Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan zou ik eerder een verzorgster zoeken. Dan weet je iig wat voor persoon er op je paard zit en hoe hij of zei rijd. ilse_dgraam schreef:Ik heb leasepaard, loopt af en toe in lessen
vreselijkkkkkkkkkk
vandaag weer; kop erop, links helemaal vast. ben ik half uur bezig voordat ze weer fijn is, ben ik zelf gefrustreerd. ja vanochtend heeft ze al in les gelopen
ahaaa fijn

Silver88 schreef:ligt aan de manege en het type paard. Ben het wel met de meeste eens. Vele manegeruiters rijden toch heel anders, en vaak zien instructeurs dat niet. Die willen alleen dat de ruiter goed zit en dat het paard binnen zo veel tellen in een andere gang zit. Maar dat is de ervaring die ik op mijn manege had. Dus nee, eigenlijk liever nietDan zou ik eerder een verzorgster zoeken. Dan weet je iig wat voor persoon er op je paard zit en hoe hij of zei rijd.

kehdra schreef:Ik zou het nooit doet omdat manegeruiters (99% ervan) niet de finesse hebben, waardoor je paard hardstikke stug word.
Daarnaast ook nog alle ondeugden die ze aanleren.. Nee mij niet gezien.
Kan er niet echt een voordeel van noemen...
kehdra schreef:Ik zou het nooit doet omdat manegeruiters (99% ervan) niet de finesse hebben, waardoor je paard hardstikke stug word.
Brookers schreef:kehdra schreef:Ik zou het nooit doet omdat manegeruiters (99% ervan) niet de finesse hebben, waardoor je paard hardstikke stug word.
Toch weer jammer dat vaak manegeruiters over 1 kam worden geschoren.. erg erg jammer.
Ik snap dat je je paard niet 'uitleent' aan de manegelessen omdat iedereen gewend is anders te rijden, maar ik vind het niet eerlijk dat er meteen weer geroepen wordt dat mensen dit niet doen omdat 99% van de manegeruiters niet kan rijden.

Steffi_x schreef:postitief: paard wordt rustiger, kost minder stalgeld
negatief: iedereen rijdt erop (ook beginners), ze gebruiken uw eigen zadel,...
als je het dan toch zou doen, niet in de kampenperiode, dan moeten ze elke dag 1x rijden en dan moet jij je aanpasse aan hun.
Ik had men paard op half pension laten zetten met de manege.
en ze hadden der alleen maar beginners opgezet, met gevolg-> alles opnieuw aanleren
kzou het zeker niet aanraden x