Pony trapt/stijgerd in stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AntiSpatie

Re: Pony trapt/stijgerd in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:02

Misschien staat hij liever op de wei?
Als hij begint te steigeren en te bokken kan het goed zijn dat hij zich gewoon verveelt.
En inderdaad zou ik hem al een halster aandoen, Als een klein kind hier bij komt en hij steigert kan het kind makkelijk gewond raken.

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:07

Ja tuurlijk, ga hem maar lekker slaan met een zweep! ;(

Probeer vertrouwen te krijgen met dit beessie....

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:10

Dit is een probleem voor de eigenaar. Hij hoort deze pony te pakken. Niet kleine meisjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:12

Ik vind het nogal raar 1. zo'n pony op een manege staat, en 2. dat jij op de manege de paarden met een zweepje mag slaan op stal.. zegt al genoeg over de begeleiding en het toezicht daar :n Treurig verhaal.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 11:10

@ Jill1982: Als we dat met deze pony zouden doen, zou hij dus omhoog komen. Dat is het probleem.

@ WildWings: Ik zou het liefst nooit mijn zweep gebruiken, echt waar. Het is alleen het probleem, dat als zo'n pony je trapt het vaak heel hard aankomt.. Als het aan mij lag, zou ik nooit een paard slaan. En het paardje had een winterdeken om, en het was alleen een correctie tikje. Slaan kan je het niet eens noemen. Maar het gaat er mij om, dat die pony het 'afleerd' om te trappen, te bijten en te stijgeren.

@ femkesofie: Zoals ik hierboven al vertel, ik sla nooit een paard, en dit was enkel een correctie tikje.

@ AntiSpatie: Het punt is, deze pony is een expert in het ontsnappen uit zijn stal. Hij rent dan als een gek over het erf, bokkend. Als het beestje in de wei zou staan, zou het 2 kanten uit kunnen gaan. Of hij gooit al zijn energie eruit, en hij is braaf. Of hij rent even, gaat staan grazen, en als je met een halstertouw aan komt lopen gaat hij er alsnog bokkend vandoor. Dit is dus ook gevaarlijk als het die kant uit zou gaan.

@ BlueStar: Klopt, het probleem dat zou vast ergens in hem zitten, alleen zouden we een manier moeten vinden omdat naar boven te halen.. Maar een paard kan helaas niet praten..

@ purny: Zoals hier boven al staat. Het was enkel een correctie tikje. Het beestje is bij ons op stal ingereden, en verder niks ernstigs mee gemaakt.

Dus nog even voor de duidelijkheid: Het is een correctie tikje! Ik sla niet hard met de zweep, het is een tikje om aan te geven, dat hij dat niet moet doen! Maar aangezien ik niet bij een bokkende, stijgerende pony in de buurt kan komen, zou ik daar wat anders voor moeten verzinnen, en toen was mijn zweepje het handigst omdat dat namelijk wat langer is dan mijn arm!!!