Citaat:Ik vind dat je behoorlijk kleinerend doet over mensen die een andere mening hebben dan jij. Kijk eerst eens naar de leeftijden van mij en onder andere die van Sok. Wij hebben allebei behoorlijk wat jaren rijervaring en ook ervaring in het houden van paarden. Dus je hoeft bij ons niet aan te komen met 'pennygehalte'
Maar even ontopic; ik ben er een paar keer zelf geweest en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de paarden die ik heb gereden 'verpest' zijn. Ik vind het onverantwoord dat de eigenaren de paarden meegeven aan mensen zonder enige ervaring (ja, echt waar, toen ik daar een keer was werden er twee paarden meegegeven aan een beginner en haar vriend, die overigens überhaupt nog nooit op een paard had gezeten). Tijdens onze rit draaiden de paarden om, wilden alleen maar achter elkaar aan lopen en waren niet vooruit te branden. Ik vind het persoonlijk een behoorlijk onprofessioneel bedrijf.
Mij heb je overigens ook niet horen zeggen dat de paarden niet goed behandeld worden (hoewel een extra keertje naar de hoefsmid geen kwaad zou kunnen). Ze staan daar prima, grote kudde, groot weiland, kan niet beter! Ook zijn het ontzettend lieve en vriendelijke paarden. Daarentegen vind ik het harnachement (jaja, ik ken dat woord ook, surprise!) minder, veel van die zadels zou ik afschepen als antiek. Niets mis mee op zich, maar als de pasvorm van een zadel niet goed is, zou ik die niet meer op een paard leggen. Niet omdat mijn 'tere pennybilletjes' het niet aan zouden kunnen, maar omdat ik toch meer waarde hecht aan de rug van een paard. Overigens zou ik liever een gelped ónder het zadel leggen in plaats van erop
Mijn paarden staan 24/7 buiten, en ik heb persoonlijk een hekel aan dressuur en dergelijke, geef mij maar een pony om lekker mee te racen en af en toe wat oefeningetjes mee te doen. De reden dat de paarden zijn 'afgestompt' zit meer in het feit dat de paarden aan jan en alleman worden meegegeven, zonder dat er controle op is wat die mensen met de paarden doen.
Ten eerste geef ik netjes aan dat ik argumenten aan het weerleggen ben dus kleineren is er voor mij niet bij... Argumenten weerleggen hoort nou eenmaal bij discusieren.
Ten tweede blijkt dus maar weer dat penny gehalte geen leeftijd heeft
Ten derde in hoeverre kan je het verpest noemen? je zegt eerst dat de paarden zijn afgestomd en dat betekend dus alles ondergaan zonder eigen iniatief, maar de paarden waar jij het ovet hebt tonen toch op het moment van om keren iniatief en het is dan aan de ruiter om het paard zover te krijgen zodat hij de andere kant op gaat.
Ten vierde je hebt zelf de keus gehad bij het naar voren stappen op wat voor pony je wilde. Dat jij dan bij super braaf naar voren gaat betekend niet dat alle pony's sloom zijn daar. En als nog als je vind dat je pony niet leuk is kan je gewoon ruilen. Dan had je moeten zeggen dat je een snellere wilde maar die je wel makkelijk de goeie kant op kreeg... allemaal eigen keus
Ten vijfde je kan wel zeggen dat de zadels anthiek zijn, ben ik helemaal met je eens. Maar waarom zouden deze mensen super de luxe zadels hebben als ze gebruikt worden met door het water gaan, stof, droogte, takken enz. zonde van het geld. geef mij dan maar die anthieke want die hoef je tenminste niet zo zuinig op te zijn. en de pasvorm van de zadels is gewoon nog goed, anders zouden er echt wel drukplekken naar boven komen tijdens negen weken ponykamp. of zie ik dat verkeerd?
Ten zesde over het paarden houden zijn we het dan wel eens

moet ik nog ff doorgaan of is het zo genoeg