Paard kan geen volte van tien meter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia_o

Re: Paard kan geen volte van tien meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:02

TS, heb je les?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:05

Wiwabalia schreef:
TS, heb je les?

:list: lezen.

Wiwabalia_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:06

Ja dus.. :D

AgataLIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:10

Sisi_96 schreef:
vinurr schreef:
Je zegt les te hebben, helpt je instructeur je dan niet?!

Nee, die schreeuwt alleen maar: laat hem niet naar buiten gaan!! Duw hem naar binnen!!
Dat doe ik dus, maar het is echt heel moeilijk. Mijn instructeur is niet echt van het tips geven.
Ik stuur, kijk waar ik heen wil, buitenbeen en buitenteugel, maar dat helpt gewoon niet. Met een tikje dus uiteindelijk wel, maar als ik dus zelf van de hoefslag af wil, moet ik mijn zweep aan de buitenkant hebben, maar als iemand anders van de hoefslag af gaat, moet ik mijn zweep weer aan de binnenkant hebben om hem tegen te houden. Hij is gewoon heel sterk.

Mischien kun je haar uitleggendat je wat meer tips wilt..of een andere zoeken....

suc6

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:18

De ts heeft les op een manegepaard bij de manege. Een andere instructeur is denk ik geen optie..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:28

Dan helpt het al behoorlijk om alleen maar privélessen te gaan rijden. Zodoende kan je, voor je gevoel, toch wat verder komen op een en hetzelfde paard (als je dat wil, anders alsnog op verschillende). Ze moeten wel wat meer tegen je zeggen dan.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:00

^^
Heel erg bedankt voor jullie tips, ik zal ze zeker gebruiken :D

& Mijn instructeur is een oude brombeer. Als ik hem vraag om uitleg, zegt hij gewoon. "hmg... gewoon goed sturen" ofzo. Het is heel irritant, want hij denkt gewoon dat het heel makkelijk is en dan doet ie alsof ik niet kan paardrijden.

Maar ik zit er over na te denken om naar een andere les te gaan. Want er is een instructeur die we krijgen als mijn instructeur er niet is, en die geeft wel hele goede uitleg als ik iets niet voor elkaar krijg.

PS: De laatste les heb ik op een ander paard gereden, en daar lukte het wel gewoon mee.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:05

Wiwabalia schreef:
TS, heb je les?

Ja, (7 jaar), maar wat is TS? (Je zei daarna ook: 'de ts heeft les bij een manege op een manegepaard...')

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:10

Topicstarter, jij dus.

Is er een mogelijkheid om voor vast bij die andere instructeur te rijden? Of anders op een heel andere manege? Op een gegeven moment (na 7 jaar manege-gehobbel) kan ik me voorstellen dat je behoefte hebt aan écht les. Zoek anders een leuk bijrijdpaard o.i.d.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:10

ts= topic starter

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:56

Sisi_96 schreef:
[***] schreef:
Je zegt les te hebben, helpt je instructeur je dan niet?!

Nee, die schreeuwt alleen maar: laat hem niet naar buiten gaan!! Duw hem naar binnen!!
Dat doe ik dus, maar het is echt heel moeilijk. Mijn instructeur is niet echt van het tips geven.
Ik stuur, kijk waar ik heen wil, buitenbeen en buitenteugel, maar dat helpt gewoon niet. Met een tikje dus uiteindelijk wel, maar als ik dus zelf van de hoefslag af wil, moet ik mijn zweep aan de buitenkant hebben, maar als iemand anders van de hoefslag af gaat, moet ik mijn zweep weer aan de binnenkant hebben om hem tegen te houden. Hij is gewoon heel sterk.

Ik zou toch eens voor jezelf na gaan of je wel tevreden bent over je instructeur. Je betaald zo'n persoon, en hij hoort je dan te helpen. Wanneer het op de ene manier niet lukt, zou hij het op een andere manier moeten uitleggen om te helpen. Schreeuwen helpt sowieso niet. :D

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 11:36

@ lizzle:
op de manege waar ik nu rijd, ben ik pas 2 jaar :P Maar eerst was het wel leuk, want toen waren er alleen mensen die heel goed rijden, maar nu komen er allemaal kleine meisjes die echt niet in gevorderd horen.

@ vinur:
Dat is waar

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:38

ik zou dan toch maar naar die andere les gaan want zo is het eigenlijk ook niet leuk

Wiesje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:48

Henkjan schreef:
Als je je paard nog niet eens fatsoenlijk van de hoefslag kunt sturen hoef je nog helemaal niet aan volte's van 10 meter te gaan denken. Als je je sturen voor elkaar hebt kun je weer een stapje verder gaan. :)

Mee eens, zo te horen ben je er gewoon nog niet helemaal aan toe.
En lijkt inderdaad wel op door de buitenschouder heen vallen.
Erg streng zijn op je buitenbeen en als dat echt niet lukt en het lastig is om je zweep telkens over te pakken, dan ga je gewoon met 2 zwepen rijden, tot ie luisterd.
En dan de hele les consequent, nooit opgeven, gewoon doorgaan en streng zijn!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:43

Dus als de ruiter niet capabel is om de zweep over te pakken, ga je er met twee rijden? Het is wel een manegepaardje, waar je in een groepsles niet teveel van mag en kan verwachten, vind ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 05:07

RT --> MA

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:49

Hmm..met twee zwepen rijden lijtk me nog moeilijker eigenlijk?

bal13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:08

ik vind 4 keer per dag veel te lang het is al zwaar voor een grote pony om 3 keer per dag te gaan en dan voor zo'n kleine pony dat is gewoon zielig

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:19

Hey

Volgens mij heb je het over een manege paard, daar je ook zo met andere paarden moet rijden. Niet kwaad te spreken over maneges, maar die paarden zijn ook niet allemaal even soepel als dat ze zouden moeten zijn.

Zou zeker je instructeur erop aan spreken, als die duidelijk kan aangeven, wat je misschien fout doet, dan kun je er pas wat mee en aan werken.

En anders inderdaad prive en misschien longeerlessen nemen. Veel succes.

Mijn ervaringen met manege instructeurs dat het allemaal wat algemener wordt uitgelegd. Maar de ruiter die er serieus meer verder wil, kan daar beter stopen en prive lessen nemen.

gr