Vergevorderde manegeruiters, waar halen jullie ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:14

Citaat:
Waar halen jullie je plezier uit bij het wekelijkse uurtje rijden?

Dat het paard net zo veel plezier uitstraalt aan het einde van het uur als dat ik mee heb.
En dan wil het wel eens voorkomen dat ik me paard, mits er een rijbaan vrij is, gewoon een uur los laat lopen en er rustig achteraan hobbel.
Mijn tijd, mijn kwartje.
En wat anderen er over denken?
:')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:31

Ik vind het leuk om iets te bereiken met de manegepaarden wat anderen niet zomaar kunnen.
Ik vind het wel jammer dat er geen uitdagende dingen worden gedaan of dat jij dus net dat beetje extra detail krijgt.

Anoniem

Re: Vergevorderde manegeruiters, waar halen jullie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:34

En naar wat voor dingen zou je dan op zoek zijn Arwen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:36

Niet alleen middendraf, maar letten op hoe ik vertrek in de middendraf. Kijken hoe het paard nog iets meer kan strekken.
Niet alleen schouderbinnenwaarts, maar ook hameren op de details.
Niet alleen aanspringen in de galop, maar ook op het mooi aanspringen in de galop.
gewoon de details :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:38

Ok, duidelijk!

Bedankt weer voor de toevoegingen!

koememoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:44

ik zelf heb een eigen pony maareh ik rijd de ene week springen en de andere week dresuur maar als privé les heb probeer ik eerst uit te zoeken wat voor een pony ik een beetje heb en wat zijn moeilijke kant is dan ga ik hem een beetje uitproberen en ik heb vaak ook nog wel de tijd om te kijken welke oefeningetjes ik het best kan oefenen vaak vind ik het erg leuk

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:42

Hier ook geen F16 (nu nog F9), maar doen wel wijken, schouderbinnen, keertwending, appuyeren in de les.
We doen het zeker niet elke week, het is niet zo dat dit als basis in de les zit zegmaar.
Bij mij in de les verschilt het nogal qua 'instellingen', de één is een echte boscrosser, andere springt het liefst elke week, de een houdt van de pittige paarden, en ikzelf ben het meest blij met een braaf paard en lekker vollop dressuren (ben ook de enige die wedstrijden rijdt).
De ene les zijn we vooral bezig met schouderbinnenwaarts, andere keer voorwaarts-neerwaarts, andere keer spelletjes of met de juiste nagevelijkheid. Af en toe wordt er ook aan ons gevraagd wat nou iets is wat we willen leren/willen herhalen.

Iedereen rijdt bij ons gewoon voorzichzelf, wel wordt er bijv. gezegt dat het de bedoeling is dat we een keer een kleine volte mee pakken, of juist stelling, dat we moeten wijken etc.
Ik ben zelf met het rijden bezig met (schijn)overgangen, zodat hij lekker aan je been wordt en lekker actief is. Mijn instructrise zegt dan gewoon of ik het goed doe, en wat er nog te verbeteren valt. Maar er zijn ook mensen in mijn les die gewoon lekker hun rondje rijden en daarmee lekker hebben gereden.
Verder vind ik het vooral fijn om vaak op dezelfde te rijden. Ik vind het gewoon leuk om van mezelf te merken dat ik sommige knopjes gevonden heb en dat ik een paard beter leer kennen, waardoor het rijden dus ook beter gaat. Als ik elke week op een andere zou moeten rijden is het veel moeilijker om in een uurtje de gebruiksaanwijzing te lezen, dus ook minder resultaat. Kijk, en de ene week heb ik ook zoiets van 'nou, we doen het rustig aan vandaag, we rijden lekker met lang teugeltje rond'.

Heb ik zo beetje alles genoemd? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:44

Ja hoor, heel compleet, thanks!