Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aerdenhout1 schreef:MMMM...rare stal als ik eerlijk ben! Normaal gesproken mag je een uur na het voeren pas weer rijden.Dat is hier in elk geval de regel. ( en dan heb ik het niet over het hooi, maar het krachtvoer) Vreemd ook dat die dieren dus nooit eens rustig van hun eten kunnen genieten omdat ze dan gezadeld worden. Je past normaal gesproken als manege je voertijden aan, aan de lesuren.
Hier gaat het met de pensionklanten in overleg. Als ze toevallig een keertje net willen rijden onder voertijd, dan krijgen ze een klein beetje en word de rest klaargezet voor na het rijden.
Ezumii schreef:Maar het gaat hier dus om kuilvoer en niet om brokken ?
tjalk schreef:dus 10 uur volgens jou achter elkaar lopen ik denk dat geen een paard dat lang vol houd. Lijkt me onwaarscheinlijk
Ineke2 schreef:Het is ook wel logisch dat de paarden het niet leuk vinden om gezadeld te worden tijdens het voeren. Hoe zou jij het immers vinden om terwijl je aan het eten bent weggesleurd te worden omdat je moet gaan werken?
Het is wel lastig omdat jij er zelf niets aan kunt doen.
Kun je niet een uur eerder of later gaan lessen?

zap schreef:Hoe lang duurt het voordat je paard zijn bakje biks heeft leeggeten? Als je nu zorgt dat je je paard voor het eten al hebt gepoets, tijdens het eten zet je het paard terug in de stal en ga jij alvast jezelf helemaal klaar maken en het zadel en hoofdstel halen. Tegen de tijd dat jij zover bent heeft het paard zijn eten op (of je moet misschien nog even wachten) en je pakt het paard uit zijn stal en opzadelen maar.
Als ze wat later zijn met voeren dan geef je je paard gewoon een paar handjes (laat het paard buiten de stal staan) en legt desnoods wat kuil op de grond en gaat verder met zadelen.
Probeer gewoon om de tijden heen te poetsen en zadelen ed
Ik heb ook altijd om 9 uur les (=voertijd) en ik vraag altijd of ze mijn pony een beetje willen geven voor het idee en dan geef ik ze na het rijden de rest. Nu is het voor mij makkelijk omdat het mijn eigen pony is.
je moet peosten om half 5 dan rijden we om 5 uur tot 6 uur dan deken omgooien en dan naar de stal

Ik zou er even over praten met je instructrice/eigenaar; verzamel een groepje meiden dat het met je eens is en leg uit waarom jullie het zo vervelend vinden dat er vlak voor de les gevoerd wordt. Vertel ook dat het gevaarlijke situaties oplevert. Succes!