Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rafiskatje10 schreef:Tat_jana schreef:ja nu ga ik dus wel bot met de deur binnen vallen terweil ik dat zo absoluut niet bedoel.
maar waarom zou je een paard persee willen belasten met dat gewicht ?
ik snap best dat het leuk is,, en je je ontspanning eruit gaat halen.. maar waarom niet een half jaar abbonnement bij de sportschool en dan je inschrijven bij een gewone manege ?
Nou, ik vraag me af waarom iemand met een maatje meer niet mag genieten van het paardrijden om zo ook het afvalproces te versnellen. Er zijn toch rassen die wel prima dit gewicht kunnen dragen en dat is dan ook mijn vraag. Jullie hoeven me niet te vertellen dat ik te zwaar ben en moet afvallen, dat zie ik zelf ook wel en ben ik ook al een tijd mee bezig en al veel resultaat geboekt.
rafiskatje10 schreef:Ik vind dat ik niet alleen dit vanuit mezelf bekijk, want ik geef ook aan dat ik snap waarom de manege deze beslissing heeft genomen en dat je altijd naar het paard moet kijken. Maar ik geloof erin dat er paarden/rassen zijn die dit wel kunnen hebben en daar ben ik naar opzoek.
rafiskatje10 schreef:Hier was ik dus bang voor, alleen maar commentaar of het nu wel of niet goed is met 100+ kg op een paard te gaan zitten. Mensen ik snap jullie, ik snap de manege, want je moet altijd in het belang van het paard kijken! MIJN VRAAG IS: ZIJN ER MANEGES DIE ZICH RICHTEN OP MENSEN MET OVERGEWICHT DIE OOK WILLEN PAARDRIJDEN??? Weet iemand dit? of zijn er maneges waarbij ze meer de wat grotere paarden hebben zoals Tinkers, Friesen etc? Geef je geen antwoord op 2 van deze vragen, dan graag niet reageren!!! Want deze reacties heb ik niets aan, dat is oud nieuws, dat weet ik nu.
@ Geeske: bedankt! Zal even kijken op de website en of het in de buurt is haha!

Ik kamp met hetzelfde probleem al wordt het bij mij gelukkig steeds minder qua gewicht. Heb nu zelf een KWPN'er van 1,78 en een ouderwetse haf
Beide kunnen ze het gelukkig makkelijk aan want hier is duidelijk naar gekeken. rafiskatje10 schreef:Ik vind dat ik niet alleen dit vanuit mezelf bekijk, want ik geef ook aan dat ik snap waarom de manege deze beslissing heeft genomen en dat je altijd naar het paard moet kijken. Maar ik geloof erin dat er paarden/rassen zijn die dit wel kunnen hebben en daar ben ik naar opzoek.
suuzepuus schreef:rafiskatje10 schreef:Ik vind dat ik niet alleen dit vanuit mezelf bekijk, want ik geef ook aan dat ik snap waarom de manege deze beslissing heeft genomen en dat je altijd naar het paard moet kijken. Maar ik geloof erin dat er paarden/rassen zijn die dit wel kunnen hebben en daar ben ik naar opzoek.
en als je nu eens alle maneges in de buurt afbeld? en je probleem voorlegd. wat ik hierboven al schreef, wij hadde vroeger een paar grotere, grovere paarden voor de zwaardere ruiters!
BelgenGek schreef:Ik weet niet of daar speciale maneges voor zijn!
ben zelf ook 100+ ik reed eerder kruising groninger, fjord
en later zelf een grote belg gekocht, waar ik nu helaas afscheid van moet nemen door blijvend letsel aan mijn arm.
Ik weet niet of jij de mogenlijkheid hebt
maar misschien zou je zelf een paard kunnen kopen/leasen
en daarmee bij een manege gaan rijden>?
verder ga ik niet reageren op de overige reacties,
want ik vind het bijzonder irritant als mensen antwoord geven op dingen
waar je niet om gevraagd hebt..
maar goed dat is bokt
Succes!
Roo_19 schreef:TsIk kamp met hetzelfde probleem al wordt het bij mij gelukkig steeds minder qua gewicht. Heb nu zelf een KWPN'er van 1,78 en een ouderwetse haf
Beide kunnen ze het gelukkig makkelijk aan want hier is duidelijk naar gekeken.
Ook ben ik heel erg van mening dat de manier waarop je rijdt heel veel invloed heeft. Als je misschien 100kg bent maar je rijdt correct is dat misschien wel beter als iemand van 60kg die in zn zadel stuitert.
Ik weet dat er in vorden geloof ik een stal is waar ze shires hebben. Hopelijk heb je er wat aan en succes meid. Ik snap je probleem en het komt vast goed!
suuzepuus schreef:Citaat:Bedankt, hier had ik om gevraagd haha! Nou nee, dat kunnen wij helaas financieel niet lijden, wel bedankt voor je reactie!
Misschien moet kje vraag nog eens nalezen dan....
Citaat:Bedankt, hier had ik om gevraagd haha! Nou nee, dat kunnen wij helaas financieel niet lijden, wel bedankt voor je reactie!
[/quote]rafiskatje10 schreef:Roo_19 schreef:TsIk kamp met hetzelfde probleem al wordt het bij mij gelukkig steeds minder qua gewicht. Heb nu zelf een KWPN'er van 1,78 en een ouderwetse haf
Beide kunnen ze het gelukkig makkelijk aan want hier is duidelijk naar gekeken.
Ook ben ik heel erg van mening dat de manier waarop je rijdt heel veel invloed heeft. Als je misschien 100kg bent maar je rijdt correct is dat misschien wel beter als iemand van 60kg die in zn zadel stuitert.
Ik weet dat er in vorden geloof ik een stal is waar ze shires hebben. Hopelijk heb je er wat aan en succes meid. Ik snap je probleem en het komt vast goed!
Bedankt!
Tat_jana schreef:oftewel je wilt alleen reacties die jou positief liggen en de negatieve kant van het verhaal wil je niet onder ogen zien..
ik stop bij deze met reageren,, jammer dat je het zo zwart wit ziet
rafiskatje10 schreef:MIJN VRAAG IS: ZIJN ER MANEGES DIE ZICH RICHTEN OP MENSEN MET OVERGEWICHT DIE OOK WILLEN PAARDRIJDEN??? Weet iemand dit? of zijn er maneges waarbij ze meer de wat grotere paarden hebben zoals Tinkers, Friesen etc?