Ponyhof Aagtekerke

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NikieV

Re: Ponyhof Aagtekerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:16

Ik ben 2 keer op ponykamp geweest bij Ponyhof en vind het daar echt super leuk. Over die singelwondjes, dat komt vaak door het zand dat niet goed van de singels is geborsteld door bv. toeristen. En singelwondjes kunnen altijd gebeuren. Als er een paard een singelwondje had werd hij/zij in de les zonder zadel gereden en ging niet mee naar het strand.
Ik vind het echt een superleuke manege!

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:29

nikie98 schreef:
Ik ben 2 keer op ponykamp geweest bij Ponyhof en vind het daar echt super leuk. Over die singelwondjes, dat komt vaak door het zand dat niet goed van de singels is geborsteld door bv. toeristen. En singelwondjes kunnen altijd gebeuren. Als er een paard een singelwondje had werd hij/zij in de les zonder zadel gereden en ging niet mee naar het strand.
Ik vind het echt een superleuke manege!

Ze moeten wel mee naar het strand met singelwondjes.

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:31

Ik vind ponyhof echt super leuk! Ik zag James voorbij komen en ik moest gewoon reageren. Ik heb James op winterstalling gehad en wat een geweldig beest is dat! <3 de laatste tijd heb ik niet meer op hem gereden maar ik weet zeker dat hij nog super leuk is! Als ik geen paard had gekocht, had ik hem zeker nog een jaar gewild.

Voor de rest vind ik ponyhof zelf ook heel leuk maar ik kan je niet vertellen hoe het nu is. Omdat ik daar dus al een tijdje niet meer geweest ben, zoals ik al zei.

Ik hoop dat je veel plezier hebt! :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:37

Het Ponyhof lijkt een ontzettend leuke manege wanneer je er op kamp bent. Ik ben er ook meerdere keren geweest (was toen 12) en op die leeftijd die ik had was het leuk om met z'n drieën op een Shetlander te zitten en al ie ging bokken was het helemaal een feest. Achteraf bedenk je je dan dat zo'n pony misschien wel pijn heeft en nu nog steeds elke zomer helemaal kapot wordt gereden.

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:42

Bij ons gingen de paarden/pony's met singelwondjes niet mee op strandrit.... En als de singel midden op het wondje zit heeft het paard er geen last van! :)

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:44

nikie98 schreef:
Bij ons gingen de paarden/pony's met singelwondjes niet mee op strandrit.... En als de singel midden op het wondje zit heeft het paard er geen last van! :)

Nou bij mij wel hoor.... Ik ben er heel vaak want ik woon 10 minuutjes fietsen van ponyhof dus heb het al heel vaak meegemaakt. En het blijft schuren hoor ook al zit de singel eraan.

NikieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:51

Oh okej! Ik dacht dat ze bij ons niet mee gingen, weet het ook niet helemaal zeker! :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:52

nikie98 schreef:

'n singel beweegt altijd, dus er wordt over de wond gewreven. Wrijf zelf maar eens twee uur lang op een wond terwijl je moet rennen. Dat doet zeer.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:55

Ik ben er vorige week op strandrit geweest met een vriendin. Schrik wel van sommige verhalen hier!
We kregen paarden mee die er netjes bij liepen, met net tuig. Paarden stonden ook lekker buiten dus ik vond het eigenlijk wel goed. Geen idee natuurlijk hoe het er in het seizoen aan toe gaat. We hadden allebei een leuk paard mee. Wel jammer dat er niet echt lekker gegalopeerd kon worden door al die paaltjes. Er was overigens prima begeleiding mee.

Ik vond het wel apart dat er aan het einde niemand meer was om te controleren of de paarden wel weer in de wei stonden etc. Onze paarden kregen nog even wat bix voordat we ze terug zetten, maar er was toen niemand van de manege zelf. Maar goed, dat was voor ons verder geen probleem.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 21:39

Schrik wel van de verhalen hier.. Ga er vrijdag op strandrit dus ben benieuwd.

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:56

hm... ik weet dat niet alles op deze manege eerlijk gaat.. (tegenover paarden & pony's) zie er een hoop vrolijke paarden, die genoeg buiten komen enzo.. ben er jaren met heel veel plezier heen gegaan.. ik ben op veel verschillende kampen geweest, maar ponyhof bleef toch echt het leukste voor mij... altijd lachen, giere, brullen daar, als je voor gezelligheid gaat, zeker een aanrader! (ik ga nu nietmeer omdat eigen paardje hier heb staan en het te ver en duur is om met t trailertje te doen)

nu heb ik nog regelmatig contact met mensen die ik daat heb leren kennen. zo praat ik nog heel vaak met een meisje die daar nu soms leiding is. ik ga niet haar echte naam hier noemen.. voor het gemak noem ik haar even: puck ! hahah. van haar hoor ik nu verhalen dat het daar nog erger gaat dan hoe ik dacht... en echt.., ik walg dat ik daar mn geld aan heb uitgegeven !! het gaat daar veeel vuiler dan dat ik dacht...

niet dat het hun allemaal iets uitmaakt... hun lachen zich dood met iedereen die daar komt en daar hun centjes aan uitgeeft... al helemaal hebben ze lol als ze n pony die de hele zomer 5 uur per dag minimaal gelopen heeft nog verkocht krijgen voor 2000 of zelfs nog meer.. terwijl die ziek en afgeroffeld is.

vanuit hun snap ik het van de ene kant wel, ze verdienen bakken met geld, al zou ik het toch erg warderen als ze iets anders zouden werken...

lang verhaaltje.., mocht je vragen hebben ofzo kun je me altijd pb'en hoor, haha

_Sanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:59

Eirikur schreef:
_Sanneee_ schreef:
Ponyhof is echt heel erg leuk!
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is wel, ja. Dankzij jouw soort meisjes, lopen die lui gierend van het lachen binnen, over de ruggen van die ponnies.

Oeh. Iets te aardig. '' Dankzij jouw soort meisjes'' En watvoor ''meisjes'' zijn wij dan he?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:07

Sannee,
Dankzij dit soort meisjes bestaat het nog.
En krijgen die mensen hun geld, terwijl de paarden en ponys er niety vrolijk van worden..

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:08

Ja wat voor meisjes dan? wees eens duidelijk!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:12

Meiden die meer geven om hun eigen plezier dan het welzijn van de paarden?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:13

Inderdaad.
Lachen gieren brullen, eigenaren krijgen hun geld, en allemaal over de ruggen van de paarden.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:15

Pardon. :') nou dat is totaal niet waar! IK geef iig wel meer om het welzijn van de paarden hoor.. :=

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:15

Wat wordt hier overdreven gereageerd, wij zijn het afgelopen weekend daar geweest voor een strandrit. Het was echt geweldig. Onze pony moet met een uur rijden 10 x zo hard werken als de paarden die een strandrit lopen, ze komen er niets tekort en worden echt niet moe van een strandrit.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:17

Annabel: dus geef je geld aan een manege waar de paarden kapot gereden worden. Op wat voor manier is dat geven om de welzijn van de dieren daar?

Buuske: ik neem aan dat jullie pony geen twee maanden lang 10 uur per dag hoeft te lopen, dat deze met passend tuig gereden wordt, en dat jullie niet doorrijden als het dier geblesseerd is? 1 strandrit is inderdaad geen probleem, maar deze paarden doen veel, véél meer dan dat.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:21

Kijk, als ik daar op kamp ben met de hele groep zorg ik er wel voor dat de paarden er netjes bij staan, die ik die dag heb gereden of verzorgd.
Singels afpoetsen, zand afspuiten, passende halsters, altijd nog een stukje grazen voordat ze de paddock in kunnen, desnoods nog even controleren op wondjes. Vorig jaar reed ik op een pony, die had wondjes van het bit en daar ben ik mee naar de leiding gegaan, ik wilde op een andere pony en dat mocht. Deze pony heeft dan ook de dagen erna niet mee gelopen... Als er een pony onregelmatig loopt, gaan de eigenaren er echt wel wat aan doen, net zoals een paard een wondje heeft, wordt de dierenarts gebeld.. wanneer er een smid nodig is komt die.. ze hebben nu nieuwe stallen gebouwd, dus de paarden staan echt wel fijn op een plekje.. :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:22

Traiectum schreef:
Annabel: dus geef je geld aan een manege waar de paarden kapot gereden worden. Op wat voor manier is dat geven om de welzijn van de dieren daar?

Buuske: ik neem aan dat jullie pony geen twee maanden lang 10 uur per dag hoeft te lopen, dat deze met passend tuig gereden wordt, en dat jullie niet doorrijden als het dier geblesseerd is? 1 strandrit is inderdaad geen probleem, maar deze paarden doen veel, véél meer dan dat.

Iets minder vooroordelen kan ook wel, dit is allemaal wel heel erg overdreven wat je nu zegt.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:45

Die paarden lopen echt geen 10 uur per dag hoor....en al doen ze 2 of 3 ritten op een dag, daar worden ze echt niet moe van, ik heb gefilmd tijdens de galop en dat is ong 30 sec, dan weer paar minuten stappen en weer galop, zo een keer of 6 en 1 x door de duinen....kunnen ze makkelijk! de paarden staan netjes op hun hoeven, hier en daar wel een bijtwondje, omdat ze met veel in de paddock staan, maar beter dat dan de paarden apart laten staan, toch?? Het zag er allemaal prima uit, de ponies die iets aan de smalle kant waren kregen na de rit apart in de stal brok bijgevoerd.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:51

Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met het Ponyhof..

Ben er op kamp geweest, werd één strandrit per dag beloofd, heb er uiteindelijk maar 3 gereden.
Moesten wij verplicht uitslapen terwijl de toeristen op 'onze' paarden naar het strand gingen |o

Verder heb ik die winter daar een paard gekocht, in de zomer helemaal verliefd op het beestje en aantal maanden later opgehaald.
Dier was daar al aan de schrale kant, maar toen we hem ophaalden was ie graatmager geworden!
Maar er nog wel de hoofdprijs voor vragen, arm ding :n

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:02

Happy kwam destijds ook al schraal op het ponyhof aan, hij stond wel gewoon op het land dus aankomen kon die wel.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:08

Schraal vind ik n ander verhaal dan uitstekende botten en ribben kunnen tellen ;)
Dan doe je toch echt iets niet goed, aangezien hij er nu weer prima uitziet.