wat vond jij leuk om te doen op ponykamp?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:54

bonbon15 schreef:
schipper mag ik over varen?
en dan ja of nee hoe moet ik veder varen ?
galop,stap,draf!
deden wija ktijd in de les

hahaha, ik dacht eerst dat je zonder paard bedoelde.
Maar met is dat wel heel grappig ja!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 17:10

Annnn schreef:
Een spel in de nacht is altijd een succes!
Vaak worden dit zort dingen op ponykampen vergeten,
dat vind ik dan wel jammer.
en misschien een kampvuur achtig iets?

Inderdaad daarom zijn wij bezig om een aantal leuke dingen te bedenken :)
Of een kampvuur mogelijk is weet ik niet dus dat kunnen we pas terplaatse overleggen

paschester

Re: wat vond jij leuk om te doen op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:41

bij ons op de manege hebben wij vaak spelletjes met ski latten en zaklopen. vaak met nog een parcours waat ze een hoefijzer om een pin moeten gooien met pony zonder zadel.
behendigheid parcours met pionnen waar balletjes op liggen

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:42

broodjes bakken boven een kamp vuur en natuurlijk de spooktocht of puzzeltocht. de grote buitenrit en huifkar niet te vergeten. oja en het zo snel mogelijk een hoofdstel in elkaar zetten ook erg leuk om te zien

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:48

Het is lastig om het goed te organiseren maar als het mogelijk is is een spooktocht een goeie aanrader,
eerst een enge film en dan dingen uit de film in het bos en lekker veel mensen en iedereen in groepjes van hooguit 2 het bos in laten gaan...
Dan zie je pas echt wie de scheitbakkekn zijn! }>

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 22:05

Mja een spootocht kan wel maar we moeten ons wel aanpassen aan de doelgroep meisjes van 7 jaar doe ik dat niet aan :')

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:10

wij hadden een soort spel dat wij het handoeken spel noemde.
je had een handdoek of theedoek in het midden liggen.
je had 2 groepen die in een lijn tegen over elkaar stonden. dan geef je de kinderen die een beetje even sterk zijn het zelfde nummer. als je een nummer roept moeten die kinderen naar het midden rennen en de handoek naar hun eigen kant proberen te brengen. supper grappig.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:42

Blon_D schreef:
Mja een spootocht kan wel maar we moeten ons wel aanpassen aan de doelgroep meisjes van 7 jaar doe ik dat niet aan :')

Ja dat is waar, vind het altijd jammer dat het leeftijdsverschil bij ponykampen zo groot is, ponykamp voor meisjes van 8 is heel anders en vinden heel veel andere dingen leuker dan meiden van 16 ofso.,

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:44

ow waar je met bonte avond ook heel erg om kan lachen:
2 mensen geblindoekt en met ouwe kleren of vuilniszak aan op hun knieen tegenoverelkaar. allebei een bakje vla en dan elkaar blind vla voeren.
De vla zit OVERAL, behalve in je mond. erg leuk als je er naast staat!~ :P

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 22:48

romy_b schreef:
Blon_D schreef:

Ja dat is waar, vind het altijd jammer dat het leeftijdsverschil bij ponykampen zo groot is, ponykamp voor meisjes van 8 is heel anders en vinden heel veel andere dingen leuker dan meiden van 16 ofso.,

Daarom hoop ik stiekem dat we dames vanaf 12 tot 17 ofzo hebben daar kan je net wat verder mee gaan dan meisjes van 7 tot 11.. T moet wel leuk blijven voor al die meiden namelijk

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:56

Vorig jaar hadden wij ook een spooktocht!
Die meiden van 14-15 jaar waren mega bang, en de jongste van 7, durfde gwoon door te lopen, niks aan de hand :)
(ze had zelfs nog een spook getrapt, blauwe plek op het been)

Arista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:47

voltige wedstrijd en toileteren

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:48

frontriempjes maken :)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:46

spooktocht voor zo'n doelgroep is opzich wel goed te doen hoor!
ik heb dit jaar (en mag vnaf mrgen ook weer) voor het derde jaar alweer ponykamp begeleid, maar het is echt niet zo'n probleem
onze leeftijden lopen uiteen van 7 tot 16 en dan doen we gewoon spooktocht of een moordspel.
als de héle kleintjes écht bang zijn, vertellen we ze van te voren wat er gaat gebeuren en dan vinden ze het alleen maar stoer dat zij een geheimpje hebben met de leiding :P

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:48

Nou, zeg niks, wij hadden vorig jaar ook spooktocht en heel veel meiden van 15 en ouder durfde niet mee. En al de 10/11 jarige die liepen voorop hooor :D

Ik vind inderdaad Spooktochten ook altijd heel leeuk! En we hadden een rang spel. 2 groepen tegen elkaar. Iedereen had kaartjes met namen van de paarden en dan de rangordenummer erop. Dus bijv. Harrie was de leider van de ding, die had bijv dan 15. En marrietje was laag en die was 5. DUs ik had bijv. harrie & ging gewoont egenover iemand van het andere team staan in de hoop dat zij een lager nummer dan mij had, want dan kreeg ik haar kaartje. Echt een heeeel leuk spel :D

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:52

verder doen wij trouwens dingen als;
- kampvuur
- voltige
- modderrace (zonder pony, hindernissen doorstaan in de bak, als tijgeren, rollen, koprollen, over en onder hindernissen heen etc. wel eerst door het water voor het mooiste effect!!)
- race op de ponys (cappenrace, eierrace, race met bekertje water etc)
- opzadel race (zet 2 'naakte' ponys aan de ene kant vd bak, dus zonder hoofdstel, touw, halster of wat. dan moeten ze telkens heen weer met die pony en elke keer 1 ding doen, bijv. poetsen terug, heen hoofdstel terug, heen zadel terug, heen beschermers terug enz enz
- krantenmeppertje (altijd leuk)
- modeshow, versier je pony zo mooi mogelijk
- etc etc

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:57

je legt een hoepel op de X neer. je maakt 4 groepen die moeten in de hoek van de bak staan (legt een balk scheef neer) dan roepen jullie een vraag en wie het antwoord weet, mag 1 iemand van een groepje naar de hoepel rennen, en wie er het eerst is mag het zeggen en dan kun je punten krijgen. Word het niet geraden dan mag de 2e die net later was dan de 1e in de hoepel het raden en zo verder tot het geraden is. Erug leuk, veel mensen zijn fanatiek daarin ;) bijvoorbeeld vragen over de manege.

En nog een spel wat erg leuk is is het commando spel. iemand roept bijvoorbeeld commando handen omhoog, dan moet iedereen dat doen. Maar als de roeper alleen handen omhoog roept moet je dus niet luisteren. Alleen wanneer er commando word gezegd en dan een actie wat je moet doen moeten ze het opvolgen.

oh en de teken-estafette is ook super leuk! Je maakt een aantal groepjes (wij hadden meestal 3) dan zet je een parcour uit over de lengte van bijvoorbeeld een bak of wei. Dan zet je daar bijvoorbeeld pionnen/balken of wat je leuk vind als ze er maar iets mee moeten doen. Dan moet 1 iemand van dat groepje die baan afleggen tot het einde daar zit dan iemand en die fluistert een woord in en dan mag je langs alles terug rennen/lopen wat ze willen maar het gaat om snel heid :P en dan mogen ze niets zeggen maar ze moeten het woord op het papier dat bij het groepje ligt tekenen en dan moeten zei het raden. om te voorkomen dat mensen het voorzeggen word er een spion ingezet. Bijvoorbeeld 1 iemand uit groep 1 gaat bij groep 2 kijken en iemand van groep 2 kijkt bij groep 3 als voorbeeld. Of je gebruikt een leiding ;)

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:45

Bij de manege waar ik leiding ben kan je ook met de paarden zwemmen, dat vinden de kids dan ook érg leuk!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:55

Wij hadden dit jaar ook een spooktocht, ik ga dan met de ponyclub op kamp, dus het is een groep die je al kent. Maar er zit 1 heel vervelend jochie bij en iedereen werd gek van hem. Toen hadden we dus een avondwandeling en toen kwamen we uit bij hunnebedden. Alle kinderen vlógen meteen daarop alleen 1 meisje niet. Dat meisje was helemaal in paniek en ging een verhaal vertellen, wat écht gebeurd was enzo. Nou het kwam erop neer dat kinderen die heel vervelend waren ( :') ) en die óp de hunnebedden waren geweest 4 nachten heel rustig moesten zijn na 12 uur, anders kwamen de geesten ze halen.
Alle (jonge) kinderen waren helemaal stil, maarja, behalve dat ene jochie. Dus wij komen terug op het kamp en iedereen zit op zn kamer, maar dat jochie was nog heeel vervelend aan het doen. Dus toen is dat meisje wat het verhaal vertelde met een paar anderen buitenom gegaan en daar hebben ze heel hard op de ramen lopen kloppen, báng dan dat kind was! :') We hebben de hele nacht niks van hem gehoord, de dag daarna hebben ze verteld dat het nep was, anders werd het wel erg sneu. Maar dus een goeie tip voor irritante (jonge) kinderen _O-

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:26

Even geknipt en geplakt uit een ander topic :D, is echt heel leuk!

Wat ze bij ons eens hebben gedaan zijn kaartjes maken met foto's van een plek van de manege (bijvoorbeeld een hoekje van de bak, of onder een zadel in de zadelkamer, maak het moeilijk!) , op die plek liggen een aantal enveloppen (per groepje 1, genummerd per groep). Onderop de enveloppe staat de foto van de volgende plek, wat natuurlijk per groep verschild om ervoor de zorgen dat de kinderen niet achter elkaar aanlopen. In die enveloppe zitten puzzelstukjes, maar je mag pas de enveloppen open maken als je ze allemaal hebt. Wie het snelst de puzzelstukjes in elkaar heeft gezet wint! Je kunt zelf puzzels laten maken (bij de kruidvat of bij een fotozaak) of paardenpuzzels van marktplaats afhalen. Wel een gelijk aantal stukjes, anders is het niet eerlijk ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:39

Vooral toch rijden.
Maar wat ook leuk is was s'nachts nadat de leiding was gaan slapen rond gaan spoken. :=
Ze vonden het niet leuk als ze keer op keer de hele jongens kamer leeg vonden en de hele meiden kamer bomvol :+ ;)

nathaliem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:15

Hallo, wat ik altijd leuk vind is een disco na de bonteavond en na de disco nog een dropping\spooktocht\nachtrit zonderzadel :))

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:49

Steeds met een groep kinderen te paard een bos in gaan. en daar zakken snoep zoeken die jullie opgehangen/ neergelegt hebben.. En dat snoep delen jullie uit tijdens een film ofzoo..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:50

Levend Stratego maar dan met namen van de paarden/pony's van de manege, of een puzzeltocht met vragen over de manege en de paarden/pony's :) . En het kampvuur vond ik geweldig, lekker warm 's avonds en marshmallow's of brood roosteren.

Lamborghini_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:49

Spooktocht in het donker en levend Stratego.
Met de pony's het water in was ook super leuk!