manege de boschhoeve in soerendonk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 13:19

Ben net ingeschreven vr 2de week kerstvakantie in de Boschhoeve :-) nog mensen die dan komen?

CRos95

Re: manege de boschhoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:19

Nee dan kan ik helaas niet, ik moet het helaas helemaal zelf betalen, 2 kampen gaat me niet lukken dan:P

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:26

Ik ben ook al heel vaak op de Boschhoeve geweest! Een stuk of 4x op ponykamp, pannenkoekenritten en vorig jaar ben ik met mijn eigen pony, een vriendin en mijn ouders daar op vakantie geweest!

Zoals iedere manege heeft ook de BH voor en nadelen. Een groot voordeel was zeker de leuke paarden die er stonden. Echter inderaad niet voor iedere ruiter even geschikt! En absoluut geen 'slome' manege paarden. Ponykampen waren ook altijd schitterend!

Grootste nadeel van mijn kant uit was de hygiene van de boerderij (schimmels op de muren etc.) en het feit dat de ponykamp kinderen altijd achteraan moesten schuiven (eerst mochten de bezoekers van de hotelkamers een paard kiezen, dan de ponykamp kinderen. Later mocht eerst het ruiterbewijs kiezen ,daarna het ponykamp). Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar ik heb toch een paar keer flink gebaald omdat 'mijn' ponykamp paard opeens niet meer beschikbaar was en ik op een ander moest (want uiteindelijk wilde je toch op je lieveling rijden ;)). Verder nog 1000 en 1 verhaal, pb maar als je meer wilt weten ;)

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:26

komt er niemand meer? Vorig jaar zaten we met 4 op een kamp in de kerstvakantie (mij, broer en zus van mij en ander meisje)

LOVERPAARDJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:10

Silence schreef:
Ik woon vlakbij de Boschhoeve en deze manege staat hier erg slecht aangeschreven.
Veel kinderen uit de buurt stoppen er uit pure ellende omdat ze zoveel vallen en daar niks aan gedaan wordt.
Ook schijnen ze er erg onaardig te zijn en als je kinderen ziet rijden die daar les hebben zet je er echt vraagtekens bij.
Op onze pensionstalling komen steeds meer mensen van de Boschhoeve omdat ze daar simpelweg schandalig behandeld worden.
Niet alleen hun, maar ook hun paarden.
Ook is de verantwoording soms ver te zoeken. Jonge meisje begeleiden de buitenritten waardoor het weleens aardig fout gaat.
2 jaar geleden zijn er volop ambulances moeten uitrukken omdat een hele groep op hol geslagen is midden in het dorp met allemaal kleine kinderen op de paarden.

Ik wil niet zeggen dat er niks goed gaat, maar dit zie en hoor je hier in het dorp volop.
Als er slechte verhalen gaan over een manege wordt er direct gezegd: O de Boschhoeve zeker.
Zegt imo genoeg.

Nou is het genoeg!!!!
De boschhoeve is anders een hele goede manege hoor!
Je word er helemaal nooit slecht behandeld allemaal leugens!
Ik rijd er zelf al 5 jaar en nog nooit ben ik slecht behandeld of deden ze er niks aan als ik er af viel!
En trouwens je hoeft helemaal niet in het bezit te zijn van een eigen paard!
Ze hebben zelf 70 goed afgerichten paarden+pony's die je dan kan huren.
Ik heb er 2 friezen geleast!!
En ze redden daar zelfs paarden.
Zoals die arme Julia,
Ze werd geslagen geschopt gewoon dik mishandeld en raad eens wat de boschhoeve deed?
Ze redden haar!
En nu zeggen jullie er allemaal slechte dingen over!
Ik ben jullie hierover echt zat hoor!

Afbeelding
Dit is julia nu een vrij rustig paardje!

Afbeelding
Je zult het niet geloven maar dit was ze eerst!
Je kon niet eens meer zien welke kleur ze had!

Ik hoop dat jullie nou iets beter over de boschhoeve denken ;(

LOVERPAARDJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:13

Tikara schreef:
Ik lees al meerdere jaren mee op Bokt en heb eigenlijk nooit de behoefte gevoeld om te reageren maar doe het nu toch.

Op iedere manege zijn goede en slechte dingen maar Silence ik zie jou altijd alleen maar hele slechte zaken en halve waarheden schrijven aangaande de Boschhoeve. Om er eentje naar het rijk der fabelen te verwijzen............. de aangerukte ambulance(s) dit is echt nooit gebeurt!

De paarden en pony's hebben in de zomer 24 uur weidegang(!) in de winter gaan ze iedere dag een aantal uur uit de stal. Wat je van de mensen wel of niet vind is persoonlijk en daar ga ik ook verder niet op in (maar Silence jij hebt het alleen van horen zeggen) Aangaande de lessen kan ik alleen maar zeggen dat ruiters die al jaren op een andere manege rijden vaak niet mee kunnen komen in de lessen welke gegeven worden op de Boschhoeve! De lessen en instructrices zijn zeker meer dan goed te noemen. De paarden zijn echter geen standaard "slome" manegepaarden die op de automatische piloot lessen lopen! Er zijn heel veel kinderlessen op de Boschhoeve en het meerendeel van deze kinderen loopt daar al jaren rond!

De ponykampen zijn heel populair en de kinderen hebben het prima naar hun zin! En wat ook absoluut niet gebeurt is dat kinderen buitenritten begeleiden (de jonste is 18 en loopt al 10 jaar op de manege rond)

En ja natuurlijk zijn er ook zaken minder goed (zoals overal) en gaan er mensen weg met vaak goede redenen (vermoed dat jij met je paard in Someren staat) maar om alles af te kraken zonder dat je dit uit eigen ervaring weet en alleen wat je hoort van andere mensen vind ik niet netjes!

Jij bent degene die ech heel erg gelijk heeft!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:19

Ik ben ook boschhoevefan!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:02

Ik kom net weer terug van een weekje ponykamp @ de boschhoeve en was weer super gezellig! *D

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:15

CRos95 schreef:
Ik kom net weer terug van een weekje ponykamp @ de boschhoeve en was weer super gezellig! *D

gelukzak :-) wou ook gaan :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:58

haha, waarom ben je niet gekomen?
Had ik wel leuk gevonden!
Kanjer was een boef, een beginner had per ongeluk Kanjer gepakt ipv Emely en Kanjer heeft haar er toen afgegooid xD

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:35

CRos95 schreef:
haha, waarom ben je niet gekomen?
Had ik wel leuk gevonden!
Kanjer was een boef, een beginner had per ongeluk Kanjer gepakt ipv Emely en Kanjer heeft haar er toen afgegooid xD

XD De kleine profiteur
Nee, k woon nogal ver van De boschhoeve, aan de kust van Belgie (kortrijk meer bepaald) en zit dan nog op internaat; dus ben niet zo veel thuis, ma k kom in de paasvakantie

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:19

Whaha ja klopt:+
tjaa, dat is idd wel ver! Ik woon in Zaltbommel, bij Den Bosch (wel NL)...
okee leuk:), ik weer in de zomer! Zou jij voor mij willen kijken hoe het met Shapo is?

Xxx

robinkusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:55

boschhoeveeeee is geweldiiggg!
helemaal niks op aan te merken!
het is een geweldig super gezellige manege met geweldige pony's & paardeen!
en met het allerliefste paardjeeeee safffieeerrr :*

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:01

robinkusje schreef:
boschhoeveeeee is geweldiiggg!
helemaal niks op aan te merken!
het is een geweldig super gezellige manege met geweldige pony's & paardeen!
en met het allerliefste paardjeeeee safffieeerrr :*

Je vergeet er 1 :+

Shapo!! :~ :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:02

:wave:

@CRos95, dan zal ik jou wel gezien hebben :P. Ik ben toen op dinsdag een dagje mee komen lopen met begeleiden. Ik moest toen met dat meisje Emily pakken maar ik kende alle paarden nog niet en zij dacht dat Kanjer Emily was :j. Toen had ik ook nog op Kanjer gereden voor haar. Hoe heet jij in het echt?

Ik ga van de zomer 3 weken als hulpbegeleiding mee :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:17

Desiree_1993 schreef:
:wave:

@CRos95, dan zal ik jou wel gezien hebben :P. Ik ben toen op dinsdag een dagje mee komen lopen met begeleiden. Ik moest toen met dat meisje Emily pakken maar ik kende alle paarden nog niet en zij dacht dat Kanjer Emily was :j. Toen had ik ook nog op Kanjer gereden voor haar. Hoe heet jij in het echt?

Ik ga van de zomer 3 weken als hulpbegeleiding mee :)

Klopt, ik heb nog met jou staan praten geloof ik :Y)
Ik heet in t echt Claire, mmm ja doe dat in de zomer maar niet xD, was niet zo'n hele slimme actie :P
ze is er uiteindelijk toch nog afgedondert had je dat gezien? toen heeft er een ander meisje op gereden en de volgende dag heeft zij ook met Kanjer gesprongen :D

welke weken ga je? maybe ga ik wel in een van die weken }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:20

Ohja klopt :D, op welk paard zat jij ook alweer? :)

Was inderdaad niet echt handig haha, maargoed ze hadden tegen mij gezegd dat zij wist wie Emily was want ik zei al van ik weet niet welke ik moet hebben he :').
Ik heb t niet gezien maar wel gehoord :j.

Ik ga deze weken:
8 augustus t/m 14 augustus
22 augustus t/m 28 augustus
29 augustus t/m 4 september

Dus heb dr wel zin in :D. Weet iemand wat je precies doet als hulpleiding? :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:21

Ik ben er jarenlang op kamp geweest & ook kampen begeleid.
Mocht ik ooit kinderen krijgen, zullen deze nooit naar die manege gaan :n
Als je op zoek gaat naar kampen in het zuiden, kan je vele leukere kampen vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:23

En hoezo zou je je kinderen nooit naar die manege sturen? Wat was er niet goed aan volgens jou?(gewoon interesse hoor :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:25

Tikara schreef:
Ik lees al meerdere jaren mee op Bokt en heb eigenlijk nooit de behoefte gevoeld om te reageren maar doe het nu toch.

Op iedere manege zijn goede en slechte dingen maar Silence ik zie jou altijd alleen maar hele slechte zaken en halve waarheden schrijven aangaande de Boschhoeve. Om er eentje naar het rijk der fabelen te verwijzen............. de aangerukte ambulance(s) dit is echt nooit gebeurt!

De paarden en pony's hebben in de zomer 24 uur weidegang(!) in de winter gaan ze iedere dag een aantal uur uit de stal. Wat je van de mensen wel of niet vind is persoonlijk en daar ga ik ook verder niet op in (maar Silence jij hebt het alleen van horen zeggen) Aangaande de lessen kan ik alleen maar zeggen dat ruiters die al jaren op een andere manege rijden vaak niet mee kunnen komen in de lessen welke gegeven worden op de Boschhoeve! De lessen en instructrices zijn zeker meer dan goed te noemen. De paarden zijn echter geen standaard "slome" manegepaarden die op de automatische piloot lessen lopen! Er zijn heel veel kinderlessen op de Boschhoeve en het meerendeel van deze kinderen loopt daar al jaren rond!

De ponykampen zijn heel populair en de kinderen hebben het prima naar hun zin! En wat ook absoluut niet gebeurt is dat kinderen buitenritten begeleiden (de jonste is 18 en loopt al 10 jaar op de manege rond)

En ja natuurlijk zijn er ook zaken minder goed (zoals overal) en gaan er mensen weg met vaak goede redenen (vermoed dat jij met je paard in Someren staat) maar om alles af te kraken zonder dat je dit uit eigen ervaring weet en alleen wat je hoort van andere mensen vind ik niet netjes!

De paarden zijn inderdaad geen slome manegepaarden, maar veilig is anders.
Ik was 15 toen ik voor de eerste keer begeleiding was :+ Ik had toen ook kids in m'n groep van dezelfde leeftijd.

Ik zou mijn kinderen er nooit naartoe sturen omdat Peer (de eigenaar) geen passie heeft voor de kampen, zijn staf te hard voor te weinig geld laat werken en alleen maar wil cashen. Zoals hij met z'n personeel omgaat.. :n
Daarnaast is ieder kamp hetzelfde (vast programma), creativiteit is teveel gevraagd..
Ook heb ik zo mijn vraagtekens bij de paarden, de weide, het zwemmen met de paarden (gebeurt op een onveilige manier), het tuig (past vaak niet) & de stalling..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:25

Wat heb jij toen gedaan als begeleiding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:28

Hetzelfde als iedere andere leiding.. Buitenritten begeleid, spelletjes gedaan met de kids, dropping, noem het maar op.. Daarnaast mocht ik ook iedere ochtend vroeg opstaan om te mesten, de wc's van de camping schoonmaken, koken, noem het maar op. & dat allemaal voor €50..

Ik heb het als kind heel leuk gehad daar, maar toen ik 14+ was was dat wel afgelopen..

robinkusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:29

@ iedereenn

boschhoeve is gewoon een goeie manege hoor
ik les er om de week, en floor de dochter van de eigenaar geeft geweldig les ze leert je alles stap voor stap en weet hoe de paarden en pony's zijn en kan jou daarom ook indelen op het juiste paard of pony voor jou en de boerderij ik ben er nou al 6 x op ponykamp geweest en elke dag ens wordt er gewoon schoongemaakt
en op laura die onderaan staat op pagina 2 ff reactie : als leiding doe je vrijwillig he dus dat hoort er nou eenmaal ook gewoon allebei dus...
en de paarden en póny's zijn geweldig daar!
ze hebben allemaal verschillende en dat maakt het juist leuk als je dan begint als beginner kan je op een steeds moeilijkere en dat is ook zo fijn als je veel verschillende hebt inplaats van als je bijv alleen maar slome of snelle zou hebben

een saffier en shapoo zijn de allerliefste paardjes <333

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:32

Ach Laura ik ben 15 en heb nog steeds super veel plezier! 15jarige zetten ze nu iig echt niet meer in! Geen idee wat je als leiding krijgt maar ik ken meerdere die het geweldig vinden om te begeleiden!
Bovendien is het super leuk en gezellig, tjaa dat je wc's moet schoonmaken, dat hoort er ook bij ja :9

De paarden zijn niet van die standaart, maar dan leer je tenminste rijden!

@Desiree, ik reed en rijd hopelijk van de zomer (duim je voor me :$) op Shapo! MIJN schatje :+: [een bruine arabier]
ik heb er ook superveel zin in, de 1e week zoizo niet, want dan is mijn broertje jarig en zitten we nog in Frankrijk :o
de rest weet ik niet, maar ik kom iig op een kamp van 15t/m17jaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:40

robinkusje schreef:
en op laura die onderaan staat op pagina 2 ff reactie : als leiding doe je vrijwillig he dus dat hoort er nou eenmaal ook gewoon allebei dus...

Onzin. Als ponykampleider moet je een ponykamp begeleiden, geen schoonmaakploeg runnen.
Ik werk nu op een manege waar het beleid goed geregeld is, ze een kok hebben (dus gewoon fatsoenlijk eten) & de leiding alleen de kinderen moet begeleiden. & daar krijg je verschil in veiligheid: Leiding die oplet!