omgang met manege pony's/paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annette1990

Re: omgang met manege pony's/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:53

wat jij zegt niet nee (jij = ts) maar wel vaak genoeg paarden die egt geen lust meer in de ogen hadden van het rondjes lope.. staat ook een paard op mn eerste manege, die loopt daar al wel 20 jaar ofzo.. populair beestje dus word dagelijks bereden.. Ik denk dan persoonlijk doe zo'n beestje ook es een keer lekker met pensioen.. Als ie al verkocht zou worden of wat dan ook zou die niet veel anders kunnen dan rondjes lopen..

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:05

Wow, heftig! Wij hebben een veel betere manege! :D

Mandy, mijn leasepony, is de oudste manegepony van 20 jaar. Ze is manegepony vanaf haar 3e ook op deze manege. Bij onze manege word een pony die het niet meer leuk vind, gewoon verkocht. We hadden een manegepony die niet meer geschikt was en heeft nu een supergoed baasje. Hij durfde niet te springen maar nu croost hij ook! Mandy is nog helemaal gek op kindjes enzoo. Het maximale wat de pony's lopen is 2 uur per dag. Elke pony heeft een leaser, de stallen worden elke dag opgestrooid en 1x per week helemaal uitgemest, ze komen vaak bij elkaar in de bak. 2x per dag eten, eigen spullen( zadel,dekjes,deken,borstels,halster,hoofdstel), in de zomer staan ze 24/7 buiten. Echt een top manege. Ook word er om de 8 weken een hoefsmid gebelt, worden ze elk jaar ingeënt en komt de tandarts 1x per jaar. Als er iets is word er direct naar gekeken en soms ook de dierenarts gebelt.

Quibes

Re: omgang met manege pony's/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:19

Bij ons op de manege stond ook een pony van 32. Zij werd ook nog dageljks gereden.
Ze was altijd wel fris, en bokte ook vaak, maar ze zag er net gezond uit, mager, en vaak ook plukken weg uit de vacht. Na de zomervakantie is ze niet meer terug gekomen op de manege. Waar de nu is? (ik denk dat ze naar het slachthuis is gegaan)