Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JPitty schreef:Op zaterdag 2 juli ga ik bij ons in de manege proefje rijden, proef F8, versie A. Hier staat bij: lichtrijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd.
Hij begint als volgt:
1. A-X Binnenkomen in arbeidsdraf
2. Tussen X en G halthouden en groeten
3. Voorwaarts in arbeidsdraf, C linkerhand
4. H-X-K gebroken lijn doorzitten, daarbij
5. X Volte 10 meter rechts
Nu vraag ik mij af: als je bij nummer 3 voorwaarts gaat, wat ziet een jury liever?
- Bij het aandraven eerst gaan lichtrijden en dan bij de H gaan doorzitten?
- Bij het aandraven meteen gaan doorzitten?
Deze vraag kwam bij mij op omdat het stukje (van tussen X en G naar de H) maar heel kort is, slechts enkele drafpassen. Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Bellatrix schreef:JPitty schreef:Op zaterdag 2 juli ga ik bij ons in de manege proefje rijden, proef F8, versie A. Hier staat bij: lichtrijden, tenzij doorzitten wordt gevraagd.
Hij begint als volgt:
1. A-X Binnenkomen in arbeidsdraf
2. Tussen X en G halthouden en groeten
3. Voorwaarts in arbeidsdraf, C linkerhand
4. H-X-K gebroken lijn doorzitten, daarbij
5. X Volte 10 meter rechts
Nu vraag ik mij af: als je bij nummer 3 voorwaarts gaat, wat ziet een jury liever?
- Bij het aandraven eerst gaan lichtrijden en dan bij de H gaan doorzitten?
- Bij het aandraven meteen gaan doorzitten?
Deze vraag kwam bij mij op omdat het stukje (van tussen X en G naar de H) maar heel kort is, slechts enkele drafpassen. Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Ja, eerst lichtrijden en bij H pas doorzitten.
Romana01 schreef:Ik vroeg me al een tijdje af, als er staat voorwaarts in draf (na halthouden) willen jullie dan dat het paard tussen passen in stap laat zien. Laatst deed ik namelijk direct draf en daar had een meisje commentaar op
lucky84 schreef:Hoe zit het met groepen die op de manege starten voor de regiofinale van de zitcompetitite waar ze zelf ook lessen ?
Ik dacht dat dit niet mocht???? Is dat dit jaar voor het eerst???
Wat vinden jullie als juryleden hiervan dat dat mag?
Bellatrix schreef:Als je netjes kan aandraven vanuit halthouden mag dat van mij ook best maar dan wil ik geen geschop zien.![]()
Maar gewoon een paar stappassen vind ik niet erg. Hoort juist, overgangen moeten progressief gereden worden maar als iemand netjes weg draaft vind ik dat ook prima.