Buitenrit manege Grol in Renesse.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:11

Echt een aanrader. Kom er echt al jaren, vroeger ook tijdens de vakantie om te lessen, maar nu alleen nu nog om afentoe een strandrit te maken. De paarden zien er goed uit, en worden goed verzorgd. De leiding is misschien wat apart, maar daar moet je gewoon doorheen prikken. Ze zijn best aardig!

rayo_de_sol

Re: Buitenrit manege Grol in Renesse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:13

ik ben er met sportdag heen geweest, het was zo leuk!
zoals Fjord29 al zegt de leiding is iid best raar, maar het is echt heel leuk

lovesmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:17

[quote="xQuint]
Citaat:
Balou is dan zeker een aanrader. :)
Het is een kleine bonte pony, hij is heel snel.
Volgens mij is het een kruising met een Welsh.
Hij heeft bruine vlekken en hele lichte manen en ook een lichte staart.
Fijne pony. :)

Die lijkt mij wel leuk :D thanks

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:43

Ik heb 2 keer een strandrit gemaakt en het was geweldig! :D Erg leuke paarden, goede en duidelijke uitleg en het zag er allemaal netjes uit. Zeker een aanrader dus :)

schatje500

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 14:54

ik heb 4 keer ofzo daar gereden,
De buitenritten op het strand voor
gevordere zijn erg leuk. Je gaat dan in ren
galop over het strand. Dat is
echt fantastisch.

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:42

ik heb daar met de les waar ik in rij een strandrit gemaakt, ongeveer in mei
wij vonden de paarden toch wel allemaal erg mager
de begeleiding was wel goed maar ze waren veel te groot voor de pony's waar ze op zaten.
ik zat zelf op een fjord met zebra benen , hij/zij ging niet zo hard als de rest mar het was wel erg leuk.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:45

Een fjord met zebrabenen? :P
Dat is juist een kenmerk van een fjord.
Bedoel je niet die grijzige?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:57

Ik ben daar 1x geweest en vond het verschrikkelijk....de paarden hadden allemaal drukplekken (zie witte haren op de plek waar het zadel ligt), zadel wat ik had (wintec) was helemaal gescheurd en voordat we weg gingen was het personeel erg onvriendelijk!! strandrit was echt niets aan, ze gingen wel hard maar dat is het?
De Haf waar ik op reed was kapot en bij aankomst op de manage mocht ik haar niet afzadelen want er stond alweer een nieuwe groep te wachten, bleh wat een leven hebben die paarden!

Nee de lol was er voor mij eigenlijk al af toen ik de veel te magere, vol drukplekken en ook nog eens in een stand waar ze niet in kunnen draaien de paarden zag staan voordat we vertrokken richting strand.....voor mij de eerste maar ook zeker de laatste keer!!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:18

Ik heb er vorig jaar een buitenrit gemaakt. Ik was er niet echt over te spreken. Sommige pony's zagen er nog wel goed uit en deden ook fijn mee. Waar ik op zat wou bijna niet vooruit.

Ook zaten bij veel paarden de zadels niet goed en waren ze veelste dun. Bij ons was dr ook iemand afgevallen en daarna werd er niet heel erg fijn gehandeld vondt ik.

shanonnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:34

ik vond het geweldig ben er nu 2x geweest! :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:57

Voor mij is het 1x en nooit weer!
We kwamen daar aan, paarden stonden al helemaal opgezadeld.
Het was gewoon jij op die, jij op die, niks geen ervaring gevraagd ofzo.
Ik zat op Macho(?). Een grote bonte iig.
Kan me niet veel meer herinneren van de rit, is een jaar of 3 geleden denk.
Wij hadden 1 rengalopje over het strand gedaan, me paard zette 3 passen toen moesten we al stoppen omdat iemand zijn paar dniet kon houden...
Onze begeleidster zat ook op mij te zeiken omdat mijn paard te hard ging en elke keer ging rollen in het water (paard was vet hoog en vet sterk voor een 13/14 jarig meisje).
Ook vond ik dat we heeeeeel erg kort op het strand waren, het was meer een dorpsrit dan een strandrit.
Vet lang door een dorpje sjokken voordat je eindelijk op het strand was.
Paard hoefden we ook niet zelf af te zadelen.
Mij zie je daar in elk geval niet terug...

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:44

ik vond het echt vreselijk:S lees mijn Topic

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:45

iirrssjjee schreef:
Voor mij is het 1x en nooit weer!
We kwamen daar aan, paarden stonden al helemaal opgezadeld.
Het was gewoon jij op die, jij op die, niks geen ervaring gevraagd ofzo.
Ik zat op Macho(?). Een grote bonte iig.
Kan me niet veel meer herinneren van de rit, is een jaar of 3 geleden denk.
Wij hadden 1 rengalopje over het strand gedaan, me paard zette 3 passen toen moesten we al stoppen omdat iemand zijn paar dniet kon houden...
Onze begeleidster zat ook op mij te zeiken omdat mijn paard te hard ging en elke keer ging rollen in het water (paard was vet hoog en vet sterk voor een 13/14 jarig meisje).
Ook vond ik dat we heeeeeel erg kort op het strand waren, het was meer een dorpsrit dan een strandrit.
Vet lang door een dorpje sjokken voordat je eindelijk op het strand was.
Paard hoefden we ook niet zelf af te zadelen.
Mij zie je daar in elk geval niet terug...

ik had dat paard ook en mijn rid was net zo waardeloos als die van jou:) lees mijn TOpc!

Za_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:28

Ik heb zelf redelijk positieve ervaringen met Grol.... Ik heb regelmatig strandritjes daar gemaakt en ook buiten het zomerseizoen ook een bezoek gedracht met Fjordendag.
In het hoogseizoen moet er simpelweg veel geld verdiend worden, de winter is het er rustig en dus minder inkomsten. De paarden staan bij mijn weten in de zomer 's avonds op de wei en worden bijgevoerd.

Qua paarden? Tja, op het strand zijn ze vaak heter dan in de bak. Logisch, open ruimte en een lang en leeg strand nodigd ook paarden uit voor een rengalopje. Verder fokken ze elkaar ook op, het blijven groepsdieren :+ ... Tuigage? De momenten dat ik er was zaten er stevige singelstoten aan, paste het redelijk goed en tja, door dat zand en zoute water gaat het leer er sneller lelijk uit zien, daar is niet tegen aan te poetsen.

De begeleiding? Tja, hoe vriendelijk zou jij zijn na een boel zeurende, vragende, sjorrende, niet begrijpende toeristen? :D Natuurlijk moet je proberen ten alle tijden zo vriendelijk mogelijk te blijven en ik heb ze NOOIT onvriendelijk meegemaakt, laat dat iig duidelijk zijn!

Gewoon proberen, je eigen ervaring is de beste graadmeter!