mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: mag je bij jullie met je eigen dekje rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:33

Ben het met Mjay eens. Zoals ik al zei kunnen de meeste kinderen het goed met elkaar vinden, maar heb ook al anders geweten. Kinderen die op kamp een pony moesten delen, en dan was het heel het kamp zware ruzie, omdat ze allebei hún setje op het paard wilde enzo..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:41

ik denk toch ook dat niet elke ruiter even kundig is met het aanpassen van een hoofdstel, moet toch niet fijn zijn voor een pony om een te groot of een te klein hoofdstel te dragen, en wat nou als de kinderen ook nog gaan bondageren? met die dekjes kan dan wel niet zoveel fout gaan maar ik zie het nut gewoon niet... waarom zou je dat nou willen? gewoon voor het hebben? beetje zonde van het geld....

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:42

Eigenlijk doet niemand dat bij ons, behalve ik :') , ik heb een eigen dekje, maar het is dan ook mijn bijrijdpony die van de manege is.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:10

xXEviIXx schreef:
Mies schreef:
Volgens mij besef je je niet helemaal wat het nut is van een dekje. :?

zou jij het dan niet leuk vinden om met een mooi schoon dekje te rijden ipv. een oud 1 kleurig manegedekje die al jaren word gebruikt?

Dan weet ik niet op wat voor manege jij rijdt, maar de maneges waar ik ben geweest waren alle dekjes stuk voor stuk gewoon netjes. Waar ik rij worden ze ong. 1 keer in de 3 weken gewassen, in de zomer zelfs wekelijks. Zegt dus meer iets over jouw manege dan over maneges in het algemeen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:19

'k Heb 1 keer een eigen dekje gebruikt voor onderlinge wedstrijd en dat mocht gewoon, maar ik vind het niet handig om voor elke les een eigen dekje mee te nemen

En verder ben ik er ook niet zo'n fan van om eerst een dekje te gebruiken op een manegepaard en daarna weer mee te nemen naar mijn eigen paard

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:34

ik vind hoofdstellen en zadels echt overdreven..
maar dekjes... tja... wat maakt het uit ?
als die mensen dat nou leuk vinden ?

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:43

Op een manege waar ik met mijn paard naar de springles ging daar doen de meisjes ook ieder zijn eigen dekje en peesjes gebruiken, zelf dacht ik oh das niet zo handig want die pony's en paarden lopen meestal twee uur achter elkaar. Dus toen ik ze zag wisselen met het dekje en kapjes vond ik dat niet een goed plan. Het kost tijd en de een legt het zadel er niet zo goed op als de ander, maar voor de ruitershop is dit wel weer oke :9

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:49

ik denk dat het wel zou mogen maar het kan niet als je je pony overneemt of die word overgenomen en eigenlijk word het nooit gedaan ze hebben hele goede dekjes alleen met wedstrijden word het gedaan

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:54

Hier hebben de dieren hun eigen zadel en hoofdstel en dekjes, maar als de ruiters hun eigen dekje willen gebruiken, geen probleem. Dit wordt het wel als het dekje op allerlei pony's gebruikt gaat worden zonder wasbeurten tussendoor. Dan gewoon het eigen dekje gebruiken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:58

Bandageren mag bij ons zowiezo niet.
Veel te gevaarlijk, omdat de meeste manegeruiters niet goed kunnen bandageren.

Eigen dekjes worden hier toegestaan, al vind ik het persoonlijk onnodig, maar mensen moeten het helemaal zelf weten.

Op zich kan ik ook wel snappen dat het leuk is om paardenspullen te kopen, en als je geen eigen paard hebt, je deze dus op de manegepaarden gebruikt.
Maar ik zou het zelf zonde van mijn geld vinden,zou er dan (als ik manegeruiter was) liever een mooie en fijne rijbroek voor kopen.

lovemyhorsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:01

volgens mij zou het af en toe wel mogen
maar ik heb het alleen een paar keer op wedstrijd gezien.
Laatst bijgewerkt door lovemyhorsee op 25-12-09 14:35, in het totaal 10 keer bewerkt

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:01

Ik snap het wel, die kleine kinderen die helemaal paardengek zijn, en die van de centjes van opa en oma een leuk dekje kopen..

Ik zou het wel snappen maar ik zou als ik een manege had ook niet al die setjes (en hier spreekt dan een setjesverslaafde := ) moeten hoor.
Zou eigen dekjes alleen met wedstrijden ofzo willen.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:05

Bij mij mag het,
maar vind het een beetje zonde van mijn geld.. Koop d'r liever iets nuttigs voor..

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:06

In principe hebben de paarden en pony's op de manege waar mijn dochter rijdt allemaal een eigen dekje. Er zijn wel kinderen die een eigen dekje erop leggen, en daar wordt niet moeilijk over gedaan. Er is inderdaad alleen een probleem als één van de paarden/pony's schimmel krijgt, zoals afgelopen zomer, dan heb je gelijk een enorme besmetting :(

Ook zijn er wel kinderen die een eigen hoofdstel hebben, maar dat komt voornamelijk omdat een aantal manegepony's ook gebruikt wordt voor wedstrijden (onze ponyclub heeft een helehoop manegeruiters als lid/wedstrijdruiter). Deze kinderen rijden dan met hun eigen hoofdstel op één bepaalde pony zeg maar.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 14:07

bij ons mag je pas bandageren als je zo'n cursus op de manege hebt gedaan. maar de meeste kleine kinderen hebben dat soort dingen niet omdat ze alleen dressuren en ik springe en dan moet je peesjes of bandages omdoen.

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:08

bij ons mag je zelf kiezen welk dekje

_Annee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:44

Bij ons mag je meestal zelf kiezen of je het doet of niet.
Onze paarden lopen soms 2 uur achterelkaar en als je dan een eigen
dekje hebt en die weer moet omwisselen is dat niet zo handig :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:31

Bij ons op stal mag het niet.
De paarden/pony's hebben allemaal hun eigen (zelfde) dekje, en je mag in principe niet met je eigen dekje/ander spul rijden tenzij je een paard least.
Vind het zelf ook onnodig. Je rijdt als het goed is niet iedere week op hetzelfde paard, en vaak maar 1 keer per week.
Bij ons zijn er bijna altijd wel 2 of 3 lessen aansluitend achter elkaar, dus dan zou je geluk moeten hebben dat jouw paard/pony waarop je bent ingedeeld niet de les voor/na jou zou rijden.
Zelf heb ik alleen een eigen halster (gekregen) en poetsspullen, die ik alleen in geval van wedstrijden gebruik omdat er dan een te kort aan halsters /poets spullen is omdat heel veel mensen ze dan op hetzelfde moment gebruiken.

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:37

Ja, dat mag en ik doe het ook. Je mag bij ons ook je eigen borstels, halsters en als het nodig is beschermers gebruiken. Zelf gebruik ik alleen mijn eigen dekje, borstels en halster, gewoon omdat ik dat leuk vind. Die groene manege dekjes :roll: .

En als een pony wordt over genomen, blijft je dekje (en/of beschermers) liggen, pech gehad. Mensen leggen hem dan op de wasplaats en ze balanden af en toe eens in ene kluisje als er te veel liggen (van eigen dekjes dan). Of je moet wachten tot je paard klaar is met rijden.

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:41

Hier hebben de paarden een vast dekje en als je zelf een dekje hebt mag je die altijd op met rijden maar daarna moet het vaste dekje weer onder het zadel gelegd worden. Ook bij wedstrijden gebruiken de meesten hun eigen dekje op hun pony. Er zijn een paar meisjes die heel veel dekjes hebben dat vind ik onzin. Ik heb een verzorgpony en 1 dekje en anderen hebben er geen en hebben er een stuk of 10 :P

@ Wibo, wij hebben hier ook groene dekjes en het gaat ongeveer hetzelfde als bij jouw manege met borstels en peesjes en halster en dat soort dingen :o

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:19

Op de manege waar ik rij maakt het allemaal niet veel uit.
Je mag met eigen dekjes rijden, een eigen zadel kopen als je daar behoefte aan hebt, eigen hoofdstel.. gewoon alles ;)
Het maakt allemaal niet veel uit.
Ik rij zelf ook met eigen dekjes. Maar een zadel of hoofdstel gaat me echt te ver!
Bij ons rijden de pony's meestal maar 1 uurtje, dus als je met eigen spullen rijdt is het ook niet zo'n gedoe.
Je mag bij ons ook gewoon kiezen op welke pony je wilt, dus als je wil rij je elke week op dezelfde :D

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:24

Bij ons mag je gewoon het dekje van de manege of je eigen dekje gebruiken.
Meestal gebruiken de mensen in de springles eigen dekjes/peeskappen/uitrijdekens enz.
Ikzelf heb ook eigen dekjes, en soms gebruik ik ze met springen en soms niet.
Maar ik zou nooit een eigen hoofdstel kopen, ik denk dat ze daar ook niet zo blij zijn bij ons op de manege. ;)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:54

k heb wel redelijk veel dekjes en 1setje en een zadel...... ( behalve hoofdstel en (winter- of zweet)dekens). al rijd ik ook op een manege, maar echt heeel zelden op manegepaarden of pony's ( worden niet gebruikt in de gevorderde lessen) en rijd op de paarden van een vriendin van mijn ma. dus ja soms verwachten ze van me dat ik mijne eigen spullen gebruik

_Gabrielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:07

Bij ons hebben de paarden allemaal een eigen dekje. Dus is het niet nodig om een ander dekje er onder te leggen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:18

Jeaninee_Ier schreef:
Op de manege waar ik rij maakt het allemaal niet veel uit.
Je mag met eigen dekjes rijden, een eigen zadel kopen als je daar behoefte aan hebt, eigen hoofdstel.. gewoon alles ;)
Het maakt allemaal niet veel uit.
Ik rij zelf ook met eigen dekjes. Maar een zadel of hoofdstel gaat me echt te ver!
Bij ons rijden de pony's meestal maar 1 uurtje, dus als je met eigen spullen rijdt is het ook niet zo'n gedoe.
Je mag bij ons ook gewoon kiezen op welke pony je wilt, dus als je wil rij je elke week op dezelfde :D

Zadel ook? :oo
Dat lijkt me dus echt niet goed voor die paarden.. :\