manege bartels (mans)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:31

Jullie zijn behoorlijk negatief over manege Bartels, dit heb ik zelf helemaal niet ervaren.
Ik kijk net als Leonieswenny erg positief terug op de tijd bij Mans, het wat een erg leuke tijd.
Elke dinsdagavond, vrijdagavond en zaterdag de hele dag helpen en rijden. :)
Doordat niet elke pony even lief was, leerde je wél rijden! De stallen ed kunnen wel beter,
maar tov van een paar jaar geleden is de manege ook vooruit gegaan.
Er zijn zeker positieve kan van manege Bartels en die vergeten jullie :j

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:53

marleentje94 schreef:
Jullie zijn behoorlijk negatief over manege Bartels, dit heb ik zelf helemaal niet ervaren.
Ik kijk net als Leonieswenny erg positief terug op de tijd bij Mans, het wat een erg leuke tijd.
Elke dinsdagavond, vrijdagavond en zaterdag de hele dag helpen en rijden. :)
Doordat niet elke pony even lief was, leerde je wél rijden! De stallen ed kunnen wel beter,
maar tov van een paar jaar geleden is de manege ook vooruit gegaan.
Er zijn zeker positieve kan van manege Bartels en die vergeten jullie :j

Snap best dat niet alle pony's even makkelijk zijn tijdens het rijden en dat hoeft ook niet. Maar een pony die meerdere kinderen bijt/trapt door gewoon los in de bak te mogen lopen tussen de andere pony's, vind ik persoonlijk erg onverantwoordelijk. Vooral omdat je het wel hebt over kinderen van een jaar of 10...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:47

Het is al een wat ouder topic, maar wilde toch nog even reageren.
Ik heb ongeveer 10 jaar bij mans gereden, en mijn ervaring is dat als je er wat langer bent je tot de conclusie komt dat het toch wel mee valt. Het enige waar ik mee zat was dat de pony's niet hele dagen op het land konden omdat er niet genoeg land voor alle beesten was.
Ik vind zelf dat het drinkwater een beetje onzin is, ik ken zat stallen waar gewoon nog met emmers water rondgesjouwd wordt hoor! Heb daar zelf jaren de stallen uitgemest en water gegeven, dit deden we minstens 2 keer per dag en ze kwamen dan ook nog buiten waar een waterbak stond.

Wel ben ik het ermee eens dat de stallen in de loods echt niet meer kunnen. Dat zijn wel de paarden die het meest buiten komen, maar ze zijn inderdaad te erg. Jan (de fjord) ziet er inderdaad niet echt goed meer uit, maar dat beestje is al wel een jaar of 35!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:57

Ik kom er elke dag langs,maar uitgaande van wat ik er aan de buitenkant zie,zou ik er nooit gaan lessen.
Bij de weides is het stroomdraad een grote hangboel,sommige paarden staan met strotouwtjes om de nek of gevaarlijk grote halsters buiten. Daarnaast staan er soms dunne paarden,laatst stond er een klein C-tje (schat ik) met een veulen waarvan de ribben vanaf de kant van de weg te zien waren.(van de merrie dan hé).
Wat ik begreep worden buitenritten begeleid door een aantal jonge meiden van de manege (Dit was toen we een jaar of 2 geleden informatie in gingen winnen over buitenritten),vind ik not done. Maar dat is mijn mening.

Die Fjord kan ik (vanwege zijn leeftijd) helemaal inkomen,maar dat vind ik geen excuus voor hoe de andere paarden er soms bijstaan.....
Moet zeggen dat ik die Tuigers daar wel gaaf vind :j maar dat komt omdat ik gek ben van tuigers en Shires :')

Als je echt naar een manege wilt,kijk eens bij Stal 't Reelear of Manege Koldewee. (Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste)

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:03

Ik ben er afgelopen zomer met trektocht van reelaer geweest!
Er werd van te voren tegen ons gezegd dat wij niks mochten zeggen over hoe de paarden er bij stonden. Pas op de camping mochten we onze mond opentrekken!

En ik kan je zeggen, ik was echt in shock! zo erg heb ik het nog nooit gezien!
Ik kwam een van de stal gangen in lopen.. het was heel donker, het leek net een sauna en de stallen voor zover ik kon zien vielen bijna uit elkaar!

reelaer is een aanrader!

maaikielies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:19

ik geef de mensen gelijk dat het daar een zooi is en het er niet erg netjes uitziet,
maar wij doen ontzettend hard ons best de paarden daar zo min mogelijk onder te lijden!
Mans is een man van bijna 80 en kan dat dus allemaal niet meer zelf, daarom zijn wij er zoveel mogelijk in onze vrijetijd.

ik vind het daarom ook erg vervelend te lezen dat de mensen zo erg in shock zijn, want als iedereen daar langer zou lopen zou je zien dat de paarden daar hardstikke gelukkig zijn en iedereen heeft het daar erg naar z'n zin.
ook las ik dat mensen zeggen dat paarden daar met open wonden staan, wat absoluut niet waar is.
Mans gaat gewoon net als elk ander naar de dierenarts met zijn paarden wanneer hij ziet dat het niet anders kan!
de paarden/pony's komen ook gewoon bijna elke dag buiten of worden gereden.

ik begeleid met mijn vriendinnen vaak de buitenritten idd, maar niemand heeft er ook maar ooit moeite meegehad dat wij jonge begeleiders zijn en wij horen altijd positieve verhalen na de rit!

ik rij al 9 jaar heel tevreden bij mans en ga er nog steeds 3 keer in de week met veel plezier heen!
ik hoop dat ik mensen heb kunnen overtuigen dat wij daar heel hard werken en zo goed mogelijk voor de paarden en pony's proberen te zorgen!

voor de mensen die met een trektocht van het Reelear mee gaan hoop ik dat hun met een ander inzicht naar de manege gaan kijken want wij proberen altijd zo vriendelijk mogelijk te zijn naar de mensen van de trektocht, maar wat soms best lastig is als je de mensen vieze gezichten ziet trekken en verhalen hoort wat soms niet eens waar is.. terwijl die mensen altijd heel vriendelijk tegen ons zijn

(kijk a.u.b. is naar de foto's en je zult zien dat de paarden er niet slecht aan toe zijn!!
die fjord is al 32 dus valt te zien dat de paarden een hardstikke goeie gezondheid hebben)
http://www.manegebartels.nl/pages/paarden.php