Geen prinsenstad iig grote land zijn ze geen voorstander van, kleine land betaal je 1x 600 euro voor een stukje. Maar 1 ding je weet dat de stalling superduur is? En mag ik weten waarom je geen priveles neemt op een PRivestal? Daar is het veel paard vriendelijker en je leert veeeel meer!! :j (ik spreek hier uit ervaring, hen vroeger op de prinsenstad gereden, ken iemand die daar staat)

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:15

En in je profiel staat dat jevop de manege erg goedcles krijgt toen ik weg ging heb ik meer dingen afgeleerd van mijn instructies dan dat ik daarcheb geleerd

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:27

Ik vind je vreselijk naief overkomen. En ontwetend, en beetje van kijk mij eens.

Als je echt talent zou hebben, dan had je al lang een paard aangeboden gekregen van iemand. Dan hadden ze je op de maneg echter wel geholpen aan kwaliteitspaarden.

Je bent nu al 14 (of ouder) dus als je nu nog goed moet leren rijden.... ben je al te laat met leren...jij hebt talent zeg je en zal het ver gaan schoppen dus dan praten we of minimaal zware tour en hoger.

Ik zeg, kom van die grote roze wolk af, doe niet zo neerbuigend over gewone stallen. Ga een verzorgpony zoeken en genieten van de tijd.... want je moet nog heel veel leren gezien dit topic

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:51

als ik jou was zou ik gewooneen pensionstalling nemen waar het beter is voor het paard zoals iemand anders al zei dat je een trailer nodig hebt je kan ook gewoon een keer per week met je paard op die manege nemen want jij kan wel veel willen trainen maar het moet ook leuk blijven

Ajansen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:53

Ik heb daarnet even die site's bekeken van de Maneges. Grote kantiene, Tribune etc. ik vraag me af wat je paard daar nou aan heeft. en die prijzen! Mijn mond viel open, ik sta op een 5 Sterren stal en betaal er 330 voor, uitmesten, opstrooien, voeren, ieder dag naar buiten. allemaal incl. Ik ben persoonlijk van mening dat je paard ook lekker paard mag zijn. En bij zulke stallen straalt de stijfheid er vanaf.

mijnmening

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:43

Ik kan de prijzen van de pensionstalling op de Rotterdamsche niet eens vinden. Zeker prijs op aanvraag :=

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:57

Wooh sommige mensen kunnen wel erg negatief reageren zeg. Laat haar gewoon lekker in haar waarde als zij vind dat ze wel talent heeft en die pony ook dan kan dat toch? Laat het haar dan bewijzen en laat haar lekker een eigen keuze maken. Ik heb zelf heel lang op de Rotterdamse Manege gestaan met mijn pony. Ik ben er nu weg vanwege mijn opleiding en ik woon nu verder weg. En mn paard staat nu lekker op de wei. Maar als ik weer in Rotterdam zou wonen zou ik er zeker weer terug gaan. Er is altijd wel wat te beleven en er worden veel wedstrijden gehouden, onderling maar ook andere. Zelf was ik niet zo van de wedstrijden. Het is alleen jammer dat de paddocks altijd zo vaak bezet worden gehouden door dezelfde pensioneigenaren. Die laten hun paard er dan altijd te lang in staan. Maar je kan wel lekker een rondje rond de Kralingse plas rijden. En op het rijden op de CHIO baan is ook heerlijk, lekker veel ruimte. Het is alleen wel jammer dat de prijzen zo torenhoog zijn. Mijn vader is trouwens de voorzitter van de manege dus soms kom ik er nog wel eens. Ook om met vriendinnen af te spreken. Maar als je het geld er voor hebt kun je het zeker overwegen. Ook kom je zo door de ballotagecommissie heen. Dat is echt niet zo een gedoe. Maar de prinsenstad is ook een prima plek. Daar heb ik toen ik klein was nog gereden en mn zus. Maar dat was echt heel lang geleden ::P Dus succes met je keuze!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:01

Op de Rotterdamsche hebben ze net die talentenselectie gehad. Maar daar moet je wel al minimaal M1 voor rijden (weet niet wat je nu doet?), en je bent er net te laat voor :P

Prinsenstad zie ik dat ze wel weilanden tot hun beschikking hebben maar ik weet niet of dat veel voorstelt.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:35

dat is allemaal opgedeeld in stukjes van denk 8 bij 8 ofzo. Moet je zelf je pony op en af doen. En dan heb je ook een kudde, maar daar is de manege met privepaarden niet zo'n voorstanders (als er iets is dan kunnen zij voor de kosten opdraaien)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:50

Citaat:
Ik rij op de Rotterdamse en voor een paard betaal je €480 per maand en voor een pony €425

Zo zeg niet normaal meer wat een bedragen.....en dan ben je nog niet klaar ong. om de 6 weken de hoefsmid a € 90,-. voor 4 ijzertjes.......1x per jaar sowieso de dierenarts om te enten......en er dan nog maar over te zwijgen als het beestje ziek wordt......€200,-. ben je al gauw kwijt bij een veearts!

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:47

Magrathea schreef:
Oh wacht even, de Prinsenstad is die stal langs de snelweg 8)7 ik zat met de Prinsenmolen in mn hoofd.

Ik zou als ik jou was gewoon een goedkopere stalling nemen, en naar de manege toe gaan. Net zo makkelijk en vaak nog goedkoper ook (kost je alleen iets meer tijd).
Ik heb overigens wel prima les gehad op de Rotterdamsche :j en moest met mn 12 jaar ook door de ballotage heen... Maar dat kwam er geloof ik op neer dat mn naam 8 dagen op het bord kwam te hangen, als niemand bezwaar maakte mocht je gewoon lid worden. Niks aan de hand :)
Vond de jaarlijkse jeugdcarrousel altijd wel heerel gaaf daar!

Ghehe dus als je niet kak/rijk genoeg bent mogen de mensen bezwaar maken? :Y) geweldig!
Manege geeft over het algemeen minder les dan als je een privéles krijgt.
Als je ouders een paard niet kunnen betalen, zal ik er eigenlijk niet eens gaan beginnen.
De kosten van een paard nu zijn gewoon nihil, maar de kosten van het onderhoud blijven ontzettend duur.

Als je dan toch een paard wilt, zou ik persoonlijk liever een minder dure stal gaan staan, waarbij je nog veel stallen kunt vinden met dezelfde mogelijkheden. De Rotterdamsche manege heeft een mooie ligging, maar waarom zou je geen andere stal kunnen vinden met een mooie ligging?

Het is natuurlijk wel goed dat je goede begeleiding wilt met je eigen paard, het is toch wel aardig duidelijk dat je toch jong bent en met sommige dingen blijkbaar ook nog onwetend. Er komt meer bij kijken dan les en de naam van een manege. Maar waar ik bij deze situatie eigenlijk gewoon het meeste naar kijk is wat als je je paardje hebt gekocht, vervolgens een dure stalling en daarna iets krijgt? Ik bedoel paarden hebben zo vaak wat, al zijn het maar kleine dingen er hangen tegenwoordig prijzen aan waarvan je gelijk schulden zou krijgen. Hoe moet je dat oplossen als je ouders daar eigenlijk het geld simpelweg niet voor hebben?

En dan nog wedstrijden, zadel, bekapping, hoofdstel, onderhoud, je wedstrijduitrusting, normale paardrijkleding en hierbij mis ik nog vele dingen.

Moet ik eerlijk zeggen dat dat erg complex gaat worden.

Het gevoel bij mij is dat je je een beetje aan de naam en grootsheid van de manege's hecht. Het tegendeel is bewezen dat je je bij een kleine stal net zo goed kunt ontwikkelen. Ik vind de gezelligheid van een privéstal vaak veel leuker dan een manege, simpelweg omdat je elkaar beter leert kennen. Het is vaak makkelijk met de paarden omdat je weet wat je aan iemand hebt. Op een manege is dit natuurlijk niet altijd even makkelijk te regelen.

Met wedstrijden kun je natuurlijk ook altijd bij andere manege's/stallen rijden en daardoor de 'gezelligheid' en 'luxe' van deze stallen meenemen.

Nou meid ik hoop zeker dat je bepaalde punten toch nog even in overweging neemt. En toch uiteindelijk iets leuks kunt vinden. Ben benieuwd waar je voor kiest. ;)

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:17

Ik rijd bij prinsenstad & die vooroordelen pfff. De ponys worden super verzorgt en je mag gewoon lekker gaab grazen ofzo. Ook in de lessen heb je een half uur intensief les en daarna even stappen en weer verder. Het is duur maar de kwaliteit die je krijgt is uitermate goed.