Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:28

duuuuuuuuuuuuuuuuuuuus..................... ik kan L1 starten als ik met dit paard ga starten?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:31

Rekensommetje: jij F12, paard L1 of hoger: dan in de L1 starten...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:32

ok!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:24

Ik denk dat je de manege startkaart vooral moet zien als een kennismaking met de KNHS
Je kunt kijken of het iets is of niet.
Als je het leuk vind vraag je een KNHS startkaart aan.
Vind je het niets, dan laat je het.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:28

wat is t verschil in kosten?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:48

Ehm dat heb ik laatst uitgezocht, Wacht even

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:58

Citaat:
FNRS manege startkaart / KNHS startkaart

FNRS manege startkaart:
- Lidmaatschap FNRS (ruiterpaspoort) € 14,50
- FNRS Manegestartkaart paard € 44,10
- FNRS Manegestartkaart pony € 27,55
- FNRS Manegestartcoupons paard ( set van 16 stuks ) € 18,30
- FNRS Manegestartcoupons pony ( set van 16 stuks ) € 18,30
- Huur manege paard / pony per wedstrijd: ? ligt eraan of de manege daar huur voor berekent

KNHS startkaart:
- Lidmaatschap KNHS rijvereniging € 60,- (excl lessen ) ( ga even uit van onze club)
- KNHS startkaart paarden € 44,10
- KNHS startkaart pony’s € 27,55
- KNHS startkaart startcoupons (sets van 16 stuks) €18,30

Tarieven van de rijverenigingslessen zijn: € ?? per jaar

Heffing behandelingskosten per factuur inzake startkaarten en –coupons € 3,10

Startcoupons gaan wss verdwijnen, weet niet hoe dat precies zit.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:05

dus manege startkaart of gewone startkaart maakt in praktijk niet echt uit qua prijzen? alleen of je mag beginnen in de B of in de L?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:11

Ja dat ook.

Het ligt er ook maar net aan hoe duur de rijvereniging is waar je lid van wordt...
Is het er een, waar je verplicht 250 euro per jaar betaald incl les (ongeacht of je ze wel of niet rijdt)
Dan is het wijzer om het via de manegestartkaart te proberen.
Heb je een goedkope rijvereniging dan maakt het weinig uit.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:14

geloof dat mijn vereniging 25 is... maar pin me er niet op vast :=

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:15

Dat zou erg goedkoop zijn, dan hebben ze de kosten er amper tot niet uit.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:21

ik zeg al, pin me er niet op vast, zoiets heb ik horen vallen en weet ik dus absoluut niet zeker :=

edit: mn vorige manege vroeg 65 lidmaatschap voor knhsleden...

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 01:10

IloveNikitaa schreef:
Hee sorry dat ik zomaar tussen jullie gesprek kom vallen.
Jullie kennen me vast al wel van andere vragen, maar vandaag vraag ik iets namens een vriendin.
Ze is van plan om met haar verzorgpaard privelessen te gaan rijden maar niet op onze manege waar ze fnrs paspoort heeft.
Als ze nou van onze manege af gaat mag ze dan verder met de fnrs wedstrijden rijden of geldt de paspoort dan niet meer?

Sorry als het onduidelijk is :o

Als zij stopt bij de manege, maar wel lid blijft van de FNRS dan mag, mits de manege waar zij de wedstrijden wil rijden dat goedkeurt ;)
Heb 2 jaar geleden deze vraag naar de FNRS gestuurd en kreeg toen dit antwoord ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:20

Bij onze vereniging is het lidmaatschap 27,50. Dat is zo laag omdat de vereniging aan een manege gekoppeld is. Dus je betaalt de manege nog apart voor de lessen.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 10:28

_Jody_ schreef:
IloveNikitaa schreef:
Hee sorry dat ik zomaar tussen jullie gesprek kom vallen.
Jullie kennen me vast al wel van andere vragen, maar vandaag vraag ik iets namens een vriendin.
Ze is van plan om met haar verzorgpaard privelessen te gaan rijden maar niet op onze manege waar ze fnrs paspoort heeft.
Als ze nou van onze manege af gaat mag ze dan verder met de fnrs wedstrijden rijden of geldt de paspoort dan niet meer?

Sorry als het onduidelijk is :o

Als zij stopt bij de manege, maar wel lid blijft van de FNRS dan mag, mits de manege waar zij de wedstrijden wil rijden dat goedkeurt ;)
Heb 2 jaar geleden deze vraag naar de FNRS gestuurd en kreeg toen dit antwoord ;)

Dankjewel !

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:21

Prrrr schreef:
Rekensommetje: jij F12, paard L1 of hoger: dan in de L1 starten...

Volgens mij klopt dit nog steeds niet...
Met een manege startkaart mag je l1 starten als je zelf f12 rijdt, het paard doet er niet toe.
Met een gewone startkaart mag je l1 starten als je zelf l1 bent en het paard ook minstens l1 is geweest.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:01

dus... ik snap er geen hout meer van :+
ik moet hoe dan ook met een gewone startkaart bij de B beginnen of eerst manege startkaart L beginnen dan een punt halen dan een combinatie startkaart en dan in de L verder??

ach laat ook maar ik denk dat ik gewoon B begin :+

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:18

Bij de knhs moet je in de laagste gemeenschappelijke klasse van ruiter en paard starten. Hoeveel F diploma's je hebt doet er niet toe.
Als paard is L en ruiter M dan moet je in de L starten. Als paard is M en ruiter B dan in de B.

Met een manegestartkaart mag je in de L1 starten als je F12 bent. Als je daar een winstpunt rijdt en je hebt een pony die hoger dan L1 heeft gereden, dan mag je daarna met een gewone startkaart ook L1 starten.

Mijn advies zou zijn: als je altijd op hetzelfde paard rijdt, dan starten in de B met een gewone KNHS startkaart.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:33

Tilmar, zoals ik het heb gepost klopt het wel, ik heb dat rechtstreeks van de KNHS site geplukt en iemand met het rekensommetje had het idd goed. Ruiter hoger dan F12 met 1 PP, paard hoger dan L1 betekend dan dat je in de L1 mag beginnen met een combinatiekaart.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:35

daniella74 schreef:
Tot welk niveau mag je rijden met een manegestartkaart?
31 mei 2007

Het is alleen mogelijk om in de klasse B en L1 dressuur te starten met een manegestartkaart. Bij de discipline springen kun je alleen starten in de klasse B.

Zodra je genoeg punten bij de KNHS hebt behaald om door te stromen naar een volgende klasse mag je een KNHS-startkaart aanvragen. Daarmee vervalt dus de manegestartkaart en de mogelijkheid om iedere keer met een ander paard aan de start te verschijnen. Het is de keuze van het ruitersportcentrum of zij hiervoor een vast paard aan jou beschikbaar kunnen stellen.

Als je met een KNHS-startkaart, oftewel een combinatie startkaart, wilt rijden dan mag je in de klasse starten die zowel jij als jouw paard hebben behaald bij de KNHS. Heb je het L1 uitgereden (hiervoor moet je een FNRS F12 diploma hebben) , maar neem je een KNHS-startkaart met een paard dat nog geen winstpunt in de klasse L1 of hoger bij de KNHS heeft gehaald, dan zul je in de B klasse moeten beginnen.

Voorbeeld:
Als de ruiter L1 geklasseerd is en paard B geklasseerd, dan moet de combinatie toch nog in de B beginnen. Alleen als het paard L1 of hoger geklasseerd is, mag een FNRS F12 ruiter het paard direct in de L1 gaan starten.
Alleen met een F12 diploma kan de ruiter op L1 + 1 ingeschaald worden
(alleen de ruiter, dus niet de combinatie of het paard). Met een F8 diploma moet je in de B beginnen.
Een paard of combinatie kan nooit ingeschaald worden naar aanleiding van FNRS diploma's, een ruiter wel.

Nogmaals in de herhaling.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:03

Oke, dus het paard moet L1 zijn om L1 te mogen starten met een manegestartkaart? In eerste instantie was F12 van de ruiter voldoende volgens mij. Dan zullen er niet zoveel ruiters met manegestartkaarten zijn die in de L1 mogen beginnen, want de meeste manegepaarden hebben geen knhs wedstrijden gereden.

Helemaal snappen doe ik dat niet, want je mag met een manegestartkaart toch verschillende paarden meenemen? Dus die moeten dan allemaal L1 gelopen hebben? En wat als je in de B begonnen bent met een manegestartkaart en je hebt 10 winstpunten, mag je dan ook alleen maar L1 starten met een manegepony die al eerder L gelopen heeft?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:06

Zijn er überhaupt wel mensen die met een manegestartkaart rijden? Ik heb het nog nooit voorbij zien komen. Op de manege waar ik al jaren kom zijn er wel altijd mensen die met een manegepaard/-pony starten, maar die hebben allemaal een KNHS startkaart. Zijn meerdere ponies/paarden die L hebben gelopen, vroeger ook paar ponies geweest die M liepen, dus dat is in mijn ogen niet zeldzaam.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:12

Ja hoor, bij ons op de manege wordt ook met manegestartkaart gereden. Overigens hebben wij meerdere paarden en pony's die in de sport gelopen hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:20

Tilmar schreef:
Oke, dus het paard moet L1 zijn om L1 te mogen starten met een manegestartkaart? In eerste instantie was F12 van de ruiter voldoende volgens mij. Dan zullen er niet zoveel ruiters met manegestartkaarten zijn die in de L1 mogen beginnen, want de meeste manegepaarden hebben geen knhs wedstrijden gereden.

Helemaal snappen doe ik dat niet, want je mag met een manegestartkaart toch verschillende paarden meenemen? Dus die moeten dan allemaal L1 gelopen hebben? En wat als je in de B begonnen bent met een manegestartkaart en je hebt 10 winstpunten, mag je dan ook alleen maar L1 starten met een manegepony die al eerder L gelopen heeft?

Het is eigenlijk heel simpel.

Je rijdt dan wel met verschillende paarden, maar voor de KNHS is het heel simpel, je paard moet in die catagorie startgerechtigd zijn.
Dus jij F12, mag je blijkbaar L1, MAAR! Dan moet je wel een KNHS L1 geklasifiseerd paard meenemen.(of hoger)
Ook al ga jij nu uit van meedere paarden.
Is je paard geen L1, dan moet je gewoon B starten.

Eigenlijk hetzelfde als een L1 ruiter bij de KNHS, stel die koopt een nieuw paard.
Dat paard is nog geen L1, dan moet diegene ook in de B starten.
Koopt hij een paard dat L1 is (of hoger) MOET diegene met dat paard in de hoogste gemeenschappelijke klasse starten,
wat in dit geval de L1 is van de ruiter.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:22

Ilja000 schreef:
Ja hoor, bij ons op de manege wordt ook met manegestartkaart gereden. Overigens hebben wij meerdere paarden en pony's die in de sport gelopen hebben.

hier idemdito :)