Vraag het de FNRS jury....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: Vraag het de FNRS jury....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:59

ervanuitgaand dat paard hoger geschoold is dan L2.... ik kan toch nooit in de L1 beginnen met een normale startkaart ondanks m'n f13??

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:24

Nee, aangezien de normale startkkaart los staat van de fnrs ruiterproeven. Dan moet je sowiezo in de B beginnen aangezien je nooit hoger geklasseerd bent geweest als combinatie in de KNHS

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:27

nee, maar ik bedoel, ook al heb ik winst in de L1 met een manege startkaart met een paard dat L1 of hoger is, ik kan toch nooit L1 beginnen dan met een gewone startkaart? of kan dat wel???

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:30

Nee helaas, aangezien de manegekaart persoonsverbonden is en niet combinatie gebonden. En je moet dus met een combinatie hoger hebben gereden.
Een manege startkaart, is dus eventueel leuk om ervaring op te doen, maar verder heb je er niks aan, als je daarna een normale startkaart aanvraagd.

Je begint dan dus sowiezo van voor af aan.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:34

dan heb ik t dus goed begrepen: een manegestartkaart is voor een ambitieuze ruiter / combinatie gewoon waardeloos

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:37

Zo zou je het kunnen zeggen. :')

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:40

hoe zou jij t dan formuleren? als je hogerop wilt komen heb je dr niks aan toch?? :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:40

Nee, als ik het zo lees dus niet. :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:41

Je moet je wel afvragen hoe realistisch het is met een manegepaard hogerop te komen...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:42

Kimmikky schreef:
dan heb ik t dus goed begrepen: een manegestartkaart is voor een ambitieuze ruiter / combinatie gewoon waardeloos

nee vind ik niet. Heb nu 5 ruiters met een manegestartkaart en zijn er superblij mee. Om mee te beginnen als manegeruiter is het ideaal.

Stel dat je LI bent, en je pony heeft LI gelopen (bij een ander), mag je dus wel verder in de LI.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:43

Prrrr schreef:
Je moet je wel afvragen hoe realistisch het is met een manegepaard hogerop te komen...

ligt er aan wat voor paarden/pony's. Wij hebben er hier een aantal die makkelijk hogerop kunnen (M/Z nivo)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:43

Maar rij je dat er ook uit als je een of twee keer per week lest en het paard ook door beginners gereden wordt?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:45

Ja dat weet ik haast wel zeker. Een aantal jaren terug hadden we meerdere manegeruiters op M nivo, reden 2 keer per week, en de pony liep daarnaast ook gewoon in de lessen mee (max. 2 uur per dag, vaste ruiters, dus niet iedere week een andere)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:52

dus je kan wel starten op L1 niveau als je met een manege startkaart een punt hebt gereden en daarna een combinatiestartkaart neemt ALS t paard L1 of hoger is??

deze pony heeft Z gelopen onder 2 ruiters en M onder een ruiter terwijl er toen met de M ruiter ook manegekindjes op rondhobbelde voor wat ik heb begrepen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:57

Ja als je LI met WP bent en pony ook, mag je dus daarna LI rijden. Mss zelfs LII als je je punten (10) behaald hebt, maar dat weet ik niet precies.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:00

Volgens mij mag je een reguliere combinatiegebonden startkaart aanvragen en als je dan kan aantonen dat je F12 met minimaal 1 promotiepunt bent mag je beginnen in de L1. Je kan dan gewoon doorstromen naar de L2-M1 etc. Ik ben hiermee voor mijzelf bezig geweest en bij mijn weten zijn die regels niet veranderd.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:01

Hee sorry dat ik zomaar tussen jullie gesprek kom vallen.
Jullie kennen me vast al wel van andere vragen, maar vandaag vraag ik iets namens een vriendin.
Ze is van plan om met haar verzorgpaard privelessen te gaan rijden maar niet op onze manege waar ze fnrs paspoort heeft.
Als ze nou van onze manege af gaat mag ze dan verder met de fnrs wedstrijden rijden of geldt de paspoort dan niet meer?

Sorry als het onduidelijk is :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:04

Gaat ze dan bij een andere FNRS manege rijden?

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:04

Nee, dat niet.
Ik dacht al dat dat niet kon maar wilde het tog even vragen ;)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:05

*snapt er nou geen hout meer van*
ik ga gewoon nog een keer smeken op stal of ik mag starten :+ ik zie dan wel of ik L1 of B moet starten...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:05

Volgens mij moet je echt op een FNRS manege aangesloten zijn als je FNRS wedstrijden wilt gaan rijden.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:08

Okee dankjwel !
Ik ga over 2 maanden zelf ook weer wedstrijd rijden iemand hier die in Burgum (friesland) jureerd?
Ik rijd nu f7 en word mijn 4de wedstrijd :D
Letten ze dan ook op bijzondere dingen? Het paard waar ik namelijk op rijd kan nogal heet worden :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:09

Ik kom daar niet...te ver. :')

Bij de F7 gewoon netjes op de letter rijden, nette overgangen, kijk je figuren door, zit netjes op je paard (tenen naar binnen, handen rechtop etc) en lach naar de jury. ;) Oh, en probeer ronde voltes te rijden. :')

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:09

Tot welk niveau mag je rijden met een manegestartkaart?
31 mei 2007

Het is alleen mogelijk om in de klasse B en L1 dressuur te starten met een manegestartkaart. Bij de discipline springen kun je alleen starten in de klasse B.

Zodra je genoeg punten bij de KNHS hebt behaald om door te stromen naar een volgende klasse mag je een KNHS-startkaart aanvragen. Daarmee vervalt dus de manegestartkaart en de mogelijkheid om iedere keer met een ander paard aan de start te verschijnen. Het is de keuze van het ruitersportcentrum of zij hiervoor een vast paard aan jou beschikbaar kunnen stellen.

Als je met een KNHS-startkaart, oftewel een combinatie startkaart, wilt rijden dan mag je in de klasse starten die zowel jij als jouw paard hebben behaald bij de KNHS. Heb je het L1 uitgereden (hiervoor moet je een FNRS F12 diploma hebben) , maar neem je een KNHS-startkaart met een paard dat nog geen winstpunt in de klasse L1 of hoger bij de KNHS heeft gehaald, dan zul je in de B klasse moeten beginnen.

Voorbeeld:
Als de ruiter L1 geklasseerd is en paard B geklasseerd, dan moet de combinatie toch nog in de B beginnen. Alleen als het paard L1 of hoger geklasseerd is, mag een FNRS F12 ruiter het paard direct in de L1 gaan starten.
Alleen met een F12 diploma kan de ruiter op L1 + 1 ingeschaald worden
(alleen de ruiter, dus niet de combinatie of het paard). Met een F8 diploma moet je in de B beginnen.
Een paard of combinatie kan nooit ingeschaald worden naar aanleiding van FNRS diploma's, een ruiter wel.

Kimmikky, hoe duidelijk wil je het hebben? Zie bovenstaand.

Bellatrix, volgens mij rijdt ze F-proeven.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:12

Bellatrix schreef:
Ik kom daar niet...te ver. :')

Bij de F7 gewoon netjes op de letter rijden, nette overgangen, kijk je figuren door, zit netjes op je paard (tenen naar binnen, handen rechtop etc) en lach naar de jury. ;) Oh, en probeer ronde voltes te rijden. :')

Okee dankjewel!
Dat komt wel goed ook wel nette overgangen maar ze word dan zo heet en weet ik niet meer wat ik moet,
Binnenbeen eraan gaat ze sneller ipv stelling en door hoeken rijden, Inhouden gaat ze alleen maar sneller...
Mega gebruiksaanwijzing, vorige keer ging het daarom ook niet zo goed, :+
Maar we gaan weer ons best doen !