- Hoe vaak per week rijd u paard? 2x, 1x manegeles, 1x bijrijdpaard
- Is uw manege lid van de FNRS? nee
- Wat voor een systeem gebruikt uw manege m.b.t. het betalen van de rijlessen? Vaste klantenkaart 10 rittenkaart losse les contant automatische incasso
- Bent u tevreden over het systeem waar uw manege mee werkt m.b.t het betalen van de rijlessen? Ja, we kunnen pinnen op de manege anders had ik het lastiger gevonden. Je moet wel zelf bijhouden wanneer je kaart vol is
- Wat voor een soort manegebedrijf spreekt u het meest aan? (denk aan soorten instructie, maximaal aantal lessers per groep, kwaliteit manegepaarden etc.) Groepen ingedeeld op niveau van de ruiters, verschillende soorten paarden (verschillende rassen, leeftijden), gevarieerde lessen
- Wat vind u een betaalbare prijs voor een uur manegeles? 10-15 euro
- Waarom vind u dit een betaalbare prijs? paarden houden en instructeurs zijn nu eenmaal duur
- Bent u in voor cursussen welke onder deskundige begeleiding gegeven worden? ja, mits betaalbaar
- In wat voor een cursus zou u eventueel interesse hebben (denk aan poetscursussen voor kinderen, opzadelcursussen, toiletteercursussen etc.) ? toiletteren, wedstrijdgericht trainen, paardenmassage en speciele men/spring/cross cursussen
- Wat is uw leeftijd? 23
- Wat is uw geslacht? vrouw
- In welke provincie woont u? Brabant
GEEN_ZIN
Geplaatst: 05-01-10 17:58
millennium schreef:
Bedankt voor de vele reacties! Nou hopen op nog meer!
Bij mij is het trouwens alleen contant betalen, maar ik ben die ene weg vergeten te halen
Vanillia
Geplaatst: 05-01-10 19:19
- Hoelang rijd u paard? 10 jaar
- Hoe vaak per week rijd u paard? 1x op de manege, 1 tot 2x daarbuiten.
- Is uw manege lid van de FNRS? Ja
- Wat voor een systeem gebruikt uw manege m.b.t. het betalen van de rijlessen? Per kwartaal vooruit.
- Bent u tevreden over het systeem waar uw manege mee werkt m.b.t het betalen van de rijlessen? Ja
- Wat voor een soort manegebedrijf spreekt u het meest aan? (denk aan soorten instructie, maximaal aantal lessers per groep, kwaliteit manegepaarden etc.) Instructie tot L niveau, max. 6 lessers per groep, bij voorkeur geen doorgereden manegepaarden.
- Wat vind u een betaalbare prijs voor een uur manegeles? 10 tot 15 euro
- Waarom vind u dit een betaalbare prijs? Voor een uur paardhuur en instructie lijkt me dat niets teveel.
- Bent u in voor cursussen welke onder deskundige begeleiding gegeven worden? Ja
- In wat voor een cursus zou u eventueel interesse hebben (denk aan poetscursussen voor kinderen, opzadelcursussen, toiletteercursussen etc.) ? Niet dit soort cursussen, meer in de richting van instructie.
Ik heb de reacties op je beide topics samengevoegd, zodat nu alles bij elkaar staat op MA.
Anouk1605
Geplaatst: 07-01-10 18:55
Hoelang rijd u paard? 8,5 maanden
- Hoe vaak per week rijd u paard? 1/2/3 x per week
- Is uw manege lid van de FNRS? Nee. - Wat voor een systeem gebruikt uw manege m.b.t. het betalen van de rijlessen? Vaste klantenkaart 10 rittenkaart losse les contant automatische incasso
- Bent u tevreden over het systeem waar uw manege mee werkt m.b.t het betalen van de rijlessen? Aangezien het kleinschalig is, en niet eens een officiele manege is, zou ik niet beter verwachten . Het werkt overigens prima!
- Wat voor een soort manegebedrijf spreekt u het meest aan? (denk aan soorten instructie, maximaal aantal lessers per groep, kwaliteit manegepaarden etc.) Waar ik nu rij, ben ik erg te vrede. Het is zo klein dat we per 2 vaste mensen 1 paard hebben. Het zijn eigenlijk geen manege paarden, maar we hebben er wel een paar voor de beginners. Het is ook eigenlijk een handelsstal, dus er komen regelmatig nieuwe paardjes, veulen, moeilijkere paarden etc. Erg leuk. De halfuur lessen zijn niet groter dan 3 man. En de uurlessen niet groter dan 5. Enig nadeel is dat we alleen een buitenbak hebben. Dat zou nog verbeterd kunnen worden. Onze instructrice is een simpele meid van 20 die de opleiding net af heeft. Ze is hard, in haar uitleg en commentaar. Maar je leert er ongelofelijk veel van. De paarden zijn goed verzorgd, staan in de zomer 24/7 op de weide. Het harnachement is niet speciaal, je mag wel met eigen dek rijden en eigen halster gebruiken. Dat maakt het leuk, omdat je een vast paard hebt. (Tenzij je nog een beginner bent die nog vaak wisselt.. doe ik niet meer dus dat is fijn !:) ) Zo stel ik mij ook een manege voor.. Vaak is dat jammer genoeg niet.
- Wat vind u een betaalbare prijs voor een uur manegeles? 10 of 11 euro.
- Waarom vind u dit een betaalbare prijs? Een manege moet betaalbaar blijven voor mensen. Als je de prijs laag houdt, betekend het dat mensen misschien ook wel vaker zeggen van: ach, we geven eens 10 euro meer uit. Dan rijden we 2x deze week. I.p.v 15 tot 20 euro voor een uur. Dan zijn mensen sneller geneigd maar 1x per week te rijden 'vanwegen de kosten'.
- Bent u in voor cursussen welke onder deskundige begeleiding gegeven worden? Jazeker!
- In wat voor een cursus zou u eventueel interesse hebben (denk aan poetscursussen voor kinderen, opzadelcursussen, toiletteercursussen etc.) ? Poetscursussen, zitlessen, opzadelcursussen, toiletteercursussen, etc. Want Hoe meer er te leren valt, hoe beter.
- Wat is uw leeftijd? 17
- Wat is uw geslacht? vrouw
- In welke provincie woont u? Limburg (nl)
xdniesje
Geplaatst: 07-01-10 19:05
- Hoelang rijd u paard? 8 jaar - Hoe vaak per week rijd u paard? 1x 1- Is uw manege lid van de FNRS? ja - Wat voor een systeem gebruikt uw manege m.b.t. het betalen van de rijlessen? 10 rittenkaart
- Bent u tevreden over het systeem waar uw manege mee werkt m.b.t het betalen van de rijlessen? Jawel - Wat voor een soort manegebedrijf spreekt u het meest aan? (denk aan soorten instructie, maximaal aantal lessers per groep, kwaliteit manegepaarden etc.) De paarden moeten het liefst verschillende kwaliteiten hebben, zodat je van alles iets leert. Instructie moet ervaren en rustig zijn, en de paarden door en door kennen. De lessers ligt aan de bak, en hoever de ruiters zijn. Maar liever niet meer dan 10.. - Wat vind u een betaalbare prijs voor een uur manegeles? Ongeveer 11 euro - Waarom vind u dit een betaalbare prijs? Veel aandacht krijg je niet tijden een normale manege les, dus eigenlijk huur je alleen maar een paard. - Bent u in voor cursussen welke onder deskundige begeleiding gegeven worden? Dat zeker! - In wat voor een cursus zou u eventueel interesse hebben (denk aan poetscursussen voor kinderen, opzadelcursussen, toiletteercursussen etc.) ? Al bovenstaande. En gewoon echt de dagelijkse verzorging wil ik kennen, wat te doen bij ziekte en hoe te herkennen, aparte springlessen of voltige lessen, etc. - Wat is uw leeftijd? 15 jaar - Wat is uw geslacht? Vrouw - In welke provincie woont u? Zuid Holland
joycie81
Geplaatst: 08-01-10 21:28
- Hoelang rijd u paard? 15jaar
- Hoe vaak per week rijd u paard? 2a3keer
- Wat voor een systeem gebruikt uw manege m.b.t. het betalen van de rijlessen? Vast maandbedrag dat overgemaakt moet worden op de rekening of contant betaald wordt. (contant gebeurd bijna nooit)
- Bent u tevreden over het systeem waar uw manege mee werkt m.b.t het betalen van de rijlessen? Ja zeer tevreden, vaste data om geld over te maken...vakanties en dichte dagen zijn al meegerekend dus er wordt 12mnd hetzelfde bedrag overgemaakt.
- Wat voor een soort manegebedrijf spreekt u het meest aan? (denk aan soorten instructie, maximaal aantal lessers per groep, kwaliteit manegepaarden etc.) Vriendelijke manier van rijden. Paardenwelzjin staat op eerste plaats. Gediplomeerde instructie die goed naar ruiter + paard kijkt. Max 8 in les. Paarden die allemaal hun eigen karakter kunnen benhouden, geen automaatjes!
- Wat vind u een betaalbare prijs voor een uur manegeles? +-12 a 15euro
- Waarom vind u dit een betaalbare prijs? Instructie moet betaald worden en er moet ook geld overblijven om de paarden van te eten te geven etc. Duurder is niet reeel, dan wordt het een rijkensport ipv een sport voor iedereen.
- Bent u in voor cursussen welke onder deskundige begeleiding gegeven worden? Ja
- In wat voor een cursus zou u eventueel interesse hebben (denk aan poetscursussen voor kinderen, opzadelcursussen, toiletteercursussen etc.) ? Poets en opzadelcursus, paardenwelzijncursus,
- Wat is uw leeftijd? 22
- Wat is uw geslacht? Vrouw
- In welke provincie woont u? Utrecht
Hermelijn
Geplaatst: 10-01-10 18:15
- Hoelang rijd u paard? 12 jaar
- Hoe vaak per week rijd u paard? 1x
- Is uw manege lid van de FNRS? Ja
- Wat voor een systeem gebruikt uw manege m.b.t. het betalen van de rijlessen? 10 rittenkaart losse les contant
- Bent u tevreden over het systeem waar uw manege mee werkt m.b.t het betalen van de rijlessen? Nee, ik betaal liever niet contant maar dat is de enige methode om te betalen.
- Wat voor een soort manegebedrijf spreekt u het meest aan? (denk aan soorten instructie, maximaal aantal lessers per groep, kwaliteit manegepaarden etc.) Paarden moeten van goede kwaliteit zijn, liefst ex-sportpaarden. Gediplomeerde instructie die echt de tijd voor je neemt, met een maximum van 8 ruiters in de les. Mogelijkheid om verschillende disciplines te oefenen (dressuur, springen, western etc.).
- Wat vind u een betaalbare prijs voor een uur manegeles? 10-15 euro.
- Waarom vind u dit een betaalbare prijs? Daarboven zou ik het het niet meer waard vinden om elke week veel geld uit te geven voor een uur les.
- Bent u in voor cursussen welke onder deskundige begeleiding gegeven worden? Als de manegepaarden ervoor gebruikt kunnen worden zonder een exorbitant hoge prijs; zeker.
- In wat voor een cursus zou u eventueel interesse hebben (denk aan poetscursussen voor kinderen, opzadelcursussen, toiletteercursussen etc.) ? Een soort basiscursus paardenhouden (hoe veel voorkomende ziektes herkennen en behandelen, waarom welk voer en welke hoeveelheid, etc.), zitcursussen die ook je houding behandelen als je niet op het paard zit.
- Wat is uw leeftijd? 23
- Wat is uw geslacht? Vrouw
- In welke provincie woont u? Limburg
floorsil
Geplaatst: 10-01-10 18:29
- Hoelang rijd u paard? 15 jaar
- Hoe vaak per week rijd u paard? 1x p/w
- Wat voor een systeem gebruikt uw manege m.b.t. het betalen van de rijlessen? Vaste klantenkaart 10 rittenkaart losse les contant automatische incasso
- Bent u tevreden over het systeem waar uw manege mee werkt m.b.t het betalen van de rijlessen? ik zou liever met een automatische incasso werken.
- Wat voor een soort manegebedrijf spreekt u het meest aan? (denk aan soorten instructie, maximaal aantal lessers per groep, kwaliteit manegepaarden etc.) een instructeur die diploma heeft en veel ervaring met verschillende niveau's, verschillende manege paarden en pony's. dat de paarden in een kudden worden gehouden, en op de wei komen in de zomer maanden. liefst rond de 6 -10 personen in een les
- Wat vind u een betaalbare prijs voor een uur manegeles? 12 euro per uur.
- Waarom vind u dit een betaalbare prijs? omdat je toch in een groep les krijgt. en dus niet alle individuele aandacht krijgt.
- Bent u in voor cursussen welke onder deskundige begeleiding gegeven worden? ja
- In wat voor een cursus zou u eventueel interesse hebben (denk aan poetscursussen voor kinderen, opzadelcursussen, toiletteercursussen etc.) ? wat handig zou zijn voor de kinderen een opzadelcursus, verder voor oudere ook cursusen over de bewegingen van het paard en ruiter. en extra informatie over het rijden en de oefeningen zelf.
- Wat is uw leeftijd? 22 - Wat is uw geslacht? vrouw - In welke provincie woont u? Zuit-holland