Ik ga F1 rijden heeft iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Re: Ik ga F1 rijden heeft iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:40

Wit dekje? NIET nodig ! Hetzelfde geldt voor het "apenpakje" (wedstrijdteneu).
Bij ons op de manege hebben ze speciale donkerblauwe dekjes voor de F-proefjes.

Bij de FNRS gaan ze ervan uit dat iedereen aan F-proeven mee kan doen en dus is er geen verplichting tot de aanschaf van allerlei spullen.
Je moet er natuurlijk wel netjes uit zien. Dus een schone broek, schone trui, etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Ik ga F1 rijden heeft iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:42

Er bestaan anders wel regels voor het tenue. ;)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:47

fryskhynders schreef:
RusselNuwell schreef:
Zou het boek sowieso wel aanschaffen, inderdaad is het handig voor de theorie als je verder komt. Voor de rest, geen zorgen maken, de f1 stelt níks voor. Zorg dat je netjes door de hoeken gaat en de figuren op de letters rijd. Zorg van te voren dat je paard netjes aan het been is, en ga níet schoppen. Op het goede been lichtrijden, en voila, je eerste winstpunt.
Over wit dekje e.d. zou ik me niet drukmaken, je wordt er niet op afgerekend als je het niet hebt. Ook niet als je cap niet zwart is.
Bedank na de tijd even de jury, het is gewoon netjes en soms levert het een extra puntje op.

Bedoel je het afgroeten? of bedoel je echt een kopje koffie aan bieden??

Na het afgroeten en dus afronden van de proef even langs de jury rijden indien mogelijk, en gewoon even met woorden bedanken voor het jureren. Het is mij aangeleerd toen ik voor het eerst fnrs startte, en ik zie het ook vaak genoeg als ik moet schrijven bij een knhs-proef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:23

Je kunt het beste even bij je eigen manege vragen wat gebruikelijk is qua kleding bij hen..
Hou er even rekening mee dat ALS je in echt tenue start, je je witte handschoentjes niet vergeet.
Donkere handschoentjes zijn sowieso niet toegestaan.
Normaliter is gewoon veilige rijkleding voldoende; kostuum hoeft helemaal niet.

Qua proefjes is het het handigst om echt het mapje van de FNRS aan te schaffen bij je manege. Dan heb je behalve de proefjes ook meteen de juiste theorie. Bij de even proefjes doe je nl ook een theorie-'examen', bestaand uit 10 vragen. Meest multiple choice, soms bv ook iets aangeven op een tekeningetje.

Wbt voorbereiding op je proefje, kun je je instructeur vragen om het in je les te oefenen. Dat is fijn, heb je het al een keertje gereden. Komt er niets als een verrassing.
Check ook even of je zelf voor een voorlezer moet zorgen, of dat de manege dat doet.
Het allerbelangrijkst in je proefje is dat jij laat zien dat je op je pony kunt rijden zonder 'm te hinderen (dus zo netjes en stil mogelijk zitten, handen en benen stil, rustig en vriendelijk sturen), dat je je pony op een beheerste manier netjes door het proefje kunt sturen, en de eerste manegefiguren beheerst.

Verder van te voren lekker je pony poetsen, manen invlechten (als dat van je manege mag, even navragen!) en proberen je zenuwen in bedwang te houden ;)

Alvast veel succes, en vooral PLEZIER!

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:33

Je moet alle figuren kennen en netjes rijden dus bv bij een gebroken lijn ook echt de x raken, door de hoeken rijden, rechtop zitten & hakken naar beneden & glimlachen (haha omdat paardrijden leuk is zien de jurys dat het liefst).

Dan slaag je sowiso wel! :j