Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:FNRS manege startkaart / KNHS startkaart
FNRS manege startkaart:
- Lidmaatschap FNRS (ruiterpaspoort) € 14,50
- FNRS Manegestartkaart paard € 44,10
- FNRS Manegestartkaart pony € 27,55
- FNRS Manegestartcoupons paard ( set van 16 stuks ) € 18,30
- FNRS Manegestartcoupons pony ( set van 16 stuks ) € 18,30
- Huur manege paard / pony per wedstrijd: ? ligt eraan of de manege daar huur voor berekent
KNHS startkaart:
- Lidmaatschap KNHS rijvereniging € 60,- (excl lessen ) ( ga even uit van onze club)
- KNHS startkaart paarden € 44,10
- KNHS startkaart pony’s € 27,55
- KNHS startkaart startcoupons (sets van 16 stuks) €18,30
Tarieven van de rijverenigingslessen zijn: € ?? per jaar
Heffing behandelingskosten per factuur inzake startkaarten en –coupons € 3,10
IloveNikitaa schreef:Hee sorry dat ik zomaar tussen jullie gesprek kom vallen.
Jullie kennen me vast al wel van andere vragen, maar vandaag vraag ik iets namens een vriendin.
Ze is van plan om met haar verzorgpaard privelessen te gaan rijden maar niet op onze manege waar ze fnrs paspoort heeft.
Als ze nou van onze manege af gaat mag ze dan verder met de fnrs wedstrijden rijden of geldt de paspoort dan niet meer?
Sorry als het onduidelijk is
_Jody_ schreef:IloveNikitaa schreef:Hee sorry dat ik zomaar tussen jullie gesprek kom vallen.
Jullie kennen me vast al wel van andere vragen, maar vandaag vraag ik iets namens een vriendin.
Ze is van plan om met haar verzorgpaard privelessen te gaan rijden maar niet op onze manege waar ze fnrs paspoort heeft.
Als ze nou van onze manege af gaat mag ze dan verder met de fnrs wedstrijden rijden of geldt de paspoort dan niet meer?
Sorry als het onduidelijk is
Als zij stopt bij de manege, maar wel lid blijft van de FNRS dan mag, mits de manege waar zij de wedstrijden wil rijden dat goedkeurt
Heb 2 jaar geleden deze vraag naar de FNRS gestuurd en kreeg toen dit antwoord
Prrrr schreef:Rekensommetje: jij F12, paard L1 of hoger: dan in de L1 starten...
daniella74 schreef:Tot welk niveau mag je rijden met een manegestartkaart?
31 mei 2007
Het is alleen mogelijk om in de klasse B en L1 dressuur te starten met een manegestartkaart. Bij de discipline springen kun je alleen starten in de klasse B.
Zodra je genoeg punten bij de KNHS hebt behaald om door te stromen naar een volgende klasse mag je een KNHS-startkaart aanvragen. Daarmee vervalt dus de manegestartkaart en de mogelijkheid om iedere keer met een ander paard aan de start te verschijnen. Het is de keuze van het ruitersportcentrum of zij hiervoor een vast paard aan jou beschikbaar kunnen stellen.
Als je met een KNHS-startkaart, oftewel een combinatie startkaart, wilt rijden dan mag je in de klasse starten die zowel jij als jouw paard hebben behaald bij de KNHS. Heb je het L1 uitgereden (hiervoor moet je een FNRS F12 diploma hebben) , maar neem je een KNHS-startkaart met een paard dat nog geen winstpunt in de klasse L1 of hoger bij de KNHS heeft gehaald, dan zul je in de B klasse moeten beginnen.
Voorbeeld:
Als de ruiter L1 geklasseerd is en paard B geklasseerd, dan moet de combinatie toch nog in de B beginnen. Alleen als het paard L1 of hoger geklasseerd is, mag een FNRS F12 ruiter het paard direct in de L1 gaan starten.
Alleen met een F12 diploma kan de ruiter op L1 + 1 ingeschaald worden (alleen de ruiter, dus niet de combinatie of het paard). Met een F8 diploma moet je in de B beginnen.
Een paard of combinatie kan nooit ingeschaald worden naar aanleiding van FNRS diploma's, een ruiter wel.
Tilmar schreef:Oke, dus het paard moet L1 zijn om L1 te mogen starten met een manegestartkaart? In eerste instantie was F12 van de ruiter voldoende volgens mij. Dan zullen er niet zoveel ruiters met manegestartkaarten zijn die in de L1 mogen beginnen, want de meeste manegepaarden hebben geen knhs wedstrijden gereden.
Helemaal snappen doe ik dat niet, want je mag met een manegestartkaart toch verschillende paarden meenemen? Dus die moeten dan allemaal L1 gelopen hebben? En wat als je in de B begonnen bent met een manegestartkaart en je hebt 10 winstpunten, mag je dan ook alleen maar L1 starten met een manegepony die al eerder L gelopen heeft?