Leiding ponykamp Klein Oever

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

d_ruiter

Re: Leiding ponykamp Klein Oever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:36

hallo allemaal, ik ga ook 2 weken naar klein Oever.. Ik heb niet al jullie lange verhalen helemaal doorgelezen, maar je geeft nooit alleen les als je geen diploma's hebt, dan zijn er altijd gediplomeerde instructeurs bij. Ook is tegen mij gezegd dat als je stalleiding bent, dat je vooral bezig bent met de paarden en het helpen begeleiden van de buitenritten, maar niet dat je 6 uur per dag les geeft.. Je mag hier wel bij helpen, maar je bent voornamelijk in de stallen bezig.. Ik ga de 2e en de 3e week.. aankomst is 11 juli..

Marjolein20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:45

Ezumii schreef:
Ik heb zelf 4 weken als manegeleiding gewerkt vorig jaar bij Klein Oever en een super tijd gehad :j.
Ik heb geen ORUN of iets dergelijks, maar kan wel redelijk wat lesgeven (al is het in de lessen van de kleintjes zoals ze het daar noemen meer 'crisismanagement' :D). Er zijn wel her en der wat mensen afgevallen in mijn lessen en op buitenrit, dan bel ik of Klein Oever of bij hele ernstige dingen gelijk de ambulance en de kinderen worden gelijk opgehaald en naar het ziekenhuis gebracht. Heb hier verder nooit meer wat over gehoord dus dat is allemaal prima geregeld!

L niveau is echt de max wat die kinderen daar rijden (op een enkeling na) maar de meeste kinderen vinden het inderdaad leuk om te 'leren' hoe te wijken, schouderbinnenwaarts, travers etc. Dus het is wel handig als je weet hoe dit uit te leggen, het is niet gezegd dat ze het allemaal foutloos zullen rijden maar het proberen vinden ze al fantastisch!

En je WA-verzekering dekt een hele hoop hoor :)

Zoals jij het vertelt heb ik het me ook ongeveer voorgesteld! Die kids die op ponykamp gaan zijn (meestal) gek van pony's en willen het liefst zoveel mogelijk nieuwe dingen leren. Heb je ook springles gegeven?

Ik neem aan dat als je een buitenrit reed met de kids, dat je dan zelf voorop rijdt, maar voornamelijk achterstevoren zit? Als ik ga, zit ik er nog over te denken of ik mn leasepaard meeneem...ze staat nu nog op boxrust tot midden juli, dus sowieso eerst maar eens afwachten hoe dat straks gaat. Ze vindt buitenritten enorm leuk en ze wil SOWIESO voorop lopen (dat scheelt 8-) ), omdat ze het zo leuk vindt gaat ze ook enorm hard, ik vind dat geen probleem, maar ik denk dat die kids me nooit zullen bijhouden! }> :o ..dus tja..dat is misschien dan weer niet zo handig. Als je geen eigen paard meeneemt krijg je er een van Klein Oever? Ik weet niet eens wat voor paarden ze daar hebben, toen ik er was hobbelde ik nog vrolijk rond op de pony's...het lijkt me sterk als Ringo me met mijn 1.80M accepteert als berijder :P

Marjolein20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:54

d_ruiter schreef:
hallo allemaal, ik ga ook 2 weken naar klein Oever.. Ik heb niet al jullie lange verhalen helemaal doorgelezen, maar je geeft nooit alleen les als je geen diploma's hebt, dan zijn er altijd gediplomeerde instructeurs bij. Ook is tegen mij gezegd dat als je stalleiding bent, dat je vooral bezig bent met de paarden en het helpen begeleiden van de buitenritten, maar niet dat je 6 uur per dag les geeft.. Je mag hier wel bij helpen, maar je bent voornamelijk in de stallen bezig.. Ik ga de 2e en de 3e week.. aankomst is 11 juli..

Ik neem aan dat die gediplomeerde instructeurs dan in de bak ernaast les aan het geven zijn...anders zouden ze geen ongediplomeerde instructeurs nodig hebben of zelfs maar aannemen.. Dat zou alleen maar overbodig zijn, op de site staat ook dat de manegeleiding onder leiding staat van gediplomeerde mensen, dus dat niet iedereen diploma's heeft.
Maar ga jij als stalleiding dan?, wanneer heb jij het allemaal geregeld? Ik ga er de 20e heen voor introductie voor manegeleiding in week 7 & 8.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:58

ja ik ga als stalleiding.. ik ben er in maart ofzo geweest voor een sollicitatiegesprek.. bedoel jij dat ook met 'introductie' ? want ik heb verder nog niks gehoord.. Dus ik wacht nog even en dan mail ik ze nog, want ik zou ook en brief krijgen met verdere informatie, maar ik ga dus al over een maandje :P

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:01

hoi allemaal!
Ik ga niet als leiding na klein oever, maar heb wel een dochter met een aantal vriendinnetjes die voor het 3de jaar op kamp gaan!
Mijn dochter(mandy) vind het altijd geweldig bij kleinoever, ze nam vorige jaren de pony mee en nu gaat het paard mee, en de pony met haar vriendinnetje!
De begeleiding daar is altijd super, en of ze er nu heel veel van leren is voor mij niet erg van belang(ze rijd zelf op L/M nivo), als ze maar lol hebben vooral die buitenritten met die ene jongen moest altijd erg gaaf zijn.
Ik vind het erg leuk om te horen dat er leiding van bokt aanwezig is!!
de meiden hier gaan 18 juli na klein oever!
wie van de mensen hier gaat in die week dan???

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:09

ik dus, dat is mijn tweede week..!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:17

nou leuk hoor.. dan wens ik je veel succes met die pubers hahaha
Heb wel gehoord dat ze vorige jaren regelmatig gesnapt waren, dan gingen ze na de andere huifkarren, om daar lekker lol te trappen..
ik neem mijn petje af hoor voor de leiding daar!
Maar goed, het is voor mijn dochter het eerste jaar dat ze het paard meeneemt, weet niet of dit een verstandige beslissing is, maar het paard is zeer braaf, maar wel 170.
hoop dat het goed gaat ;)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:22

haha ik moet ook nog maar zien of ik het wta vind met zoveel kinderen/pubers haha, daarom heb ik ook niet als kampleiding gesolliciteerd haha. Maar ik heb er wel veel zin in.
Ik denk dat het wel een goede ervaring is toch als zij haar eigen paard meeneemt. Ik denk dat je extra veel plezier hebt met je eigen paard, omdat je die toch veel beter kent dan dat je op een manegepony rijdt.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:28

nou, ze neemt normaal de pony mee, maar nu hebben we zins kort een nieuw paard en je snapt het natuurlijk wel met die meiden, nu moet het paard mee!
Ik moet zeggen dat het altijd wel goed begeleid word bij klein oever, ook de andere jaren was er geen enkel probleem met de paarden.
maar goed, ik zie je dan wel in de week van 18 juli!!
leuk hoor..

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:29

ja tot dan!

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:56

[/quote]

Ben je nog wel langs geweest Main? Al nieuwe plannen voor je vrije weken bedacht? ;)[/quote]

Hee hee,

Nee ben niet meer langs geweest. Wil eerst zelf voor 100% zeker weten dat ik dit wil. Hoor van iedereen namelijk andere verhalen. Natuurlijk is het dan beter om zelf na te vragen bij Klein Oever. Maar wil mijn hond ook niet die weken naar een dierenpension brengen o.d. omdat ze toch wel oud word. Niet goed over nagedacht, domdomdom!
Maar wat ik nou in deze weken ga doen?
Ehm.. Hopen dat ik tegen die tijd een bijrijdpaard/leasepaard gevonden heb en daar lekker van genieten. En natuurlijk ook nog van mijn hondje genieten :D

gollutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:55

Ik ga deze zomer ook 4 weken naar kleinoever.. ook als manegeleiding..
ga van 11 juli t/m25 juli en van 15 aug. t/m 29 aug. Ik heb ook geen diploma's of ruiterbewijs.. (ruiterbewijs vind ik zowiezo niet veel zeggend, denk dat je ervaringen belangrijker zijn..) Ook ervaring in les geven heb ik niet... Ik ben een paar weken terug even bij kleinoever geweest.. proeflesje gegeven.. dat ging goed, dus het zal tijdens de kampen ook wel goed gaan! Ik heb er zin in! lijkt me erg leuk!!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:02

gollutjuh schreef:
Ik ga deze zomer ook 4 weken naar kleinoever.. ook als manegeleiding..
ga van 11 juli t/m25 juli en van 15 aug. t/m 29 aug. Ik heb ook geen diploma's of ruiterbewijs.. (ruiterbewijs vind ik zowiezo niet veel zeggend, denk dat je ervaringen belangrijker zijn..) Ook ervaring in les geven heb ik niet... Ik ben een paar weken terug even bij kleinoever geweest.. proeflesje gegeven.. dat ging goed, dus het zal tijdens de kampen ook wel goed gaan! Ik heb er zin in! lijkt me erg leuk!!

welke weken zijn dat? weet jij dat uit je hoofd. ik ben er week 3 en 4 :D

gollutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:10

ja dat zijn week 2,3,8 &9

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:20

gezellig, dan ben ik er ook in week 3 :)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:23

hee, mijn eerste weken zijn ook 2 en 3 :D gezellig!
maar vraagje. k heb in maart al een sollicitatiegesprek gehad en daarna nog bevestigingsemail enzo, maar daarna niks meer gehoord en ik zou in mei een brief krijgen nog ofzo, weten jullie hier iets meer van??

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:25

nee idd, daar zat ik ook al over na te denken. misschien zijn ze wat laat ofzo. kreeg laatst wel een mail of ik me gegeven nog een keertje wou sturen, maar verder niks mee gehoord

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:27

hahaha, nou mijn dochter heeft dus al 3 dames van de leiding die ook van bokt komen!!
week 3 gaat ze..18 juli!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:30

gezellig!

nemen er trouwens ook meer hun eigen paard mee als leiding?
Laatst bijgewerkt door Klikoo op 15-06-09 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:30

okee. dan zal het iig niet aan mij liggen.. ik zou namelijk eerst 4 weken gaan, maar onverwachts kon ik toch nog 10 dagen op vakantie, dat was ik al 3 jaar niet geweest, dus heb ik de laatste 2 weken ponykamp afgezegd. wel jammer, maar aan vakantie ben k wel toe haha.

nog 3 en halve week werkennn :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:38

Ik wil jullie er graag op wijzen dat als je gaat lesgeven zonder papiertje je niet verzekerd bent.
Geloof mij ik kan het weten!!!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:45

ik ga er niet naartoe als kampleiding.. maar de klein oever komt me wel bekend voor.. na even denken kwam ik erachter dan er een jongen werkt (Joost) die ook lang bij ons op de manege heeft gewerkt.. hij woont nu daar in de buurt en werkt daar nu ook al een tijd fulltime!

gollutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:43

ik heb ook nog niks weer gehoord.. maar begreep dat we dat vlak voor de 1e week kregen..
Ik neem mijn eigen paard wel mee..die zit ook vol in training dus kan ik niet zo ff 2 weken stilzetten..
hoop dat ik hem daar dan minstens 2 a 3 keer in de week kan rijden.. en mee op de buitenrit natuurlijk..

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:56

gollutjuh schreef:
ik heb ook nog niks weer gehoord.. maar begreep dat we dat vlak voor de 1e week kregen..
Ik neem mijn eigen paard wel mee..die zit ook vol in training dus kan ik niet zo ff 2 weken stilzetten..
hoop dat ik hem daar dan minstens 2 a 3 keer in de week kan rijden.. en mee op de buitenrit natuurlijk..

hoe zie je dat eigelijk voor je? want ik neem mijne ook mee, maar waarschijnlijk wordt dat na de lessen en alles pas om uurtje of 9 je eigen paard nog doen?

gollutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:14

jah dat zit er wel in! dus een beetje disipline in wel nodig..
maar als ik de hele dag al met paarden en pony's bezig ben.. stap ik ook sneller nog even op mijn eigen..