Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Adamootje schreef:_Cha schreef:Ik begrijp best dat een manege om te paarden moeten denken , en het is ook goed dat ze dat doen.
Maar 90 kg!!
Een beetje volwassen man , zit al over de 90 kg.
En je moet je voorstellen dat jij zo'n meisje bent .
Met 150 kg is het een ander verhaal.
Maar gewoon voor de stevige mensen , een verbod...
Ik vind dat er zeker mensen geweigerd mogen worden wanneer ze te zwaar zijn. _Cha heeft gelijk. een "beetje" man weegt al rond of meer dan 90 kilo, en dan hoeven ze echt geen bierbuik te hebben hoor... betekend dit dat deze mensen dan NIET mogen rijden op maneges? En wat dacht je van de gemiddelde Nederlandse vrouw? Die wegen allemaal echt geen 50 kilo hoor! Wanneer trek je de grens, vraag ik me af. Mensen die slank ogen maar wat langer zijn kunnen anders ook méér wegen, hoor! Wat is bijvoorbeeld het limiet van lengte? Mogen mensen van bijv. boven de 1.90 dan óók niet paardrijden??? Vind het heel scheef om dus een algemeen limiet van 90 kilo te stellen (wat zo te lezen op veel maneges voorkomt) voor paardrijden. Een limiet voor gewicht, ok... Maar 90 kilo??? Waar baseren ze dat op?
(moet ik wel af en toe iets meer lopen.)_Cha schreef:Adamootje schreef:
Ik vind dat er zeker mensen geweigerd mogen worden wanneer ze te zwaar zijn. _Cha heeft gelijk. een "beetje" man weegt al rond of meer dan 90 kilo, en dan hoeven ze echt geen bierbuik te hebben hoor... betekend dit dat deze mensen dan NIET mogen rijden op maneges? En wat dacht je van de gemiddelde Nederlandse vrouw? Die wegen allemaal echt geen 50 kilo hoor! Wanneer trek je de grens, vraag ik me af. Mensen die slank ogen maar wat langer zijn kunnen anders ook méér wegen, hoor! Wat is bijvoorbeeld het limiet van lengte? Mogen mensen van bijv. boven de 1.90 dan óók niet paardrijden??? Vind het heel scheef om dus een algemeen limiet van 90 kilo te stellen (wat zo te lezen op veel maneges voorkomt) voor paardrijden. Een limiet voor gewicht, ok... Maar 90 kilo??? Waar baseren ze dat op?
Ik zou de 50 kg ,makkelijk halen.(moet ik wel af en toe iets meer lopen.)
Maar ik ben dan ook niet zo groot.
En zoals ik al zei, een beetje normale man weegt al 90 kg.
Dus waarom zouden mensen die slank zijn en daarbij 90 kg wegen wel mogen rijden , en mensen die klein en in verhouding zwaar zijn niet met hun 90 kg mogen rijden.
In feite beperk je zo heel veel mensen in een sport.
En grotere , stevige paarden aanschaffen zou inderdaad een optie kunnen zijn.
. Dacht het niet. Er zijn een bepaald aantal manegepaarden beschikbaar op een bedrijf. Dus kunnen een bepaald gewicht aan (en dat is per paard verschillend). Als jou gewicht daar boven komt, dan zou je dus niet op die manegepaarden moeten rijden. Hoe logisch je gewicht ook is. ukje schreef:Nog een topic nice,
Ik ben wel van mening dat je als manege eigenaar mag zeggen of je iemand te dik vindt. Maar wat ik ook al zij in het andere topic is dat wanneer is iemand te dik. En die meningen verschillen nogal. Op de weegschaal staan vind ik te ver gaan.
Tigra_ schreef:ukje schreef:Nog een topic nice,
Ik ben wel van mening dat je als manege eigenaar mag zeggen of je iemand te dik vindt. Maar wat ik ook al zij in het andere topic is dat wanneer is iemand te dik. En die meningen verschillen nogal. Op de weegschaal staan vind ik te ver gaan.
Maar dan moet de manege eigenaar de persoon op woord geloven of moet die aan de hand van wat hij ziet die beslissing maken?
ukje schreef:Nog een topic nice,
ukje schreef:Nog een topic nice,
Als het niet nodig is, hoef je namelijk ook niks te zeggen. mistery schreef:ukje schreef:Nog een topic nice,
Je ziet toch snel genoeg wanneer iemand te dik is? Dat gaat niet zozeer om een mening, maar feitelijk om wat het paard kan dragen zodat het niet schadelijk is voor het dier. Lijkt me dat gemiddeld manege eigenaar wel weet wat voor paarden hij heeft staan en watdie aankunnen.
En imo is iemand te dik zodra het zijn of haar gezondheid kan schaden, maar dat hoort in een ander topic thuis
ukje schreef:Tigra_ schreef:
Maar dan moet de manege eigenaar de persoon op woord geloven of moet die aan de hand van wat hij ziet die beslissing maken?
Gewicht is prive daar hoeven vreemden niet naar te kijken , getalletjes op de weegschaal zeggen vrij weinig wat voor gewicht dat is.
Als er iemand die veel te zwaar is voor zijn lengte aankomt zie je dat heus wel hoor.
Tigra_ schreef:Dat weet ik niet als je als manege een limiet hebt van 90 kilo moet je ze wel op de weegschaal zetten want je kan dan iemand niet weigeren als ze er 89 wegen. Zelfde als iemand 91 weegt die mag wel geweigerd worden maar die 1 of 2 kilo's dat zie je niet op het blote oog. En gezien ergens de grens moet liggen vindt ik het persoonlijk voor de hand liggend. Daar hoeft verder alleen de manege eigenaar bij te zijn en hoeft niet heel de manege rond te gaan hoeveel iemand weegt en dat ze de weegschaal op moesten.
Zou oneerlijk zijn als iemand geweigerd wordt op het zicht terwijl die misschien lichter lijkt en een ander zwaarder. En je dus scheve gezichten krijgt waarom die wel terwijl die meer als mij weegt.
Maeve schreef:De manege eigenaar mag inderdaad zelf bepalen wanneer hij iemand niet op zijn paarden wil hebben, omdat deze te zwaar is. De paarden moeten nog langer mee, en als ze er te erg onder lijden houdt het gewoon een keer op... hoe hard dat ook aan kan komen voor die mensen, je moet eerst aan het dier denken.