Hoiii
Wat fijn dat dit al veel beter ging!
eerste keer is altijd even moeilijk jij bent voor het eerst, je zit voor het eerst op een ander paard, instructrice moet even kijken hoe je rijd en wat je wel en niet kan enz.
Op welk paard past jij goed enz enz.
Niet in de galop aanspringen kan gebeuren.
Bij het ene paard heb ik daar ook meer moeite mee dan bij het andere paard.
Soms spring je zo aan en bij het andere paard lukt het pas bij de derde keer.
Het scheelt al heel veel als je het paard vanaf het begin goed aan je been hebt dan gaat de het aanspringen in de galop ook al beter. Wat ik vaak fout deed is dat ik teveel naar voren kwam met me bovenlichaam waarom geen idee. rustig door gaan zitten, goed rechtop blijven zitten, buiten been achter de singel, binnen been aanndrukken en hup aanspringen.
Wel opletten dat bv met doorzitten paard niet al weg rent. Alles zo relax mogelijk doen.
Lukt het niet neem je paard weer terug en alles overnieuw.
Luisterd je paard niet naar je beenhulpen tikje met de zweep.
paar keer oefenen komt het vast goed!
Ikga wel weer stoppen waar ik rij. Heb meerdere keren duidelijk aangegeven wat ik wil leren.
Vorige week ook weer gebeld en alles uitgelegd ze zei je moet niet zo snel opgeven.
maar ik leer daar niet wat ik wil leren en wat ze gezegd heb hebben dat het bij hun gewoon kon.
Ik kom op de manege om met plezier te rijden en meer rij ervaring op te doen.
Ik ben nu altijd gefrustreerd omdat ze dingen beloofd hebben die ze niet nakomen.
Waar ik help de paarden verzorgen hebben meerdere mensen hun paard gestald.
1 meisje zocht een bijrijder.
Ik had paar weken terug nee gezegd.
Ik had daar geen tijd voor omdat ik al help met 3 paarden.
Het paard is soms best gevaarlijk en degene die ik nu help wilde liever niet dat ik meer paarden erbij ging doen en het paard gevaarlijk vind.
Maar nu hebben we afgesproken dat ik wekelijks les mag hebben op haar paard van iemand waarvan zij ook les krijgt.
priveles. Zodat ik toch wat meer leer en verder kom. Zo is zij geholpen wekelijsk al is het 1x en ik ook.
(die ook weer op stal staat ze mag op elk nivea les geven en kent het paard goed)
Hopen dat er een klik is met het paard. Het is een paard vol enerige en bokt ook nog weleens en aan de kant springt.
Dus zandhappen zal zeker keer gebeuren. maar daarom even aankijken en als het paard vaker gereden word hoop ik dat het allemaal goed komt.
En rij er alleen op met iemand erbij.
Ik wil je daarom zeggen niet opgeven zoals nu is dit toch op me weg gekomen.
gr