Hoeveel kost paardrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:06

Miss_Malfoy schreef:
Maar hoe bedoel je, vrije tijd?
Paardrijden doe je samen met een dier. Het is geen kwestie van de goedkoopste manege uitzoeken (waar ze wsl het slechtst behandeld worden) en dan met een goedkope (dus onveilige bedoel ik) cap iedere week een uurtje zo'n arm dier komen treiteren.

Als je echt wilt genieten moet je niet op de kosten kijken. Een manege met goed verzorgde dieren uitzoeken, waar zoveel mogelijk aan de behoefes van de paarden voldaan word, veilige en goede spullen aanschaffen, en ook investeren in jezelf, moeite doen om ze niet in de weg te zitten.
Anders koop je maar een hobbelpaard, da's pas goedkoop. ;)

Wil je gewoon goed voorbereid zijn en heb je het beste voor met de lesdieren heb ik niks gezegd uiteraard.

jeetje klinkt ook niet erg vriendelijk een goedkope manege hoeft geen slechte manege te zijn
ik zou gewoon eerst zelf kijken en dan zie je meestal zelf wel of ie slecht of goed is
(maare ik rij niet op een manege maar op mijn eigen paard)

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:09

ik zit nog op een goedkope manege ( in mijn buurt dan)

voor 10 lessen 132,50 voor 15+ ;)

goedkope cap 25/30 euro
laarzen ong 15 euro
rijboek verschillend maar je kan natuurlijk ook gwn in een spijkerbroek ;)
Laatst bijgewerkt door paardemaatje op 07-02-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:13

Miss_Malfoy schreef:
Maar hoe bedoel je, vrije tijd?
Paardrijden doe je samen met een dier. Het is geen kwestie van de goedkoopste manege uitzoeken (waar ze wsl het slechtst behandeld worden) en dan met een goedkope (dus onveilige bedoel ik) cap iedere week een uurtje zo'n arm dier komen treiteren.

Als je echt wilt genieten moet je niet op de kosten kijken. Een manege met goed verzorgde dieren uitzoeken, waar zoveel mogelijk aan de behoefes van de paarden voldaan word, veilige en goede spullen aanschaffen, en ook investeren in jezelf, moeite doen om ze niet in de weg te zitten.
Anders koop je maar een hobbelpaard, da's pas goedkoop. ;)

Wil je gewoon goed voorbereid zijn en heb je het beste voor met de lesdieren heb ik niks gezegd uiteraard.

Nou, dat valt wel mee hoor! Een goedkope manege is niet altijd slecht. Waar ik vroeger reed was helemaal niet duur, in vergelijking met andere maneges. We hadden dan wel geen binnenbak, maar de pony's stonden als het weer het toe liet altijd op de weide! In een grote groep wel te verstaan. Nou die hadden het echt niet slecht hoor!

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:19

Bij mijn manege kost een kwartaal kaart, 13 lessen, € 117,--
De prijs van kleding e.d. heb je zelf in de hand.

Veel plezier weer met paardrijden :)

1olivier

Re: Hoeveel kost paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:25

Genoeg :=

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:44

jemig, als een manege goedkoop is betekend dat niet meteen dat ie slecht is.

bij mij was is juist tegenovergestelde het geval, waar ik eerst reed was het duurder dan waar ik nu rij,
maar de paarden van waar ik nu rij, staan er stukken beter bij dan op mijn vorige manege vind ik.
Die op de 'dure' manege waren veel slechter aan het been, en allemaal overdreven happerig en trapperig tegenover de ruiter.

Dus ik denk maar dat je zelf even bij de maneges in jou buurt langs moet gaan.

waar ik rij kost het 110 euro per tien-ritten kaart.

Ellen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:09

13,50 per les

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:20

Wat een goedkope lessen allemaal.. wij hebben 22 -. per les! :j

loveeguess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:23

ik denkt dat het verschilt per manege

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:24

Goh, zal mn stalhouder eens op dit topic wijzen dat ie omhoog moet met zn prijzen ;)

Hier losse lessen 10 euro, 11 rittenkaart 100 euro (krijg je er dus 1 gratis)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:33

kun je niet een keer kijken bij de Heksenlaak in Barchem?of geven die geen manege lessen meer?wij hebben daar een aantal jaren op de camping gestaan en de pony ging altijd mee..paarden en pony's worden daar erg goed behandeld en er wordt goed les gegeven..

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:59

Ik meen te begrijpen dat je nog niet echt hebt gereden? Of ben ik verkeerd? Indien je nog niet hebt gereden, dan zou ik niet direct in de groep gaan rijden, dan ben je best dat je eerst enkele lessen privé leert om zo de basis te leren kennen. Een privéles kost bij ons 25 euro/uur. Groepslessen kosten 10 euro als je lid bent, en 12 euro als je geen lid bent.

Rijkledij maak je zo duur als je zelf wilt, maar ik vind het persoonlijk ook beter om te investeren in kwaliteit (en dan betaal je direct al heel wat meer). Vooral een goede cap vind ik belangrijk!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:03

Het hangt er een beetje vanaf waar je woont. Hier in de buurt kosten lessen al snel 15 a 16 euro per keer.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:52

Ik zeg wsl = waarschijnlijk, lezen beste mensen en niet blindelings de kudde volgen. ;)
Naar ik heb meegemaakt zijn slechte manege's vaak goedkoop in verhouding tot de betere maneges.
Dat kan voor jullie natuurlijk anders zijn.

_bloemetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:51

Ik denk dat het bij de meeste maneges rond de 15 euro per les is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:05

Dat jij dat hebt mee gemaakt MM, maakt het nog niet waarschijnlijk :n

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:19

Dat kan ik dan toch net zo goed van jou zeggen. :')
Maargoed ik begrijp dat mijn bericht als aanvallend werd beschouwd, sorry het was niet zo bedoeld. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:23

Ik zeg niet dat ik zoiets heb mee gemaakt, dus nee, ik zie niet hoe je dat dan net zo goed van mij kan zeggen :?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:25

Maar hoe kun je dan beweren dat het niet waarschijnlijk is? Onderbouw dat eens. Waarom niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:28

Waarschijnlijk houdt in dat het bijna zeker zo is. Dit baseer je op een aantal goedkopere maneges waar je bent geweest. Een aantal van de 100en en misschien wel duizenden maneges die NL rijk is. Het is dus niet meer dan een aanname.
En waarom zou ik met argumenten komen? Ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg niet dat het wel zo is, ik zeg alleen dat jou beargumentatie niet klopt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:48

Tja het is maar net hoe je waarschijnlijk interpreteerd...
Voor mij betekend het dat het niet altijd waar hoeft te zijn, dus ik zeg niet dat mijn mening ook echt 100 procent klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:19

Is het uberhaupt iemand opgevallen dat TS regelmatig online is maar niets meer post in d'r eigen topic? Zo groot zal die rijzin dus wel niet wezen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:50

Sonja schreef:
Is het uberhaupt iemand opgevallen dat TS regelmatig online is maar niets meer post in d'r eigen topic? Zo groot zal die rijzin dus wel niet wezen.

dat is waar! :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:00

Bij mijn manege moest ik eerst wat prive lessen volgen a 18,- per les. nu rij ik mee in de groepsles, dit kost mij 47 euro in de maand, uiteindelijk komt het neer op zo'm 12 euro per les.Onder de 16 is goedkoper bij mijn manege maar weet niet hoeveel. Materiaal hangt er vanaf wat je wilt. Als je tweedehands een broek en een paar laarzen op de kop tikt en niet zo'n bezwaar hebt tegen een paddestoelen hoofd ben je voor 70-90 euro denk wel klaar. wil je echter de blits maken kost het wel wat meer. Maar als je nog niet eerder gereden hebt zou ik niet zo heel duur beginnen misschien vind je er wel geen bal aan.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:08

Noord Groningen, volgens mij 6,50 per les. Met max van 7 in de les.
Wij rijden met 5.