Manege nieuwe regel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:24

Wat een bizarre regels. Ik zou in de stalgang echt niet op mijn sokken gaan lopen
Ik lees ook in de nieuwsbrief dat er na de 20e niet meer gereden is omdat het te koud zou zijn.
Ook al zo'n rare regel. De paarden hebben toch beweging nodig en in een binnenbak is de grond toch niet bevroren dus hoezo te koud om te rijden. Wordt er wel goed lesgegeven? Ik vind het maar een rare manege eerlijk gezegd.

janbouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:26

Wat een vreemde regel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:26

Als ik het goed lees is er een nieuwe, kennelijk kwetsbare, vloer gelegd, op bepaalde plekken: in de kantine, en in twee gangdelen. Ik kan met niet voorstellen dat over diezelfde vloer ook paarden lopen, want het uittrekken van de schoenen is bedoeld om die vloer te beschermen. Het lijkt me dus dat er een gangdeel is waar géén paarden staan, waar die nieuwe vloer is gelegd. En je kunt dan toch ter plaatse zien wáár die nieuwe vloer ligt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:27

Je gaat toch niet op je sokkevoeten door een stalgang heen lopen?
En als je een paard uit zn stal moet halen, moet je dan ook op je sokken de stal in?
Lekker als ie nog uitgemest moet worden. := En als ze op je tenen gaan staan?
En de schade die een paard met ijzers aan de vloer toebrengt is toch 100x erger dan iemand met schoenen?
Ik vind het zo absurd!

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:29

nu snap ik het berichtje.
ik snap dat ze zuinig met de vloer willen doen, maar bij de paarden op je sokken snap ik niet

Janine1990

Re: Manege nieuwe regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:31

Dus de paarden kan je ook niet meer uit de stal halen? Of moet je die eerst ook sokken aan doen???

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:31

Maar nu de regel hier dus vaststaat kunnen we deze alleen maar opvolgen.
En dan heb ik ook nog 'ns een probleem met mijn laarzen: Hoe ga ik nu de geur en het aanblik na het uitdoen oplossen?! |(
Ik heb dit type in 41:
Afbeelding
Denk ook dat ik misschien eens voor het paardrijden anti-zweetsokken moet aan gaan schaffen (en ja: die zijn al op de markt!). :o

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:32

Het is echt een vreemde regel, ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als een paard op mijn voet ging staan, omdat ik toevallig mijn schoenen uit moest doen. In de kantine kan ik het nog begrijpen, al hoeft dat bij ons ook niet. Mogen de paarden wel over die vloer lopen of moeten ze ook al sokken aandoen? Ik vind het in ieder geval heel erg vreemd en ik zou in ieder geval even overleggen of dat echt moet in de stalgang, want ik kan me niet voorstellen dat ze de veiligheid van de klanten in gevaar brengen, omdat ze toevallig een nieuwe vloer hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:34

Er is bij de schoenwinkel wel spul tegen zweetvoeten... Maar als ze zo nodig moeten zeuren over niet op schoenen (naaldhakken, oké), je bent op een manege, paarden stinken toch... Dus die zweetvoetengeur moet ook maar kunnen hoor... Vragen ze zelf om!

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 14:36

Janine1990 schreef:
Er is bij de schoenwinkel wel spul tegen zweetvoeten... Maar als ze zo nodig moeten zeuren over niet op schoenen (naaldhakken, oké), je bent op een manege, paarden stinken toch... Dus die zweetvoetengeur moet ook maar kunnen hoor... Vragen ze zelf om!
ik moet er niet aan denken: zomer en in de kantine |(

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:37

Ik vind het ook een hele rare regel.
Bij ons hoeven we ook niet in de kantine onze schoenen uit te doen. (wat ik wel zou begrijpen als het wel zo was).
Moeten de paarden hele de dag op stal staan? Dat is toch erger als die over de vloer heen loopt dat jij met je schoen aan?

Elzemiekevk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:39

Paardje1993 schreef:
Janine1990 schreef:

Haha nee inderdaad, wordt dan niet te harden daar :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:39

Ik vind het raar dat men een kwetsbare vloer hebben neegelegd bij een manege.
Er staat niks over een tijdelijke regel, maar in dat geval dan zou ik het gedeelte ook gewoon (dus tijdelijk) afsluiten..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:40

Paardje1993 schreef:
Janine1990 schreef:

Aaach joh, die eigenaren moeten in de oliebol zitten...
Minder klanten in de kantine, omzet draait terug (neem aan dat drankjes in de kantine betaald zijn), mag je vast je schoenen/laarzen snel weer aanhouden :P

Hoewel ik wel eens in de zomer een sportbroekje meeneem als ik ga rijden, zodat ik na het rijden meteen in korte broek kan schieten.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:41

Ja dat is wel een hele rare regel? := Wij mogen niet eens rondlopen op slippers ofzo bij de paarden. Lekker veilig ook?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:48

pernill schreef:
Gioyy schreef:
In de stallengang ? <-- die vat ik niet helemaal , dat is hartstikke koud !
in de kantine hebben wij het ook ;)

inderdaad, in de kantine vind ik het ook nog wel kunnen :j
maar in de stallengang ? lekker een paarden hoef op koude voeten :x

Dat kwam dus ook in mij op ...

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:59

hoe doen ze dat met paarden dan? moet je je paard met ijzers eerst sloffen aan doen voor je ze uit stal haalt.
Ik ben misschien een beetje simpel maar een schoen is lang zo hard niet als een hoef met een mooi nieuw ijzertje.
Op zo'n manege wil ik niet eens staan ......... maar ik ben dan ook een beetje simpel

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:02

pernill schreef:
Gioyy schreef:
In de stallengang ? <-- die vat ik niet helemaal , dat is hartstikke koud !
in de kantine hebben wij het ook ;)

inderdaad, in de kantine vind ik het ook nog wel kunnen :j
maar in de stallengang ? lekker een paarden hoef op koude voeten :x

In de katine vind ik nog wel te begrijpen
Maar in de stallengang ..
Bedoelen ze misschien niet in de zadelkamer ofzo ? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:07

Ik zie het voor me, men gaat zadels halen, laarzen uit voor de zadelkamer, laarzen aan als ze er weer uit komen... :+
Zet er dan van die stoffen sloffen met maatje veerpont neer, die gebruikt kunnen worden over de laarzen heen...

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 15:09

Ze zeiden dat paarden er weinig over lopen, maar de ruiters vaker. dit is ook ivm verkleuringen.
wat voor tips hebben jullie dan voor m'n aigles en kousen?
Anders zien jullie over 1 jaar wel vanzelf 'kantine X ergste zweetvoetengebouw 2011'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:11

Paardje1993 schreef:
Ze zeiden dat paarden er weinig over lopen, maar de ruiters vaker. dit is ook ivm verkleuringen.
wat voor tips hebben jullie dan voor m'n aigles en kousen?
Anders zien jullie over 1 jaar wel vanzelf 'kantine X ergste zweetvoetengebouw 2011'.

Verkleuringen zou je niet krijgen door op sokken te lopen????? :D
Wat een heldere lichten op jouw manege zeg... :P

Gewoon lekker zweten, gewoon alles er op aan laten komen...

Snap overigens niet hoe het een stallengang kan heten, als de paarden er niet overheen lopen, maar jullie wel... Hoe moeten die paarden de stal uit? :+

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:12

Wauwie, t wordt telkens gekker joh. Ik snap niet zoveel meer van jou manege..... :+

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:13

Wat een vreemde regel zeg, weet je zeker det het geen geintje is?
In de kantine snap ik wel maar in de stallen moet je gewoon voor je eigen veiligheid schoenen of laarzen kunnen dragen.
Je hebt toch ook van die speciale hoesjes of soort slofjes die je over je schoenen kan doen?
Misschien is dat wel een idee?

ijskast2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:15

Wat een bizarre regel, ik zie het al voor me. Wil je het paard uit zijn box halen, lekker op sokken de stro in, maar uitkijken dat je niet op de mest gaat staan. En als je vanuit de stalgang naar de bak loopt, moet je dan in de bak je laarzen weer aantrekken 8-) ? Dus eerst door het zand, dan je paard vasthouden aan de teugels en je laarzen met je sokken die inmiddels vol zand zitten weer aantrekken? :7. Is die manegebaas jullie niet voor de gek aan het houden :D ?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:16

Erg vreemd, je zou eerder denken dat die zware paarden met hoefijzers veel meer schade aanrichten dan het 100x heen en weer lopen van een ruiter op leren laarzen of wat dan ook. Ennuhhh... tis een manege, hoeft toch niet brandschoon en supernetjes te zijn? Pff... je druk maken om beschadigingen en verkleuringen...