Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Neem van mij aan, dat halsstrekken tot kniehoogte hoort, met en normaal contact op de teugel. Tever naar beneden is niet goed. Ik zal wel even zoeken waar het staat!

Citaat:En wanneer is halsstrekken dan een 9 of 10 waard?
Ervan uitgaande dat impuls, tempo, bla bla bla klopt, maar puur gekeken naar de hoofd/halshouding.
Moet bij een 9/10 de neus exact op kniehoogte en niet iets te hoog of te laag?
_10_ schreef:Daarom zeg ik al, dit is geen antwoord op mijn vragen maar een vergelijk van één combinatie.
Ik vroeg/vraag het in het algemeen
Dus nog een keer:Citaat:En wanneer is halsstrekken dan een 9 of 10 waard?
Ervan uitgaande dat impuls, tempo, bla bla bla klopt, maar puur gekeken naar de hoofd/halshouding.
Moet bij een 9/10 de neus exact op kniehoogte en niet iets te hoog of te laag?
Dacht dat juryleden conform het boekje moeten jureren? horse4fun schreef:Ik volg dit even want ook ik wil dit ook weten: Mijn paard liep bij de laatste B proef ook met neus op kniehoogte en ook ik kreeg een 5 met dus dat als commentaar... Ik snap het nietDacht dat juryleden conform het boekje moeten jureren?
kleinvosje schreef:_10_, uit mijn eerder gepost opmerkingen, waarin ik ALS VOORBEELD een combinatie aanhaalde, kun je opmaken dat het paard prima van mij lager mag zakken dan kniehoogte, maar dat dat niet automatisch een hoger cijfer betekent. Daar moeten alle andere voorwaarden ook bij gerekend worden...Zijn die ook allemaal goed, dan geef ik gerust die 9.
kleinvosje schreef:Ik ben niet te beroerd om het cijfer hoog te houden als het hoofd te laag is, maar dan wel met de opmerking dat als het hoofd op kniehoogte zou zijn gebleven, het cijfer nog hoger was.