manege almere

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: manege almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:51

van de manege in almere vind ik rsva de beste. Maar blijft wel een manege. Staan momenteel best veel advertenteis met verzorgpaarden aangeboden hier in almere :)

MJpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:34

Zelf vind ik in Almere het AHC het beste omdat je daar gewoon veel les krijgt in je zit, en het is een grote en 'schone' manege. Het Almeersch Hippisch Centrum (of zo) is veel verandert nadat de eigenarresse met pensioen ging, de lessen werden kleiner qua aantal lessers (meeste lessen max. 7 maar dat kan verschillen van niveau en tijdstip), beter les en veel in de buitenbak rijden (buitenbak net als RSVA). Helaas is het wel zo dat er niet echt veel het bos in word gegaan, alleen in Gevorderd + en hoger (denk dus aan Gevorderd +, Ver gevorderd, Ver gevorderd + etc..)

Bij RSVA vind ik de lessen zelf niet erg leuk, en de stallen vind ik zelf erg lelijk (en ronduit flut). Er wordt gezegt dat je hier met z'n 9e de les hebt (behoorlijk veel), verder word er bij goed weer in de buitenbak gereden (net als AHC) en gaan ze vaak het bos in (wat weer dus wat minder is bij AHC)

Ik heb op alle 2 de maneges gereden (gelest) en mijn keus gaat uiteindelijk uit naar AHC, daar heb ik ook mijn paard laten stallen; (ondertussen staat hij in Hilversum, omdat daar ook de paarden van 2 meisjes uit mijn klas staan).

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:35

MJpaard schreef:
Zelf vind ik in Almere het AHC het beste omdat je daar gewoon veel les krijgt in je zit, en het is een grote en 'schone' manege. Het Almeersch Hippisch Centrum (of zo) is veel verandert nadat de eigenarresse met pensioen ging, de lessen werden kleiner qua aantal lessers (meeste lessen max. 7 maar dat kan verschillen van niveau en tijdstip), beter les en veel in de buitenbak rijden (buitenbak net als RSVA). Helaas is het wel zo dat er niet echt veel het bos in word gegaan, alleen in Gevorderd + en hoger (denk dus aan Gevorderd +, Ver gevorderd, Ver gevorderd + etc..)

Bij RSVA vind ik de lessen zelf niet erg leuk, en de stallen vind ik zelf erg lelijk (en ronduit flut). Er wordt gezegt dat je hier met z'n 9e de les hebt (behoorlijk veel), verder word er bij goed weer in de buitenbak gereden (net als AHC) en gaan ze vaak het bos in (wat weer dus wat minder is bij AHC)

Ik heb op alle 2 de maneges gereden (gelest) en mijn keus gaat uiteindelijk uit naar AHC, daar heb ik ook mijn paard laten stallen; (ondertussen staat hij in Hilversum, omdat daar ook de paarden van 2 meisjes uit mijn klas staan).

wanneer ben jij voor het laatst op RSVA geweest? boxen zijn nml erg verandert en geen een paard staat meer in zo'n stand

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:38

ahc is een grote fabriek , erg commercieel, met kleinere kinderen.
RSVA is kleiner, men kent elkaar vaak en de leeftijdscategorie vind ik meer verdeeld.

Het is maar net wt je zelf fijn vind!

MJpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:44

Gianti schreef:
MJpaard schreef:

wanneer ben jij voor het laatst op RSVA geweest? boxen zijn nml erg verandert en geen een paard staat meer in zo'n stand

2 maanden geleden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:48

Dan ben ik benieuwd waarom je ze ronduit flut vind :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:50

Trouwens stallen horen functioneel te zijn, niet persee mooi of lelijk := ..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:55

@Kirsten_S :=

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:58

Kirsten_S schreef:
Bellatrix schreef:
Ik ben er een aantal keer geweest met een tussen tijd van een jaar gok ik zo en het was op allebei de momenten hetzelfde. En ik weet dat je het veel ziet op maneges hoor maar ik vond dit heel erg...elk paard wat ik in de stand zag staan had drukplekken. En ik ken maneges waar je dus geen drukplekken ziet dus het hoeft in principe niet. Ik schrok er gewoon van hoeveel er stonden met drukplekken. En natuurlijk snap ik dat het financieel moeilijk is en je hoeft ook geen nieuwe zadels te kopen maar misschien de zadels waar het kan aan laten passen door een zadelmaker ofzo. Ken een manege waar om de zoveel tijd een zadelmaker komt en alle zadels nakijkt en aanpast. Die paarden en pony's hebben geen drukplekken.

Maar goed, ik begrijp het wel hoor, een manege is al geen vetpot....

Klopt indd en de witte haren houd je helaas als gevolg. Het kan indd wel, maar hoe het
allemaal financieel zit weet ik niet. Het is ook maar net waar je de focus legt. Ik vind de gezondheid
van het paard ook erg belangrijk, alleen ik ben geen manege-eigenaar..

Er is een zadelmaker geweest die de zadels heeft aangepast. Was vh voorjaar.
Zal ook vaker gebeuren . Ze zijn goed voor hun paarden in Almere Haven.Komen veel in wei en ze doen veel voor de paarden,

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:25

Ik rijd op de larense manege, is dan niet in almere, maar wel heel dichtbij. En zeker een aanrader! Super manege!

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:46

Mijn ervaringen met AHC zijn ronduit flut heb er 4 jaar gereden en raadt het echt af
Voordelen:
dichtbij

nadelen:
grote fabriek
paarden komen nooit buiten
slecht passende zadels
zit een bowling baan en sportcentrum en een kids playground tegenover
rijdt niet in het bos
grote lessen vroeger zelfs 16!~man in een les nu wel wat minder

Op de andere maneges ben ik nog nooit geweest.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:59

LauraBloem schreef:
Mijn ervaringen met AHC zijn ronduit flut heb er 4 jaar gereden en raadt het echt af
Voordelen:
dichtbij

nadelen:
grote fabriek
slecht passende zadels
rijdt niet in het bos

Over dat de paarden nooit buiten komen op Ahc wil ik wel wat melden. De paarden komen nu veel meer buiten op de weide of in de paddock dan vroeger. Elke dag proberen ze een groepje paarden op de weide/paddock te zetten om en om en elke keer weer anderen. Dus dat ze nooit buiten komen is onzin.

Ik rijd dus zelf bij AHC als je van dressuur rijden houd ia het een hele goede manege waar je veel leert. Je moet gewoon goed orienteren welke lesgeefster en les bij je past.
Ze zijn bezig om het maximum vande lessen te verminderen naar 12 max.
Ze zijn ook bezig om meer met de lessen (hogere niveaus) naar het bos te gaan.
Er zit erg veel verbeteing in. Wel moet ik er bij vermelden dat er weinig gesprongen word... Dit is wat ik heel erg mis. Ook is er niet veel errvaring bij de instructrices met het springen waardoor het springen ook niet heel leerzaam is als het gegeven word in de les.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:01

Nou dan is dat wel wat anders geworden sinds ik er kwam maar vind het nog steeds geen fijne manege :)

EzzieNezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:02

Voordelen:
dichtbij

nadelen:
grote fabriek
slecht passende zadels
rijdt niet in het bos

Dit typte LauraBloem.
Ik rijd op het AHC.
Hoezo grote fabriek?
Paarden komen vaak buiten.
De zadels passen hartstikke goed.
Wat is daar mis mee?
Ze rijden hartstikke vaak in het bos.
Het zijn veel minder grote lessen nu.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:13

Ik twijfel zelf heel erg. Heb ongeveer 8 jaar eigen paarden gehad, maar ben destijds helemaal gestopt. Nu 8 jaar verder zou ik graag weer eens op een paard stappen. Het liefst een verzorgpaard, maar ja ik weet echt nu niet hoe ik nog zal kunnen rijden naar zon tijd. Ik vind helaas manegelessen vaak zo duur voor wat je krijgt. Pampushout zit bij mij om de hoek maar na alle reacties voel ik niet eens de behoefte om daar te gaan kijken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:20

Mijn ervaringen met manege's in Almere:

Pampushout: Rond uit verschrikkelijk
Gaan erg slecht met hun dieren om (al komen ze we weer veel buiten). Stokkreupel worden ze in de lesgegooid, lopen vele uren. Staan in de lessen met longeerzweep in het midden, je loopt tot gevorderd in een rijtje, word constant met zweep achter je aan gegaan, mensen zijn onaardig en bot. Bah.

RSVA: Prima manege
Goede lessen. Je leert echt rijden, ik heb daar nog nooit in een rijtje gereden (gelukkig maar). Veel spring mogelijkheden, veel naar het bos en omdat de manier van lesgeven zorgde dat het nivo een stuk hoger lag ook meteen een stuk leukere buitenritten. Mensen zijn over het algemeen aardig, en ze kennen je allemaal omdat het niet zo groot is. Lessen waren meestal zo'n 8 paarden.
De paarden hadden dan wel stands, maar kwamen zoveel buiten/los, maakte niet zoveel uit. Een box geeft ze maar 1 stap meer ruimte, dus wat dat betreft..... Er werd ook wel altijd serieus mee omgegaan als een paard niet goed liep, en hij ging gewoon meteen uit de les als hij idd echt niet goed liep.
Drukplekken, ik geef toe dat ze vaak wel witte haren hadden, maar dat het open is heb ik nooit gezien. Misschien hadden veel die drukplekken al? ze kopen veelal paarden die al manege paard zijn....

AHC: Rotplek
Maar ik hoor uit de verhalen nu dat het wel verbeterd is, maar wat een scheitmanege was dat zeg. Je leerde er helemaal niets, nivo van de lessen was zwaar matig, zaten echt poedersuiker beesten tussen waar je niets mee kon, ook weer die zweep in het midden en in een rijtje rijden (wat leer je daar nou van?), gingen nooit naar buiten, springen nooit.
In de gevorderde les zaten zelfs veel mensen die niet eens durfde te galopperen? WTF? En in gevorderde les zaten nog mensen met hun teugels aan de neusriem. Ik snap dat je dat bij beginners doet, of wacht, waarom stop je beginners in een gevorderde les? leuk voor die mensen die wel een beetje kunnen rijden...
Mensen verschrikkelijk onaardig, je mag er helemaal niets...... En idd die ENORME aantallen in de les

Ik hoop van harte dat ze verbeterd zijn, het is zo'n mooie locatie!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:16

Toydoll, een mooie locatie was het inderdaad, maar je hebt er eigenlijk niets aan omdat er niet buiten wordt gereden. Buiten dat zit er nu een gigantische bowlingbaan en een kids playground voor..

Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat bij AHC het buitenrijden verplicht met body protector is.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:58

Ik vind ahc ook vrezelijk. mensen zijn niet aardig, je leert niks in de lessen, nooit naar buiten, paarden staan ook nooit buiten, lessen veel te groot en het gaat ze alleen maar om het geld

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:12

Waarom gaan jullie niet kijken in Zeewolde voor een manege. Bij mijn weten zit de Zonnehoeven daar en dat vind ik er echt goed uit zien.

En even terug komend op drukplekken, ik heb zelf vroeger op de lagense manege gereden en echt niet dat de paarden daar drukplekken hadden! Ik vind het dus ook absurd dat mensen dat normaal vinden omdat het maar manege paarden zijn...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:31

Ik heb al eerder gereageert hier over AHC er is afgelopen jaren al veel veranderd en verbeterd. de negativiteit hier vind ik best wel extreem. Paarden gaan al telkens vaker even op het gras of de paddock, worden buitenritten gereden, springlessen gegeven en het niveau van de lessen is prima.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:56

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:50

Daphneeeej schreef:
Ik heb al eerder gereageert hier over AHC er is afgelopen jaren al veel veranderd en verbeterd. de negativiteit hier vind ik best wel extreem.

Het was dan ook wel een erg slechte manege. Heb later (toen ik al eigen paard had) nog wel eens bijrijders gehad die van die manege afkwamen, en die zouden dan gevorderd zijn, en reden slee-heechhtt!!! En het bos was 1 grote taboe. Zonde hoor, bedoel, waar betaal je dan voor?

Ik ben blij te horen dat ze verbeterd zijn met nieuwe eigenaren, was brood nodig.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:06

Ik vind het niet echt beter geworden. Ik ben juist een paar maanden geleden gestopt, omdat ik niks in de les leerde en het waren groepen met 14 mensen, ik vond de meeste mensen daar ook onvriendelijk. Wat wel is verbeterd is dat ze in de zomer weleens met de les naar buiten gaan.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:21

Ohja, hebben ze eigenlijk nog van die opgevouwen handdoeken onder de zadels?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:12

Arc_En_Ciel schreef:
Ohja, hebben ze eigenlijk nog van die opgevouwen handdoeken onder de zadels?

In de 12 jaar dat ik er kom hebben ze dat op het AHC nooit onder de zadels gehad. Altijd ee soort 'bonte' onderleggers/kussens met een hoes er om heen.