Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:11

Hahah ik zag dit topic en dacht: "Hee, die kopieer ik ff in het GHVJ topic voor Anne!" Toen zag ik dat jij hem zelf geopend had. :')

Persoonlijk vind ik € 100,-- erg veel. Ik zou meer in de richting van € 75,-- denken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:46

Het is leuk dat ze je de kans bieden om met dit paard wat te bereiken maar ik zou wel duidelijk maken dat als je er extra voor gaat betalen dat je er ook nut van wilt hebben. Dus: vaste dagen afspreken dat het paard geheel voor jou ter beschikking staat, want je betaald er immers voor. Jij wilt ook waar voor je geld. En anders moeten ze het maar gratis doen als tegenprestatie voor alle hulp die je bied :P

Ik betaal voor mijn lease paard 245 euro (100% lease, dus alleen voor mij en geen manegelessen voor haar). De stalling bij ons op stal voor pensionners is 200 euro. Ik betaal dus eigenlijk 45 euro lease en 200 euro stalling.

@anthea: Wat krijg jij voor die 130 euro? wat zijn de faciliteiten bij jou op stal? Wat komen er nog aan kosten bij? En wat betalen pensionners bij jou op stal? Die informatie maken het plaatje wel compleet.
Bij exact dezelfde faciliteiten, mogelijkheden etc. is een lease paard dat 250 euro kost als een pensionner 200 euro stalling betaald goedkoper dan een lease paard dat 250 euro kost als een pensionner 150 euro stalling betaald.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:49

Kheb een vraag :D
Wa versta je onder een paard lease?
Ben van België, en ken die uitdrukking ni xD

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:52

bij ons op de manege kost het 225 per maand maar das een luxe manege k zou ongeveer 150 doend as wel redelijk

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:25

bij ons is een lease pony voor 3 dagen in de week 155,-

Rosmoov

Re: Wat is een redelijk bedrag? (Paard leasen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:29

hier betaal je gewoon 280 euro in de maand ...stalling voor eigen paard is nog goedkoper ook...en er zijn er echt veel die er 1 leasen....sorry hoor maar vind 280 euro echt absurd ...ookal mag je het beschouwen als je eigen paard...ja leuk en aardig maar 280 euro pffff...vind 100 euro ook wel redelijk ...zou iets minder kunnen zijn maar zeker niet meer

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:30

Poeff wat een bedragen hier :x
Ik zou 75,- een mooi bedrag vinden zeker als die nog in de manegelessen blijft lopen :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:53

De meeste van jullie halen een lease paard en een verzorgpaard door elkaar!

Lease is dat je een paard van iemand anders, en dat kan prive of van een manege zijn, als je eigen paard mag/kan beschouwen. Dat wil dus zeggen dat alle kosten voor rekening komen van diegeenn die het paard least en daar bovenop ( meestal) nog een bedrag betaald voor de aanschafprijs van het paard.
Dus eigenlijk net als een auto leasen.
OP een manege zijn de kosten dan ook bijna altijd de prijs van de pensionstalling, met daar bovenop nog eens een huur bedrag voor het paard. En logisch, want een goed manege paard brengt in de les vaak meer op dan verleasen.
Natuurlijk mag zo'n lease paard dan niet meer in de les meelopen.
Voordeel is...dat als het paard kreupel zou worden, de manege eigenaar een ander paard moet "geven" Prive moet dat onderling afgesproken zijn.
Geen enkele manege eigenaar zal een goed manege paard voor b.v 100 euro per maand willen verleasen, als deze niet meer in de manege lesssen kan mee lopen, simpelweg omdat je geen paard kan onderhouden van 100 euro per maand.
Elke manege klant die er bij komt leverd extra inkomen op, terwijl het paard niet meer gaat kosten.
Vandaar dat leasen op een manege altijd vrij duur is, omdat er een paard wegvalt en er misschien een ander paard moet worden aangeschaft.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 16:59

Bij mij op de manege werden vrij veel paarden verleased maar deze werden ook nog in de lessen gebruikt. Afhankelijk van de hoeveelheid dagen die de leaser kwam natuurlijk.

Dus als dit ook zo is bij de TS en ze wil het maar voor 3 dagen dan zou ik het ook rond de 100 euro houden. Meer zou ik er niet voor overhebben.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:02

Maar dan is het in mijn ogen geen lease!
Lease is het complete zeggenschap over dat wat je least en als dat maar voor 3 dagen is, dan huur je gewoon een paard voor bepaalde uren.
Hier kan dat ook, maar ik noem het dan 1/2 pension.

floor44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:12

Als het paard op elk moment ook nog in de les kan vind ik 100 euro echt wel de max.! Er van uitgaande dat de manege verder alles blijft betalen (eten, hoefsmid etc) kost het m echt niet meer dan 75 euro per maand om het paard te onderhouden lijkt me! Dus dan heeft ie een 'gratis' paard (qua onderhoud) die ook nog eens in zijn lessen loopt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:18

Mij was aangeboden om voor 350 :7 euro per maand een paard te leasen, zodat ik het kan leren kennen, met incl. half uur les 1 x per week, hahaha die is gek, doe ik natuurlijk niet hahaha.

Ja ik vind het te gek hoor een eigen paard is nog goedkoper per maand.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:31

0.5 * lesprijs * aantal dagen per week * 52 / 12

Dan betaal je een halve lesprijs per dag, en zoals hierboven dan krijg je het maandbedrag.

Als het meer geld wordt dat zou het wel veel geld worden voor een paard dat niet van jou is en nog wel ingezet wordt voor lessen.

maggie1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:15

Ik heb twee jaar lang op een manege 75,-- euro per maand inclusief 1x per week les een paard geleasd. Daar kon ik altijd op rijden en het was zelfs zo dat als ik kwam en ze hadden de pony ingedeeld voor de les/buitenrit ze dan voor diegene snel een andere pony pakte. Meestal reed ik vaste dagen vaste tijden en zoiezo in het weekend. Daar hielden ze eigenlijk altijd rekening mee.
Nu rij ik op een pensionstal en betaal 65,-- per maand. Daar moeten de lessen nog apart betaald worden. Vindt de bedragen die hier genoemd worden behoorlijk. Zou dus eerder denken aan 75,-- euro per maand ook omdat je al veel helpt. Je kan ook een lager bedrag aangeven zoals bijv 50 euro als ie dan niet akkoord gaat kan je altijd hoger gaan zitten. Zo heb ik dit ook aangepakt toen ik een voorstel moest doen en diegene ging toen gelijk akkoord. Later ben ik vanzelf hoger gegaan. Ook omdat ik toen meer ging rijden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 06:18

aerdenhout1 schreef:
Maar dan is het in mijn ogen geen lease!
Lease is het complete zeggenschap over dat wat je least en als dat maar voor 3 dagen is, dan huur je gewoon een paard voor bepaalde uren.
Hier kan dat ook, maar ik noem het dan 1/2 pension.

Matter of opinion, maar ik ben het wel met je eens ;)
Het is ook heel verwarrend, maar hier op bokt is lease 9 van de 10 keer zoals TS het omschrijft. Paard is een x aantal dagen van de leaser en loopt de rest van de week in de lessen.
Daarom geef ik ook altijd uitleg over wat lease bij mij inhoud want anders klinkt die 245 euro (stalling + 45) wel heel erg veel.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 15:55

Ik heb hem eindelijk kunnen spreken. De afspraak is nu. 3 dagen per week. Voor 75 euro per maand.
En hij gaat rekening houden met dat ik nog kom rijden. Als hij hem een dag echt nodig heeft, heb ik pech.

miley_mili

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:01

waar rij jij in nunspeet? Ik rij namelijk bij de belvedère, en als jij ook bij de belvedere rijdt, wie wil je graag leasen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:14

miley_mili schreef:
waar rij jij in nunspeet? Ik rij namelijk bij de belvedère, en als jij ook bij de belvedere rijdt, wie wil je graag leasen?

Topic is 8 jaar oud

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:17

Dit topic is uit 2009 (!) grote kans dat ts al lang gestopt is met leasen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 22:31

Haha ja. Heb klein half jaartje mogen genieten van die topper daarna is hij verkocht (en mij mede leaser). Nu rij ik helemaal niet meer.