Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Storm76 schreef:Ik denk dat je eens aan de manegehouder kan vragen of hij het zadel na wilt laten kijken en ook de rug van de pony. Waarschijnlijk zit het daar niet helemaal lekker. Tanden zou ook kunnenof een combinatie van beide. Pony loopt niet lekker, en kan meer problemen gaan krijgen als er niks aan gedaan wordt.
dapphie123 schreef:Ik denk dat je eens aan de manegehouder kan vragen of hij het zadel na wilt laten kijken en ook de rug van de pony. Waarschijnlijk zit het daar niet helemaal lekker. Tanden zou ook kunnen of een combinatie van beide. Pony loopt niet lekker, en kan meer problemen gaan krijgen als er niks aan gedaan wordt....
dapphie123 schreef:Ik denk dat je eens aan de manegehouder kan vragen of hij het zadel na wilt laten kijken en ook de rug van de pony. Waarschijnlijk zit het daar niet helemaal lekker. Tanden zou ook kunnen of een combinatie van beide. Pony loopt niet lekker, en kan meer problemen gaan krijgen als er niks aan gedaan wordt....
riz95 schreef:Ik rij op een best jonge pony.
Hij rijd op zich lekker en heeft nette gangen, beetje slechte conditie
Ook is hij erg leergierig en pik snel dingen op.
Maar als ik hem rij doet hij heel raar met zijn hoofd.
Hij maakt zijn nek heel lang en houd zijn hoofd scheef, ook knarssetand hij met zijn bit in.
Waarschijnlijk heeft hij last van zijn tandjes die moeten wisselen, maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij zijn hoofdje normaal houd?
Lydia_ schreef:Als jouw instructrice zeker weet dat het aan zijn tanden ligt, kan je altijd nog eens vragen kwa de les van "Waarom doet mijn pony dit?" "- Door zijn tanden" "Ohh, kan ik dit oplossen?" "- Nee daarvoor moet de tandarts komen" "Heeft hij pijn nu?" Je zeg maar een beetje voor het domme houden..
Misschien niet de beste manier maar je laat haar antwoord geven op jouw vragen in de hoop dat ze zelf gaat bedenken dat het dier pijn heeft
Is goed. Ik rij vrijdag weer dus is zal gelijk even informeren en lekker door zeuren XDStorm76 schreef:Storm76 schreef:Ik denk dat je eens aan de manegehouder kan vragen of hij het zadel na wilt laten kijken en ook de rug van de pony. Waarschijnlijk zit het daar niet helemaal lekker. Tanden zou ook kunnenof een combinatie van beide. Pony loopt niet lekker, en kan meer problemen gaan krijgen als er niks aan gedaan wordt.
Ehmmm... volgens mij heb je mijn post overgenomen en iets aangepast???
.
Clairetjuhz schreef:TS :
Ik zie in je profiel dat je op manege de wittebrug rijd althans aan de paarden?
Om welk paard gaat het daar en welke lesgever heb je in ken het een beetje daar ik heb er een paar keer gereden?
eppie38 schreef:Clairetjuhz schreef:TS :
Ik zie in je profiel dat je op manege de wittebrug rijd althans aan de paarden?
Om welk paard gaat het daar en welke lesgever heb je in ken het een beetje daar ik heb er een paar keer gereden?
Ik hoop niet dat we hier een hetze tegen manege eigenaar gaan beginnen, advies geven is fijn maar als er naam en toenaam genoemd worden haak ik af, word daar altijd beetje naar van, Ts jammer als het wondje niet verzorgt wordt maar meld het bij de eigenaar en niet hier op bokt, ik ga verder houdt niet van dit soort topics sorry.
Aladinnetje schreef:Ik ga ook niet vertellen wie..
[/quote]
superwoman schreef:persoonlijk krijg ik een minder gevoel bij dit soort reacties van de instructrice. Je komt naar les om wat te leren en zo leer je natuurlijk niks.
Ik zou iig willen weten het hoe en waarom en wat er aan gedaan is. Verder lijkt het mij niet prettig voor beide om op die pony te rijden, er valt toch immers niet goed op te rijden
riz95 schreef:Er valt wel goed op te rijden. Het is alleen dat hij na ongeveer 20 minuten zijn hoofd schuin gaat houden.
Meestal stopt het weer na de galop en bij het uitstappen doet hij het weer.
Samy schreef:Ik ken er ook 1, die doet het om onder het werk uit te komen, want als hij netjes gereden word doet hij niks....