Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MJpaard schreef:Zelf vind ik in Almere het AHC het beste omdat je daar gewoon veel les krijgt in je zit, en het is een grote en 'schone' manege. Het Almeersch Hippisch Centrum (of zo) is veel verandert nadat de eigenarresse met pensioen ging, de lessen werden kleiner qua aantal lessers (meeste lessen max. 7 maar dat kan verschillen van niveau en tijdstip), beter les en veel in de buitenbak rijden (buitenbak net als RSVA). Helaas is het wel zo dat er niet echt veel het bos in word gegaan, alleen in Gevorderd + en hoger (denk dus aan Gevorderd +, Ver gevorderd, Ver gevorderd + etc..)
Bij RSVA vind ik de lessen zelf niet erg leuk, en de stallen vind ik zelf erg lelijk (en ronduit flut). Er wordt gezegt dat je hier met z'n 9e de les hebt (behoorlijk veel), verder word er bij goed weer in de buitenbak gereden (net als AHC) en gaan ze vaak het bos in (wat weer dus wat minder is bij AHC)
Ik heb op alle 2 de maneges gereden (gelest) en mijn keus gaat uiteindelijk uit naar AHC, daar heb ik ook mijn paard laten stallen; (ondertussen staat hij in Hilversum, omdat daar ook de paarden van 2 meisjes uit mijn klas staan).
Gianti schreef:MJpaard schreef:Zelf vind ik in Almere het AHC het beste omdat je daar gewoon veel les krijgt in je zit, en het is een grote en 'schone' manege. Het Almeersch Hippisch Centrum (of zo) is veel verandert nadat de eigenarresse met pensioen ging, de lessen werden kleiner qua aantal lessers (meeste lessen max. 7 maar dat kan verschillen van niveau en tijdstip), beter les en veel in de buitenbak rijden (buitenbak net als RSVA). Helaas is het wel zo dat er niet echt veel het bos in word gegaan, alleen in Gevorderd + en hoger (denk dus aan Gevorderd +, Ver gevorderd, Ver gevorderd + etc..)
Bij RSVA vind ik de lessen zelf niet erg leuk, en de stallen vind ik zelf erg lelijk (en ronduit flut). Er wordt gezegt dat je hier met z'n 9e de les hebt (behoorlijk veel), verder word er bij goed weer in de buitenbak gereden (net als AHC) en gaan ze vaak het bos in (wat weer dus wat minder is bij AHC)
Ik heb op alle 2 de maneges gereden (gelest) en mijn keus gaat uiteindelijk uit naar AHC, daar heb ik ook mijn paard laten stallen; (ondertussen staat hij in Hilversum, omdat daar ook de paarden van 2 meisjes uit mijn klas staan).
wanneer ben jij voor het laatst op RSVA geweest? boxen zijn nml erg verandert en geen een paard staat meer in zo'n stand
..
Kirsten_S schreef:Bellatrix schreef:Ik ben er een aantal keer geweest met een tussen tijd van een jaar gok ik zo en het was op allebei de momenten hetzelfde. En ik weet dat je het veel ziet op maneges hoor maar ik vond dit heel erg...elk paard wat ik in de stand zag staan had drukplekken. En ik ken maneges waar je dus geen drukplekken ziet dus het hoeft in principe niet. Ik schrok er gewoon van hoeveel er stonden met drukplekken. En natuurlijk snap ik dat het financieel moeilijk is en je hoeft ook geen nieuwe zadels te kopen maar misschien de zadels waar het kan aan laten passen door een zadelmaker ofzo. Ken een manege waar om de zoveel tijd een zadelmaker komt en alle zadels nakijkt en aanpast. Die paarden en pony's hebben geen drukplekken.
Maar goed, ik begrijp het wel hoor, een manege is al geen vetpot....
Klopt indd en de witte haren houd je helaas als gevolg. Het kan indd wel, maar hoe het
allemaal financieel zit weet ik niet. Het is ook maar net waar je de focus legt. Ik vind de gezondheid
van het paard ook erg belangrijk, alleen ik ben geen manege-eigenaar..
LauraBloem schreef:Mijn ervaringen met AHC zijn ronduit flut heb er 4 jaar gereden en raadt het echt af
Voordelen:
dichtbij
nadelen:
grote fabriek
paarden komen nooit buiten
slecht passende zadels
zit een bowling baan en sportcentrum en een kids playground tegenover
rijdt niet in het bos
grote lessen vroeger zelfs 16!~man in een les nu wel wat minder
Op de andere maneges ben ik nog nooit geweest.
Daphneeeej schreef:Ik heb al eerder gereageert hier over AHC er is afgelopen jaren al veel veranderd en verbeterd. de negativiteit hier vind ik best wel extreem.