Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
peacehorses schreef:Sassy4barrel schreef:Dan kan ze het toch even voordoenIk denk dat zo iemand die zoiets zegt (om een paard met een zweep op zn hoofd te slaan) niet kan rijden en niet kan (en niet zou mogen) lesgeven. En als het aangeleerd gedrag is dan is het ook op een normale manier af te leren. En omdat hij een manegepony is hoef hij niet verkeerd gereden te worden. Daarvoor staat de instructeur in de bak om de ruiters het goed aan te leren en het paard geen pijn te doen en niet te hinderen. Dat lijkt deze instructeur niet te begrijpen plus zou het voor dit paard goed zijn om misschien door een goede ruiter een paar keer in de week bijgereden te worden. Sorry maar ik vind een paard met een zweep voor zn hoofd slaan Not Done!
Ze rijdt zelf wel Z2 met haar paard, en ze heeft ook haar niveau 4 (? of 3) in deurne gehaald, dus opzich zou ze gewoon moeten kunnen lesgeven. Ik snap dat het misschien wat veel gevraagd is om in de les even af te stappen en instructrice te laten galopperen en vervolgens weer om te wisselen, maar ik denk wel dat ze zelf er eens op mag gaan zitten buiten de lessen, of misschien eens een lesje meerijden om te kijken wat het probleem precies is.
Ik snap dat een manegepony niet verkeerd gereden hoeft te worden, maar wanneer je als pony meeloopt in zowel gevorderdenlessen als beginnerslessen van elk 10 man, dan zitten er best wat tussen die wel aan de teugels trekken en die wel stuiteren in draf.
.
Misschien moet ze nog eens een bijscholing doen want een paard tussen zijn oren slaan is niet iets wat je manege ruiters hoort te leren denk ik.aerdenhout1 schreef:Geweldige manege met een nog veel geweldiger instructrice die Deurne heeft gedaan en Z dressuur is!!
Van zo iemand kan je ten minste iets leren! Niveau van instructrice zegt mij al helemaal niets, en Deurne heb ik ook al geen hoge pet van op, dit verhaal bevestigt mijn gevoel alleen maar!
Ik zou het advies van Sassy-tbarrel opvolgen en volgende keer de geweldig lesgevende instructrice het voor laten doen!
Hemel Sassy..das toch geen naam zeg!Ik heb 3 keer moeten kijken voor ik hem juist had gespeld.
Sassy staat voor mn eerste echte barrel horse ; zo heette zij en 4 barrel voor Barrelracing 
peacehorses schreef:ilse86 schreef:laat ze zelf die paarden op de rails rijden voordat ze jullie erop zet. tuurlijk moet je ook met dit soort situaties om kunnen gaan, maar dit vind ik wel erg lomp...
Een van de twee pony's loopt ook in de zomermaanden regelmatig onder haar met buitenritten, en dan reageert hij wel goed. Ik weet niet wat het verschil dan is (hij rijdt dan onder een westernzadel, en voorop, maar dat zou in principe natuurlijk niet veel uit moeten maken).
Verder denk ik dat het ook niet goed zou zijn voor de pony als zij juist degene is die zegt dat je 'm maar een mep tussen z'n oren moet geven. Dan zou ze beter rustig de tijd kunnen nemen om uit te leggen hoe je ze zo paardvriendelijk weer vooruit krijgt. Dan loopt de les maar een paar minuten uit.
In mijn geval is het alleen al 5 jaar geleden, echt diep en diep triest dat dezelfde aanpak nog steeds gebruikt wordt...